Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare i katalog udsolgt - hvad er min rettighed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg håber i kan hjælpe mig, ved ikke hvor jeg eller skulle søge hjælp og i plejer at have styr på tingene. 
Problemmet omhandler et tilbud på et produkt, som butikken Lidl havde reklameret med, jeg var nede i butikken cirka 2 timere efter åbning og i reklamen står der intet om begrænset antal. Burde Lidl ikke kunne efterkomme efterspørgelsen på et produkt i følge markedsføringsloven § 9 stk 2?
Jeg er ikke selv 100% inde i loven omkring markedsføring, men jeg har på fornemmelsen, at dette svar på hvorfor produktet var udsolgt ikke er "i orden/følger loven"?: 

----
"Kære (...)

Tak for din henvendelse.

Vi beklager naturligvis, at vi ikke har kunnet efterkomme den store efterspørgsel, der har været på (produktet)
Vi vil gerne understrege, at vi skal leve af tilfredse kunder, hvorfor udsolgte situationer ikke er ønskelige.

Vi disponerer varerne op mod 1 år forud, hvorfor det kan forekomme, at vi fejlvurderer kundebehovet. I særlige tilfælde vil vi også reklamere med "begrænset antal", hvilket vi imidlertid ikke på forhånd vurderede nødvendigt for
vores (produktet). 

Vi har tjekket varebestanden i de omkringliggende butikker, og der er de desværre også udsolgt. 


Vi håber at have givet en fyldestgørende forklaring, og vi ser frem til forhåbentlig fortsat at kunne byde dig velkommen hos Lidl."
----

Har jeg en "sag" i forhold til loven? Eller er der ingen ting at komme efter? 

Mvh. Mathias

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kan ikke hjælpe dig med det juridiske, men mine tanker er:

De har et produkt som der bliver revet væk, hvilket jo sker en gang i mellem. (tror vi alle har været nede i et supermarked hvor noget har været udsolgt), Personen du snakker med tjekker de nærliggende butikker hvilket jeg synes er SUPER god service.

Tror ikke du har en sag, om de skriver begrænset produkter er jo som han selv siger en subjektiv vurdering, af hvor meget de regner med at sælge.

Du kan ikke forvente at Lidl reservere et produkt til dig, det super ærgerligt men lad det ligge.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke være tilfreds med tråde, hvor emnelinien er så upræcis, at man ikke kan vide, hvad tråden handler om.

/Kjeld

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på det har været revet væk (selvfølig min vurdering og observation), jeg har på fornemmelsen, at enten har det været sat til salg før det skulle eller også har der næsten ingen været.

I know, men ser man på markedsføringsloven § 9 stk 2. skal der vel stå begrænset antal, eller må man forvente produktet er i butikken også 2 timer efter åbning, når der intet om begrænsning er skrevet i reklamen. Jeg mener bare jeg har hørt om noget ligende, angående en kunde i noglelunde samme situtaion, da han skulle købe en mobil og der fik han vist ret via forbrugerklagenævnet.

Ingen har snakket om reseveret produkt, men jeg tror jeg forstår hvad du mener. 

 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

firma-dyr:

Du skal ikke være tilfreds med tråde, hvor emnelinien er så upræcis, at man ikke kan vide, hvad tråden handler om.

/Kjeld


Det lyder som om du er den helt store kanon til det med overskrifter, gætter på du har læst mit indlæg, siden du kan sige overskriften ikke er dækkene? Du skal være velkommen til at komme med et forslag til en overskrift, som sparker benene væk på alle der ser den, så skal jeg nok ændre den med det samme! :)
Håber du for en god dag også ;) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

MMYnwa:
Du skal være velkommen til at komme med et forslag til en overskrift, som sparker benene væk på alle der ser den, så skal jeg nok ændre den med det samme! :)
overskrifter skal beskrive spørgsmålet - ikke specielt sparke ben væk (jeg har så prøvet at ændre den NU fra Skal jeg stille mig tilfreds med dette svar - som jo intet siger - kunne være en kunden, skat eller din mor der svarede

men enig glem sagen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret OG overskriften. :)

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MMynwa, jeg siger det lige igen. - lad det nu ligge.

Det spild af din gode tid, at komme efter Lidl for et udsolgt produkt. 

Iøvrigt skriver de også bag på deres avis: "Der tages forbehold for udsolgte vare", og så er det vidst også kun henne i Amerika man ikke bliver grint ud af retten, ved sådan noget.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er et katalog så er den en opfordring til at gøre tilbud hvilket i bund og grund siger det ikke er et tilbud og derfor er det ikke bindende der er ikke noget at komme efter :) 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg arbejder indenfor branchen til daglig, hvad LIDEL har fortalt dig er sandhenden.
Til tider kan man ved et uheld fejlvudere en vares salgs effekt.

Man skal i følge loven ikke skiftet med begrænset parti, da salget der forgår et 1. år frem i tiden er et skøn. At du som kunde bliver utilfreds er selvfølglige træls, men sådan er tingene.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)