bare for klarhed - bare skrive rådgivning på en faktura hvis man udfører lønmodtager arbejde er ikke lovligt, men man kan - man kan også gøre så meget andet - alt afhænger af om man opdages og det er nok ikke så ofte og vil som oftes ramme arbejdsgiveren mere
Ellers kunne alle, sekretæren til smeden fremover trække statens takster og slippe uden om kildeskat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det ville du kunne se i linket tidligere. Lønmodtagere er ganske klart definerede faktisk og kildeskatteloven gælder lønmodtager som ikke må fakturer og det har intet med kontrakten at gøre
jeg kan ikke tro danske piloter som flyver for selskaber slipper af med at stifte virksomhed og fakturere deres arbejde hvis de arbejder som alm pilot - har du link til det?
(hvad man kan i visse andre lande skal jeg ikke udtale mig om)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
John - du har nok mere forstad på det, end jeg har. Det er muligvis at omgå reglerne herhjemme. Det med piloterne er jo (endnu!) selvfølgelig i Norge og ikke i Danmark.
ja i Norge tør jeg slet ikke sige noget -ved faktisk ikke en gang om de har kildeskat de kære naboer. Vores regler hænger ret tæt sammen med kildeskat - betal ved kilden for netop at undgå folk fakturerer som firma eller cpr og til slut slet ikke har til skatten
Det er klart noget, som jeg lige må følge op på inden jeg begynder at fakturere sådan noget. Men jeg tænker bare, hvad med selvstændige bogholdere så? De kan sagtens have en fast kunde i længere tid, hvor arbejdstid og dag vil ligge sig meget op af mit eksempel?
Jeg er klar over at jeg bare kan skrive 'rådgivning', men jeg er helt ny inde for virksomhed og vil ikke risikere noget. Jeg er sikker på at der nok skal opstå fejl på et tidspunkt, så ikke nogen grund til yderligere at give grundlag for at blive undersøgt :-P Desuden kan sådan en periode snige sig op på 15-20 arbejdsdage på en måned. Det virker som en voldsom rådgivning i mellem to så små virksomheder :-D
hvad med bare at registrere dig som vikar firma. SÅ kan du skrive hvad det passer dig. :)
branche koderne er i realitetet en statistik ting for staten og bruges til at specifisere HOVED aktiviteten i firmaet. det er påkrævet at hvis man skifter hoved beskæftgelse så skal man også skifte branche kode. har dog ALDRIG hørt om nogen der har fået bøvl med branchekoden medmindre det er indenfor min egen bracnhe ( VVS og lign. ) hvor der er påkrævet at have lovpligtige authorisationer. OG det bøvl der er tale om er bøder for at være registreret som vvs uden at være godkendt af sikerheds styrelsen.