|
Løn er ikke alt. Det fremgår vist også helt tydeligt af de andre indlæg. Det som jeg - som lønslave - synes er UTROLIGT vigtigt at lægge vægt på er, hvordan forholdene på arbejdspladsen i øvrigt er: er der et godt arbejdsmiljø, et godt arbejdsklima, er der rimelige vilkår (klare opgaver, relativt klare udmeldinger om REEL arbejdstid), er folk til at snakke med, hvor højtidelig er stemningen (og hvordan passer det til dig). Alle de der lidt mere bløde ting. En høj løn er fed, men det er alt det andet der bestemmer om jpbbet er det hele værd. |
Appropos sikkerhed, så er det et argument jeg hører igen og igen fra familien, som alle er lønmodtagere. Men hvor sikkert sidder man egentlig i sadlen som lønmodtager? Er det nu så sikkert som lønmodtagerne prøver at bilde os iværksættere ind? Jeg har da oplevet flere lønmodtagere få pedalen når de mindst ventede det - også selvom de havde været ansat i 20 år. Jeg har også prøvet at være i en virksomhed hvor folk fik pedalen hvis ikke de opnåede deres salgsmål. Hvor sikre var de i deres lønmodtagerjobs?
mvh Carsten
Bliv gratis medlem