Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt fra før momsregistering, B-skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Kaalund Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

For at gøre en lang historie kort har lidt betalt "vennetjeneste" ført til at jeg nu er sprunget ud som enkeltmandsvirksomhed, og med en forventet årlig indkomst på 50.000 dermed også momsregistreret.

Spørgsmålet er så, hvad gør jeg med de indtægter jeg har haft i år, INDEN jeg blev momsregristreret?

Kan jeg overføre dem til virksomheden (dog uden moms). dvs gøre det til omsætning, hvor jeg kan trække opstartsudgifter fra, og dermed få mindre skattepligtigt overskud?

Eller, skal det indbrettes som B-skat. på samme måde som hvis jeg aldrig havde startet officiel virksomhed?

Beklager hvis det har været oppe før, jeg har googlet rundt en halv times tid uden resultat.

På forhånd tak 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:25

Prøv at hør John Hanover, det er lige noget for ham :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 10:58

Alle udgifts bilag indtil 6 mdr før cvr registrering kan bogføres. Dog kan du jo fakturere når du har lyst. du bestemmer jo selv hvornår du vil have penge for dit arbejde.

Tilmeldt 29. Jun 14
Fra  Kaalund Skrevet kl. 17:27

Josvist, det har jeg også gjort med de opstartsudgifter jeg allerede har haft. Men eh, opstartsINDtægter? Jeg har jo allerede modtaget betaling for dette arbejde, så det virker lidt fusket at fakturere det ind i fremtiden. Jeg vil egentlig bare vide om det kan indgå i virksomhedens regnskab eller ej?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46740
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37

nix Glenn. Opstartsomk fra før start kan kun tages ind hvis man ikke har haft indtægter før så den duer ikke

Der vil ikke være momsfradrag for de udgifter der har været inden da de ikke må tages med ind når der er tjent penge (i princip faktura uden moms inden)

Du kan vel godt lægge ting sammen - dit overskud fra inden registrering = indtægter - udgifter uden moms giver dig et resultat (ikke underskud når det er uden registrering)

Det er dit overskud fra inden du blev registreret men havde udgifter og indtægter uden at være momsregistreret

Det kan du i selvangivelsen vel lægge sammen med dit resultat af virksomheden som du har drevet med moms, udgifter fra registrering og indtægter fra registrering og frem og det er jo også det du ser som regnskabsresultat af virksomheden helt enkelt

Jeg mener jo begge skal i rubrik 111 så det er kun et spørgsmål om, at en del indtægter minus udgifter var før moms reg og resten var efter og du har to regnskaber du kan lægge frem hvis der bliver kontrol

Andre må protestere hvis der er bedre måde

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 14
Fra  Kaalund Skrevet kl. 21:51

Hmm, så vidt jeg kan læse på Skat.dk må man som sagt; fratrække "driftsmidler" og generelt "erhvervsfremmende" ting, der er hvervet inden 6 mdr før opstart. Moms er der alligevel ikke noget af, for det er udenlandske varer (helt specifikt skrifttyper og software) der ikke har haft moms som udgangspunkt. Der er vist også særlige krav for moms fra udlandet, så glem det :)

Men som jeg forstår hvad du siger John, kan jeg godt gøre som jeg vil, så tak for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46740
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

Du kan ikke trække noget fra i princip  - i din nye virksomhed hvis du har faktureret uden moms inden og det forstår jeg det som at du har. SÅ må du trække det fra i din omsætning fra inden du blev moms reg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)