Er der mon nogen der ved om det er god 'Google-skik' at opsætte en masse linkede søgeord nederst på sin side ? Jeg har set et site, hvor der med meget lille skrifftype, er brugt andre søgeord end i selve beskrivelsen (så er man jo bedre dækket ind) Overskriften er 'Populære søgninger'. Ordene er adskilt med en lodret bindestreg - de linker dog ind til andre sites på domænet. Det er meget tydeligt, at det ikke just er en kundeservice, men mere er møntet på SEO.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det et mini sitemap du har lavet på forsiden? I så fald er det rigtig fint - hvis det altså også er relevant for brugeren. Google "kan godt lide" at man laver interne links på sine sider (-:
Hvis det er kan du smide et link til dit site, så kan jeg svare 100 % sikkert.
Tak for dit hurtige svar. Jeg har ikke sat det på mit eget site endnu, for jeg ville lige høre om det er "lovligt" i Google's optik. Jeg synes det er en god og kreativ idé for at blive dækket ind med nogle flere søgeord, da man jo godt kan begrænses i den beskrivende tekst (f.eks. med ental og flertal). Man kan vel godt på en måde kalde det et sitemap, da ordene jo linker ind til reelle sites - det er dog ikke struktureret som et sitemap.
Tak for svar. Næh, jeg havde også en mistanke om at det vist ikke er hel god 'Google-etik'. Ellers ville det jo også være ret nemt at søgeordsoptimere.
Jo, jeg prøver at forklare: Jeg har set et site, hvor der nederst på siden er et område med overskriften 'populære søgninger' og med meget lille skrifftype, er brugt andre søgeord end i selve beskrivelsen Ordene er adskilt med en lodret streg - de linker ind til andre sites på domænet. Det er meget tydeligt, at formålet er at få så mange søgeord på sin forside som muligt. Det er så dækket ind ved at det rent faktisk er links, der linker ind til relevante sider. Det er smart tænkt - men sikkert også på grænsen af god etik og spørgsmålet er om det er ok. Jeg vil ikke nævne hvilket site det drejer sig om, men jeg håber mit svar var mere forståeligt.