bare for klarhed - bare skrive rådgivning på en faktura hvis man udfører lønmodtager arbejde er ikke lovligt, men man kan - man kan også gøre så meget andet - alt afhænger af om man opdages og det er nok ikke så ofte og vil som oftes ramme arbejdsgiveren mere
Ellers kunne alle, sekretæren til smeden fremover trække statens takster og slippe uden om kildeskat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det ville du kunne se i linket tidligere. Lønmodtagere er ganske klart definerede faktisk og kildeskatteloven gælder lønmodtager som ikke må fakturer og det har intet med kontrakten at gøre
jeg kan ikke tro danske piloter som flyver for selskaber slipper af med at stifte virksomhed og fakturere deres arbejde hvis de arbejder som alm pilot - har du link til det?
(hvad man kan i visse andre lande skal jeg ikke udtale mig om)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
John - du har nok mere forstad på det, end jeg har. Det er muligvis at omgå reglerne herhjemme. Det med piloterne er jo (endnu!) selvfølgelig i Norge og ikke i Danmark.
ja i Norge tør jeg slet ikke sige noget -ved faktisk ikke en gang om de har kildeskat de kære naboer. Vores regler hænger ret tæt sammen med kildeskat - betal ved kilden for netop at undgå folk fakturerer som firma eller cpr og til slut slet ikke har til skatten
Det er klart noget, som jeg lige må følge op på inden jeg begynder at fakturere sådan noget. Men jeg tænker bare, hvad med selvstændige bogholdere så? De kan sagtens have en fast kunde i længere tid, hvor arbejdstid og dag vil ligge sig meget op af mit eksempel?