Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS ledelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har lige et par afklaringsspørgsmål:

1) Er det korrekt at man kan vælge 3 former for ledelse jf. anpartsloven, selskabsloven.
 - En bestyrelse og en direktion
- En direktion og tilsynsråd
- Direktion alene

2) Såfremt man vælger en direktør, kan man godt ansætte en direktør ulønnet (en af ejerne). Da vi i opstarts facen, ikke har behov for at binde penge til lønninger?

Håber der er nogle der kan give mig lidt afklaring, da jeg har undersøgt emnet, og jeg vil mene man godt kan nøjes med en direktør. Selskabet er ikke underlagt revision, pga. regler om størrelsen på balancen og egenkapitalen.

Mvh. Nikolaj

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2111
Skrevet kl. 15:40

Hej Nikolaj

1) I mine papirer står der: "direktion og der er ikke valgt bestyrelse".

2) Jeg har selv gjort det samme.Jeg ejer jo selskabet.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32

I kan sagtens nøjes med EN direktør og bør gøre det vil jeg normalt sige

Husk at denne direktør - og evt andre aktive ejere, helt uanset løn skal ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring  som i dette hulens lange link (håber det virker)

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx 

Du ser det ikke har med løn at gøre men blot aktiv ejer (og naturligvis direktør) I må godt undlade at lønne

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:00

Tak for de fine svar.
dog kan jeg ikke få linket til at virke.

Men så det vil sige det er iorden, at man ansætter en ulønnet da der skal forelægge en ansættelses kontrakt med direktøren formoder jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07

Nikolaj:

Tak for de fine svar.
dog kan jeg ikke få linket til at virke.

Men så det vil sige det er iorden, at man ansætter en ulønnet da der skal forelægge en ansættelses kontrakt med direktøren formoder jeg.

ask link er så langt at det ofte svigter - prøv HER 

der skal være arbejdsskade forsikring på alle ansatte inkl., en ulønnet direktør. Du bør ikke ha ulønnede medarbejdere ansat som udgangspunkt hvis ikke det er ejerene selv - det vil i alle fald kunne skabe tanke om stort arbejde. I alle fald forsikring krævet for alle - lønnede eller ej

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:25

Top Danmark har billige arbejdsskadeforsikringer til 1200 pr næse om året for almindlig kontoransatte.

Dertil kan jeg anbefale en ansvarsforsikring så hvis i laver noget ged hos kunden at der så er en forsikring på eventuelt erstatningskrav ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)