Hej Aminoer.
Jeg håber i kan hjælpe mig, ved ikke hvor jeg eller skulle søge hjælp og i plejer at have styr på tingene.
Problemmet omhandler et tilbud på et produkt, som butikken Lidl havde reklameret med, jeg var nede i butikken cirka 2 timere efter åbning og i reklamen står der intet om begrænset antal. Burde Lidl ikke kunne efterkomme efterspørgelsen på et produkt i følge markedsføringsloven § 9 stk 2?
Jeg er ikke selv 100% inde i loven omkring markedsføring, men jeg har på fornemmelsen, at dette svar på hvorfor produktet var udsolgt ikke er "i orden/følger loven"?:
----
"Kære (...)
Tak for din henvendelse.
Vi beklager naturligvis, at vi ikke har kunnet efterkomme den store efterspørgsel, der har været på (produktet). Vi vil gerne understrege, at vi skal leve af tilfredse kunder, hvorfor udsolgte situationer ikke er ønskelige.
Vi disponerer varerne op mod 1 år forud, hvorfor det kan forekomme, at vi fejlvurderer kundebehovet. I særlige tilfælde vil vi også reklamere med "begrænset antal", hvilket vi imidlertid ikke på forhånd vurderede nødvendigt forvores (produktet).
Vi har tjekket varebestanden i de omkringliggende butikker, og der er de desværre også udsolgt.
Vi håber at have givet en fyldestgørende forklaring, og vi ser frem til forhåbentlig fortsat at kunne byde dig velkommen hos Lidl."
----
Har jeg en "sag" i forhold til loven? Eller er der ingen ting at komme efter?
Mvh. Mathias