Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retur ret ændring?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg startede en fysisk butik for 6 mdr. siden. Min fanchise partnerfirma er nu gået konkurs og hvis jeg vil fortsætte som selvstændig skal jeg have
en webshop med.
Jeg har også lige hørt at retur ret skulle ændres til 28 dage, om varerne var brugt eller ej...
Passer det?
Jeg fandt info om det nuværende retur ret men har nogle af jer kendskab til ændringer af det og ellers diverse krav til webshops?
Ser meget frem til svaret. 

Med venlig hilsen
J2104 :) 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:38
Tilmeldt 4. Jan 12
Skrevet kl. 09:56

Tak, det var lige det med forringelse af varernes værdi...

Er det kun mig der synes at det gør alle retningslinier meget utydelige og umulige
at diskutere med kunden uden at få ry for at yde dårlig service?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

det har jo været til debat her i massevis og på alle andre fora og nej du er ikke alene Hvad vil du opnå - det er en lov - brug den til din fordel, den forsvinder ikke

Mit eget input er:
1 - jeg tror meget få mennesker aktivt vil returnere noget egentlig brugt
2 - jeg forventer at praksis hurtigt vil vise OK til 0 kr retur for ex parfume der er lidt brugt - deodoranter osv - og at præcedens vil blive at shoppen fuldt får dækket en evt forringelse ved bruget - 
3 - brug det aktivt i salget ved at vise hvor sikre forbrugerne er i nethandel
4 - skriv tydeligt ved handel hvad I nedskriver med ved brugte varer, en køkkenstol behøver det måske ikke - en sweaters en x % - en cigar 100% ned
5 overvej en "shop i shoppen" hvis I er store og har meget retur - sælg de "brugte" der - så kan I også bevise jeres værditab og vil stå supergodt i forhold til forbrugerråd osv
6 gå ikke på tv og i aviser som grædekoner over noget der næppe ændres, det gavner ikke jeres shop at i forventer at rigtigt mange kunder dybt fortryder handelen med jer vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 12
Skrevet kl. 12:01

Hej John,
Jeg kan ikke svare andet end jeg er enig - og at jeg skal lige tænke mig godt om før jeg åbner shoppen ;)
Tak for input
Jane

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)