Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start Webshop som Ung og andre spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har længe gået med ideen om at starte en webshop, og er nu ved at stille alle de ting som jeg skal have ordnet op, jeg har dog nogle spørgsmål som jeg lige hurtigt vil have besvaret.
Først og fremmest er jeg 17, så jeg ville spørge om dette på nogen måde kunne hindre  start af virksomhed, og om at jeg skal have nogle over 18, som fx mine forældre til at ordne nogle ting? Og så omkring Bank og betaling der, jeg skal vel have en bankkonto til min virksomhed, kan jeg godt her "bare" overføre mine egne penge til opstart, og så køre derfra? Og jeg må vel heller ikke bare trække penge ud fra den konto og så ned i min lomme (selvfølgelig skal der ordnes skat), skal det være opsat efter timeløn, eller må man som en enkeltmandsvirksomhed bare give sig selv  løn som det nu passer sig?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Sebastian 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:40

Fandt nedenstående på denne side: http://startvaekst.dk/ekspertsvar/52864/2002 - det er dog skrevet i 2012:

Som hovedregel må unge under 18 år ikke drive virksomhed. Det skyldes , at man ifølge værgemålsloven ikke kan pålægges en gældsforpligtelse når man ikke er myndig.

Der er dog en undtagelse i loven, der giver personer mellem 15 og 18 år mulighed for at drive virksomhed på egen hånd. Dette forudsætter imidlertid, at den umyndiges værge med statsforvaltningens godkendelse tillader dette, jf værgemålslovens § 43 stk. 1.

Den umyndige kan i så fald pålægges den nødvendige gældsforpligtelse.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:49

Sebastian Søe:
Først og fremmest er jeg 17, så jeg ville spørge om dette på nogen måde kunne hindre  start af virksomhed, og om at jeg skal have nogle over 18, som fx mine forældre til at ordne nogle ting?

Læs om emnet på John Hannover's bloghttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Der er iøvrigt rigtig mange gode indlæg på bloggen om alt fra start af virksomhed, virksomhedstyper, moms og skat, og alt muligt andet som er godt at vide når man vil starte virksomhed.

Mvh Carsten

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 07:57

Det virker ikke umiddelbart som om du har sat dig særlig meget ind i hvordan en enkeltmandsvirksomhed fungerer.

Jeg vil også anbefale at læse John Hannover´s blogs om emnet. Dertil har Jacob Tøjner en hjemmeside der hedder ditselskab.dk hvor han godt nok mest fokuserer på selskabsformer men han har nogle videoer omkring valg af virksomhedsform osv som forklarer i grove træk bla.a hvordan det fungerer med enkeltmandsvirksomheder.

http://www.ditselskab.dk/video?utm_source=tjek-bar&utm_medium=tjek-bar&utm_campaign=tjek-bar-video

Du skal have læst op på det, og sat dig rigtig godt ind i reglerne. 

Ellers vil jeg da sige at det er frisk gjort at starte op som 17 årig, bare det var mig :)

Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 16:31

Mange tak for alle linkene, de hjælper helt klart på at forstå det bedre :D Så er det bare at gå igang med det!

- Sebastian 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)