hej går med en tanke på at producere motorblokke borde ( blokken fra en bil motor ) dem vil jeg så lave til et bord med glas plade som jeg vil lave en webshop / side med ?
er dette muligt?
men er ikke helt sikker på hvad det kræver:
maling til blokken
sandblæser går jeg ud fra
glas plade
og noget pladen kan ligge på og nogle fødder der skåner gulv?
Tvivler dog lidt på der er den helt store efterspørgsel efter den slags bord? var glasborde ikke mest fremme i 90'erne?
Anyways, kan du nok skaffe et par motorblokke billigt ved at samarbejde med et par lokale værksteder (Mindre steder), eller alternativt en autoophugger.
Husk sådan en motor er både tung og beskidt.
Næste skridt er vel at få den renset og evt malet. Monteret gummifødder eller lign, og en glasplade. Vil tro du kan producere et bord for ca 1.500 hvis du laver meget få (og en motor bare er en motor).
hvor meget kan du sælge det for tror du? -måske 5.000?
Hvis du evt kunne skaffe specielle motore, som fx Ferrari eller gamle formel1 motore, kunne du virkelig ramme et interssant marked.... men anee ikke hvordan man skal skaffe dem :-)
Nu må du jo lave op til 50.000 inden du skal momsregistreres.
Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang prøve at lave nogle prototyper - så du kan få noget feedback på om folk synes det er en god ide. Der er et marked for alt - og jeg er sikker på at der også er et marked for dine borde.
MEN:
Hvordan vil du nå ud til dine potentielle kunder? - evt. skal du på plads af landegrænser!
Kan du være konkurrencedygtig med prisen?
Hvis det bliver en succes, hvordan vil du så beskytte din ophavsret, så folk ikke bare får dem lavet i Polen for 1/4-del af hvad du kan lave dem til?
Se forresten denne MEGA fede hjemmeside (ikke linkbuilding) - jeg har set disse alienfigurer i en tatorforretning i Viborg, og Senest en 3 M høj predator i et indkøbscenter i Tel Aviv. Måske du kan få inspiration her: http://www.robosteel.com/
ku være rigtig fedt at ku få fat i store bil mærker nemlig og kan man lave dem unikke vil der være rigtig mange penge og hente arbejder selv meget med biler ( automekaniker uddannelsen ) så at rense og skille dem ad og få dem malet bliver intet problem men at skaffe nogle gode mærker som noget mercedes , bmw , Ferrari osv det er udfordringen men helt klar noget der skal undersøges
Det er jo bare at køre ud og få en god snak med en autoophugger. De får jævnligt de omtalte mærker ud - hvor motorerne er maks færdige, og ikke er andet værd en deres vægt i jern.
I slut af 80erne og i 90 erne blev der solgt en del borde af den nævnte type. . de var alle med v8 motorblokke fordi det var de eneste der var brede nok til at understøtte en bordplade. problemet var tit vægten da et bord nemt rundede 100 kg med bordplade. der ligger flere amerikanerbils ophuggere hvor du kan købe gamle udtrådte v8 motorer for en pris af ca 300 kr pr stk. du skalså selv skille motoren og få smidt resten ud. husk at med en vøgt på over 100 kgkan fragten til kunden nemt løbe op i 500 kr.
Men vil dog som skrevet her ovenfor anbefale at du kun koncentrerer dig om at skaffe specialmotorer da det typisk er det folk vil have, dem erde også mere interasseret i at betale godt for.
Der er vist en der har set top gear ;-) ej, spøg til side. Lyder som en fed ide Tilde unge drengerøve. For at føre det helt ud, kunne man jo lave gamle bilsæder om til stole /sofaer...
som flere er inde på, så skal du nok ud til en hugger og skaffe gamle motorer, som du kan starte med, for at afprøve konceptet. Senere kunne du jo prøve med mere eksklusive mærker.
Kommer til at tænke på, måske du kunne bruge en gammel motorhjelm fra den pågældende model som"bordplade". Så jeg i et program for en del år siden på dr.