Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalings App og hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sørger feedback fra personer, som har en betalingsapp i kombination med en hjemmeside.

Kan man lave en app til iphone, som er gratis at hente og hvor brugeren opretter sig via en hjemmeside og betaler via hjemmesiden i stedet for via app store?

Jeg går med tanker omkring en app, hvor brugeren betaler et abonnement pr. måned. Umiddelbart virker det til at det er in store purchase i app store er det man er nødt til at bruge, men kan det undgås?

App'en er en service som bruger GPS funktionen. Brugeren skal blot aktivere sin app, når han ønsker at benytte den, men den skal kun kunne bruges hvis der er betalt via hjemmesiden.

Håber på lidt ekspert hjælp :-)

Hvis der er yderligere spørgsmål som kan hjælpe med besvarelsen, vil jeg besvare dem bedst muligt.

På forhånd tak.

/Per

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone?

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Det er der - rent teknisk - ikke nogle problemer i. Hvor vidt Apple har en eller anden skør regel som forhindrer et sådan scenarie kan jeg ikke svare på, men der er intet teknisk til hinder for at have en gratis App, som er afhængig af data fra en betalingshjemmeside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Sønnnichsen:
hvor brugeren betaler et abonnement pr. måned. Umiddelbart virker det til at det er in store purchase i app store er det man er nødt til at bruge, men kan det undgås?

Sidst jeg undersøgte dette så ville Apple ikke godkende en app der gjorde på den måde idet de gerne vil have at man betaler igennem app'en (klart fordi de får 30%). Men der er måder hvor de godkender at man betaler på en hjemmeside istedet - jeg kan bare ikke lige huske hvilke.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Per Sønnnichsen:
hvor brugeren betaler et abonnement pr. måned. Umiddelbart virker det til at det er in store purchase i app store er det man er nødt til at bruge, men kan det undgås?

Sidst jeg undersøgte dette så ville Apple ikke godkende en app der gjorde på den måde idet de gerne vil have at man betaler igennem app'en (klart fordi de får 30%). Men der er måder hvor de godkender at man betaler på en hjemmeside istedet - jeg kan bare ikke lige huske hvilke.

Og her må jeg være der svar skyldig :) Det giver jo god mening, at Apple gerne vil sikre deres indtjeningskilde. Spørgsmålet er, om man kan kombinere tingene på en eller anden smart måde, men hvis du har hørt om en specifik måde man kan komme uden om dette på, og det er det du søger, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig videre.

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

@Niels - Tak for svar. Du må lige sige til hvis du kommer i tanke om det. Kan godt forstå at de gerne vil have 30%, men de får vel ikke noget af gratis Apps.

@Kristian - tak for hurtigt svar.

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Sønnnichsen:
Du må lige sige til hvis du kommer i tanke om det. Kan godt forstå at de gerne vil have 30%, men de får vel ikke noget af gratis Apps.

Nej men lige så snart du sælger en service så vil den ikke være gratis længere - de har jo også udgifter til hosting af app-store osv :D

Men jeg har tænkt over det og hvis du har et produkt som IKKE kan leveres via app så kunne det godt være at du kunne.

Det lyder lidt som noget location service du har gang i men jeg vil nok overveje enten at lave appen og prøve at se om den slipper igennem eller at finde en anden måde at tjene pengene på og så lade app'en være gratis.

Husk at det er gratis apps der er i højste kurs og dem der har reklamer i deres apps tjener mere end dem der har dem som betalingsapps.

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen Niels :-)

Ved du hvor jeg kan se mere omkring det at have reklamer i stedet for at modtage betaling og at gratis apps er i højeste kurs?

Det er vel kun hvis man har en wordfeud app at det giver mange penge med reklamer?

/Per

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Sønnnichsen:
Ved du hvor jeg kan se mere omkring det at have reklamer i stedet for at modtage betaling og at gratis apps er i højeste kurs?

Årh jeg kan ikke lige huske hvor jeg har set det. Jeg følger bare med når jeg ser noget uden at tænke over hvor jeg ser det.

Per Sønnnichsen:
Det er vel kun hvis man har en wordfeud app at det giver mange penge med reklamer?

Du kan evt. sende mig en besked om hvad din app-tanke er? Så kan jeg se hvorfor du vil gøre det på den måde.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Per, 

D

Din app må gerne være gratis på app store men må ikke henvise til din hjemmeside, hvor brugeren så vil kunne købe adgang: 

11.13 Apps that link to external mechanisms for purchases or subscriptions to be used in the App, such as a "buy" button that goes to a web site to purchase a digital book, will be rejected

dvs. så længe du ikke linker inde fra din app burde det være ok. 

Mht. reklamer indtjening, så har jeg skrevet følgende som måske kan være brugbart. 

http://www.amino.dk/blogs/babarbaig/archive/2012/08/06/kan-du-tjene-penge-p-229-din-app.aspx

Mvh

babar

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)