Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af pladeselskab

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak garamond og John men skal jeg ikke registreres nogen steder og skal jeg ikke ha tilladelse fra nogen og hvordan for jeg min cd i butikkerne ??? Mvh Sigi
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 18:14

Et pladeselskab håndterer typisk alle opgaver vdr. indspilning, distribution og markedsføring af musik. De har (ofte) mange kompetente folk ansat, og de har et relativt stort rådighedsbeløb (til de store kunstnere). Med dit eget pladeselskab skal du håndtere de samme tre opgaver, men du er kun én mand, og du har formentlig kun et lille rådighedsbeløb. Derfor kan du umuligt gøre det lige så godt som de store. Men du kan komme et langt stykke af vejen for relativt billige penge:

1. Indspilning

Indspil i dit fede hjemmestudie og betal derefter en professionel for at masterere dine numre. Har du ikke et fedt hjememstudie, så kan du leje dig ind i et. Har du ikke et baggrundstrack til hver af dine musikstykker, så må du selve lave det, betale dig fra at få lavet det, eller teame dig op med en person der kan lave det.

2. Distribution

Glem alt om fysiske cd'er - det er for dyrt. Udgiv din musik selv, på eget website, på YouTube og/eller via fx digidi.dk (dvs. iTunes, Spotify m.v.).

3. Markedsføring

Facebook, mund til mund, website, via optrædener, send musik ud til radiostationer (fysiske eksemplarer på hjemmebrændte cd'er).

Alt ovenstående kan du i princippet gøre som privatperson, dvs. uden at oprette eget (enkeltmands)firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15

Det punkt hvor du SKAL registreres er når du kan forudse at du vil komme til at sælge for mere end 50.000 kr på en hver 12 mdr periode i træk

Det vil sige, du kan lade være med at registrere dig men bør gøre det når du rammer 3.500 kr om om måneden og mærker det stiger, da det kan være dyrt ikke at momsregistrere i tide - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Registreringen sker ved at du stifter CVR = virksomhed hos virk.dk

uanset registrering skal du føre regnskab - gemme alle bilag 5 år og opgive dit overskud til skat i udvidet selvangivelse fra kr 1.

Jeg tror det er svært at få den i butikker, men start med kæder og hør dem. Jeg tror du skal ha den ud enten via radio eller youtube osv så den er hørt/kendt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:15

For at få din CD i butikkerne kræver det f.eks. at du tager kontakt til de enkelte butikker og hører om de vil forhandle din CD. Hvis dit navn ikke er kendt, så er det selvfølgelig noget svært at få dem overtalt, for hvem skulle så købe din CD?

Min bedste råd ville være at sælge dem fra din hjemmeside til at starte med. Brug Youtube/Soundcloud og hvad der ellers er af medier til at få dit navn frem.  Du kan jo eventuelt linke til din youtube kanal

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 18:27

Hej Igen

Hvis du vil det hele selv er der en del du skal sætte dig ind i. har selv haft pladeselskab dog under helt andre vilkår i afrika :)

Men udgav også en del til tyskland og herhjemme.

Går udfra du har lavet nogle fede tracks og allerede har gang i de sociale medier mm.

1. få dine nummere registreret i Koda ( så du får royalties når det bliver spillet og brugt i forskellige sammenhæng )

2. registrer din musik et rigtig godt sted er fx. http://www.kjer.com/ som kan håndtere alt bøvlet med registrering på itunes osv...

3. den vigtigste :) igen promovering ud og spille (gratis ) opsøg alt! brug dit netværk. hvis muligt feature på andres musik 

Jeg tror at i dag er det desværre ikke nok at lave nogle fede beats og rims :)

Man skal have hyped swag, entertainerblod og syg menneske tække før man bare glider til tops

Der fart på musik industrien specielt hvis man regner med at leve af den.

Men vigtigst af alt er at man selv syntes det er fedt
og man ikke kan lade være :)

Laver stadig musik af den grund

Mvh

Thomas Nielsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 18:37
Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 18:37
Tusind tak for alt jeres hjælp nu mangler jeg bare at nogen vil være så venlige og forklar mig omkring betaling til Skat og moms ? og hvordan gør jeg det til et enkelt mands firma ? og hvordan gør jeg vis jeg gerne vil lave en kontrakt med en person alså at personen for en pladekontrakt med mit pladeselskab ?
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 18:43
Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 18:44
Tak Thomas men nu siger du koda men vil digidi ikke være bedre da de for ens musik ud til 150 platformer og de er også begyndt og arbejde sammen med youtube
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:47

Hej Sigi!

Fedt at du har store drømme (y) Så er du allerede Halvejs.

Det første duskal gøre, er at bygge dig et lille studio - Med lydtæt recording Booth. Hvis du er seriøs omkring dette projekt - Ligger jeg gerne en Trin for trin guide ud, til at bygge din egen booth - For mindre end 5.000kr.

Det næste du skal gøre er at købe udstyr. Ihvertfald en Mbox Mini (eksternt lydkort) Så du kan begynde at sætte micen til din computer. Så gør du dit shit, spytter nogle dope rim og tester dem af på forskellige sociale medier - For at se om de har mulighed for at sælge.

Dernæst skal du begynde at læse op på følgene emner. Da de er essentielle for om du får lov og har rettighed til, at udgive og sælge din musik:

Instancer der kal kontaktes for at udgive musik:

1: Få et GLN nummer: http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=768
2: Få et EAN nummer:
3: Få et ISRC nummer: http://gramex.dk/pladeselskaber/isrc/
4: Få NCB godkendelser: http://www.ncb.dk/01/1-1-1.html

Det vigtigste er at have gode kontakter - Jeg byggede mit studie i nyborg og tænkte det ville strømme ind med artister der ville indspilles osv.... Realiteten er en anden.Det er benhårdt arbejde og kræver de rigtige kontakter. Derfor tog jeg til USA i 3 måneder for at finde de rigtige kontakter.

Pt. Er jeg nu blevet bedt om at stå for Promotion af Jon Century's kommende Soloalbum (Fra bandet Into Century) - Skal mødes med Ronny Morris (verdens kendt pop/rock sanger)
og skal til en mindre jobsamtale på Tirsdag på et dansk startet, PR og Management firma i LA, som har klienter som Pierce Brosnan,  Richard Gere, Eva Longoria og musikere som Dj Aligator, STRAW osv.. Kan ikke nævne firma navnet, da det stadig er uofficielt.

Men tjek min hjemmeside ud: www.Timtoday.me  - og læs lidt om hvad jeg beskæftiger mig med.. Du kan hvad du vil - Lad være med at lytte på folk herinde. Jeg startede min vej til succes, da jeg loggede ud af Amino og begyndte at gøre ben-arbejdet selv.. Good luck Sigi!

Mvh
Steffen 

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)