Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skattefar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har et problem privat. Jeg håber I kan finde rundt i mine datoer. Smile

Jeg har boet i udlandet indtil d. 1. april. Jeg har derefter arbejdet som vikar fra d. 1 juni. Jeg har lavet min forskudopgørelse om så den passede med min nye indtægt. Den blev godkendt  d. 17. juni. Men den gælder fra 1. juni. SÅ det troede jeg var iorden. 

Jeg har så lige fået min lønseddel idag,  hvor intet af det jeg har indtastet i min forskudseopgørelse passer. Der er Ikke anvendt noget fradrag og jeg har betalt 55 % i skat

Hvordan kan det være? Og hvad kan man evt. gøre ved det? det er jo lige pludselig en del mindre penge. 

mvh.

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:16

Hej Nicolaj, 

Har du oplyst din arbejdsgiver om at de skal benytte dit hovedkort? Hvis du i deres lønsystem er opsat til at bruge dit bikort, så trækker den de 55% i skat. 

Det er desværre ikke noget, som kan rettes her og nu - men det vil blive reguleret med årsopgørelsen til næste år. 

Mvh. Lea

Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 17:25

Lea Kronborg:

Hej Nicolaj, 

Har du oplyst din arbejdsgiver om at de skal benytte dit hovedkort? Hvis du i deres lønsystem er opsat til at bruge dit bikort, så trækker den de 55% i skat. 

Det er desværre ikke noget, som kan rettes her og nu - men det vil blive reguleret med årsopgørelsen til næste år. 

Mvh. Lea

Hej Lea. 

Jeg har ikke oplyst min arbejdsgiver det. Jeg troede, de benyttede hovedkortet som standard. 
Jeg vil prøve at snakke med min chef imorgen.

mange tak Smile 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:31

Det var så lidt. 

Jeg havde en ungarbejder, som var færdig med uddannelse og derfor skulle gå fra bikort til hovedkort, det skulle jeg manuelt ændre i dataløn :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Vikar i det offentlige?

Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 17:45

Henrik Koudahl:

Vikar i det offentlige?

Ja. vikar på en folkeskole.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Tænkte det nok. I denne måned omlagde SKAT E-skattekortet således at det ikke kunne trækkes mellem den 14 og den 17. juni. Anbefalingen fra SKAT var at man trak e-skattekortoplysninger senest den 12. juni. På det tidspunkt havde du ikke et skattekort og din arbejdsgiver har derfor måtte indeholde 55 %.

Nogen offentlige myndigheder retter det selv automatisk efterfølgende - så man får den for meget betalte skat tilbage. Tjek med dit personalekontor hvad de gør! 

Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 17:59

Henrik Koudahl:

Tænkte det nok. I denne måned omlagde SKAT E-skattekortet således at det ikke kunne trækkes mellem den 14 og den 17. juni. Anbefalingen fra SKAT var at man trak e-skattekortoplysninger senest den 12. juni. På det tidspunkt havde du ikke et skattekort og din arbejdsgiver har derfor måtte indeholde 55 %.

Nogen offentlige myndigheder retter det selv automatisk efterfølgende - så man får den for meget betalte skat tilbage. Tjek med dit personalekontor hvad de gør! 

Hej Henrik

Øv. det vidste jeg ikke. Men mange tak for din hjælp. 

Jeg vil prøve at kontakte min personale afdeling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)