Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meldt til e-mærket af en Amino

Side 3 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folk skal altså lige huske at tage alt i betragtning i denne sag.

Så vidt jeg forstår ER Billigemballage godkendt til at få E-mærket. Det drejer sig altså ikke om en butik der bevist prøver at snyde sig til troværdighed ved dette symbol.

Derudover får man af hjemmesiden et tydeligt indtryk af at denne, rent designmæssigt, ikke er lavet af et professionelt webbureau. Derfor ser jeg personligt lidt mellem fingrene med at E-mærket er brugt som et "e" i logoet. Det er tydeligt at se ejeren selv har bikset dette sammen fordi han måske tænkte e'et var lavet på en smart måde og ikke har tænkt yderligere over E-mærkets rettigheder til logoet.

Det ændrer naturligvis ikke på at det ikke er tilladt og E-mærket sikkert ville ønske at det blev ændret, hvis de blev gjort opmærksom på det. Men ærlig talt, jeg ville godt nok se lidt large på det, netop på grund af de ting jeg nævnte før. Det er fint nok der er en der har 'anmeldt' det.. Jeg ville bare ikke have gjort det selv.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:11 | Låst

Hej Amino's

Jeg kan nu ikke lide at I begynder at skændes over de forskellige meninger. Jeg er glad for jeres begges holdninger, vi bliver kun klogere at at høre det hele :-). Til dig der har meldt os... Ingen problem. Vi havde ingen onde hensigter med at bruge "e" på den made. Vi syntes egentlig bare det var lidt sjovt. Så hvis nogen mener at det er mangel på situations fornemmelse... Så har de måske ret, det star vi gerne ved. Vi syntes dog stadig at det er lidt sjov at man føler trang til at melde os for dette. Men respect for din holdning. Kan jo også være du bare ikke havde så meget at lave den dag :-)

Ingen er sure, I har alle ret til jeres holdning, uanset om I mener vi har opført os uanstændigt omkring brug af emærket. Vi troede kun at det var sjovt at vi kunne få det til at passé ind, og har på intet tidspunkt følt at vi krænkede dem (eller anmelderen).... og vores situations fornemmelse for dette er nok blevet lidt bedre :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:12 | Låst

Peter Skouhus:

Niels Henriksen:
direkte overtrædelse af ophavsret med en mistanke.

Ja, det gør jeg, jeg er nysgerrig :-) men cool nok hvis ikke du vil svare.

Jeg vil da gerne svare. Nej det vil jeg ikke.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:13 | Låst

Luc J.:

Folk skal altså lige huske at tage alt i betragtning i denne sag.

Så vidt jeg forstår ER Billigemballage godkendt til at få E-mærket. Det drejer sig altså ikke om en butik der bevist prøver at snyde sig til troværdighed ved dette symbol.

Derudover får man af hjemmesiden et tydeligt indtryk af at denne, rent designmæssigt, ikke er lavet af et professionelt webbureau. Derfor ser jeg personligt lidt mellem fingrene med at E-mærket er brugt som et "e" i logoet. Det er tydeligt at se ejeren selv har bikset dette sammen fordi han måske tænkte e'et var lavet på en smart måde og ikke har tænkt yderligere over E-mærkets rettigheder til logoet.

Det ændrer naturligvis ikke på at det ikke er tilladt og E-mærket sikkert ville ønske at det blev ændret, hvis de blev gjort opmærksom på det. Men ærlig talt, jeg ville godt nok se lidt large på det, netop på grund af de ting jeg nævnte før. Det er fint nok der er en der har 'anmeldt' det.. Jeg ville bare ikke have gjort det selv.

Det er nemlig rigtig godt set Luc J. Det er nok lige præcis sådan det forholder sig :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:23 | Låst

Hehe, ja der skal ikke meget til - men der er mange der ikke har noget at lave og derfor blot må blande sig.
"Det her kan jeg vidst godt have en holdning til selvom det ikke vedkommer mig".

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:41 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

For mig drejer det her sig ikke om et e-mærke og om man må bruge det eller ej, det drejer sig mere om den mentalitet som ligger til grunde for at "melde andre" for småting. Bevares man pynter sig (måske) med lånte fjer men jeg kan ikke forstå hvorfor man melder folk for sådan en lille ting. Har vi ikke andet at tage os til end at agere politimand/kvinde over for hinnanden?

(Tænk på hvor travlt myndighederne ville få hvis vi alle ville meldte hinnanden for småting, en som cykler uden en lygte, en bil som køre 130 på motorvejen hvor 110 er tilladt, en håndværker som kommer til at køre hjem i firmabilen en sen aften hvor han skal afsted den næsten morgen klokken 6 osv. osv.) 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 12:55 | Låst

Luc J.:

Jeg tror at vi alle er fuldt ud vidende om at de er godkendt. Men de er godkendt til at vise e-mærket på deres side, de er ikke godkendt til at misbruge logoet som en del af deres eget.

Man kan se det ikke er en proff der har lavet webshoppen (håber jeg da ikke der er betalt penge for) og det er også fint nok men det gør det ikke iorden at misbruge andres logoer og dermed rettighederne til logoet. 

Jeg tror kun at e-mærket blev gjort opmærksom på det (jeg vil ikke kalde det anmeldt for det forbinder jeg med kriminalitet og dette er mere en tanketorsk i min verden) fordi trådstarter ikke tog det super seriøst da han blev gjort opmærksom på problemet. Havde han skrevet at det bliver ændret med det samme var der nok ingen hos e-mærket der havde fået noget at vide.

God dag alle

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 13:05 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peter Skouhus:
For mig drejer det her sig ikke om et e-mærke og om man må bruge det eller ej, det drejer sig mere om den mentalitet som ligger til grunde for at "melde andre" for småting. Bevares man pynter sig (måske) med lånte fjer men jeg kan ikke forstå hvorfor man melder folk for sådan en lille ting. Har vi ikke andet at tage os til end at agere politimand/kvinde over for hinnanden?

Jeg må sige at jeg kun har deltaget i denne debat grundet din lade holdning til rettigheder og ophavsret. Den mentalitet du mener folk har skyldes jo kun at trådstarter ikke reagerede seriøst på første henvendelse om at han nok har gjort noget galt hvad angår brugen af e-mærket logoet. Hvis han bare havde sagt at han ændrede det med det samme ville der ingen 'anmeldelse' have været. Men fordi mentaliteten der ikke var i orden hos en række personer der ikke mente det var noget særligt at misbruge/stjæle et logo så lod han som ingen ting. Selv EFTER e-mærket har været i kontakt med ham er logoet stadig på siden. Jeg ville få det fjernet med det samme og sætte et nyt midlertidligt op uden e-mærket-E'et i. Jeg har ikke et problem med at trådstarter har lavet en brøler med brugen af e-mærket men jeg har et problem med den lade holdning derefterfølgende er fra flere folk som ikke kan se det som andet end en bagatel at der er blevet krænket nogle rettigheder til et logo. 

Dette har intet at gøre med at lege politimand (politikvinde er der intet der hedder). Det handler ikke om at man ikke har andet at tage sig til. Det handler om respekt for andre ting og rettigheder. Som der var en anden der skrev er det foruroligende at en som har med grafisk design at gøre ikke synes der er noget problem her.

Trådstarter skal være glad for at e-mærket angiveligt tog det med et smil og ikke gør noget yderligere fordi de kan se at en ikke proff bare har lavet en tanketorsk. 

God dag :D

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:10 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

I og med at billigemballage.dk er e-mærket godkendt, så kan det vitterlig ikke bringe mit sind i kog, at de vælger at gøre opmærksom på det ved at bruge det "e" i deres "logo".

Dog er jeg altid modstander af at gud og hver mand leger politibetjent. Brug dog jeres energi på at fokusere på jeres EGNE forretninger, hvis i virkelig er brændende iværksættere?

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 3. Apr 10
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 13:18 | Låst

Jesper | fastWEB:

I og med at billigemballage.dk er e-mærket godkendt, så kan det vitterlig ikke bringe mit sind i kog, at de vælger at gøre opmærksom på det ved at bruge det "e" i deres "logo".

Dog er jeg altid modstander af at gud og hver mand leger politibetjent. Brug dog jeres energi på at fokusere på jeres EGNE forretninger, hvis i virkelig er brændende iværksættere?

Jeg ved det ikke, men jeg har min tvivl om at logoet var på siden da de blev godkendt. I såfald ville de ikke have kontaktet ham nu for at få det fjernet. :)

Politibetjent eller ej? Trådstarter spurgte til meninger om shoppen og der kom tilbagemeldinger. En af dem var om at det nok ikke gik med e-mærket i logoet. Trådstarter og et par andre kan ikke se det helt store issue i dette og intet gøres ved det. At der så er ÉN der pointerer overfor e-mærket at der måske er et problem med brugen af logoet er en ting der må stå for hans regning og har INTET med alle os andre at gøre. Jeg valgte ikke gå til e-mærket ligesom maaaange andre heller ikke gjorde. Hele denne debat handler ikke om e-mærkets brug i logoet men mere om holdningen til brug af andres logoer og samtidig den manglende respekt for andres rettigheder til ting/designs.

Så stop den der politibetjent ting et par har kørende, for folk leger ikke politibetjent men diskuterer holdninger til ophavsret.

God dag :D

Side 3 ud af 9 (87 indlæg)