Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen Amino!

Lige først et stort tak til alt den hjælp jeg har fået herinde vedrørerende opstart af min virksomhed, det har virkelig været til en stor hjælp!

Men nu til mit spørgsmål:

Jeg sidder og er ved at ændre min forskudsopgørelse da jeg lige har fået mit cvr nummer og skal til at opstarte virksomheden for alvor. Dog når jeg har indtastet forventet overskud og underskud, bliver jeg henvist til at ændre følgende rubrikker:

353

360

361

som alle omhandler om hvad jeg har betalt af skat, fået i løn og fået i SU. Dog er jeg i tvivl om præcist hvilke tal de mener? Er det de penge jeg har fået og den skat jeg har betalt i det mellemrum som er gået hvor forskudsopgørelsen ikke passede? for så vil den jo være 0 i øjeblikket da jeg lige har startet virksomheden op, og min indkomst ikke har ændret sig endnu? eller mener de alle de penge jeg har tjent til dags dato fra starten af 2014?

Tak for hjælpen på forhånd!

-Martin 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25

med fare for at få høvl af klogere aminoer, så skal din løn og su gerne stå på forskudsopgørelsen fra årets start og til nu.

Du skal betale skat af dit overskud i firmaet dvs. efter du har trukket udgifter fra. du skal prøve nu hvor du er startet at sætte et ca. tal på hvad du tror dit overskud bliver fra i dag og resten af året ud. du kan altid ændre i forskudsopgørelsen når din omsætning og derved dit overskud  stiger.

håber det besvare lidt af det.

vh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30

temmelig sikker på det er år til dato, for det du har i forskud behøver ikke svare til det du faktisk har fået. Du kan finde år til dato ved at rode i din skattemappe som indlogget eller ved selv at kende de tal

år til dato er jeg meget sikker på, det skal man normalt altid ved sådanne ændringer

(ellers kan du ringe til skat, bedst kort efter de er åbnet)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 00:47

Så lige for at være sikker:

Rubrik med SU: alt den SU der er gået ind på min konto til dags dato?

Rubrik med A-skat: Alt den A skat jeg har betalt i år til dags dato?

Rubrik med lønindkomst: Alt den løn jeg har fået til dags dato?

Altså de ting der faktisk allerede er i skats oplysninger, de skal oplyses igen efter ændring af overskud/underskud i firmaet? 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

ja det mener jeg - jeg kan ikke gi dig grunden, tror ikke forskud updater fuldt fra andre systemer - ex betalt skat osv - men ellers ring til skat - du kan - hvis du ved lidt om skat hurtigt se om det var det rigtige resultat i alle fald (jeg tror også der er et ? eller lignende ved feltet du kan klikke på og få forklaring)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)