Jeg ville sikre mig screendumps af alle de sider der krænker ophavsretten, og dernæst sende dem et krav om at de skal nedtge lortet, for dernæst at erstatte tabet, som både skal dække tabt fortjeneste og den tid som er gået til research og skrivning af artikler.
Jeg ville sørge for at lave et krav omkring de 30.000,- eller mere, da det er en grov overtrædelse de har gang i.
Men sørg for at opsamle så mange beviser som muligt inden du kontakter dem, da det er sværere når siderne er nedtaget.
De har skadet din forretniing groft, og det skal koste dyrt.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Inden I farer frem med lynchstemning og blå og brand så skal man lige se på hvordan de teknisk har gjort det, fordi de har ikke stjålet indholdet, men blot linket til det i en iframe. Det betyder at Thomas har beholdt alle sidevisninger og har derfor ikke mistet trafik på den konto.
Jeg vil ikke tage stilling til om det er forbudt eller ej da jeg ikke er jurist, men det er blot den tekniske måde det er lavet på.
Der er yderligere en knap øverst til højre som gør at man kommer ud af den iframe og inde på den oprindelige side.
Et krav på 30.000 syntes jeg er i overkanten da jeg ikke tror at det har skadet forretningen groft, netop fordi at han har beholdt alt trafik selv.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Teknisk er det jo ikke ligefrem en kopiering når de bare har brugt en iframe eller et frameset til at vise indholdet.
"I gamle dage" var det meget almindeligt at folk lavede framesets til at vise andres hjemmesider i.
Jeg husker så jeg brugte et JavaScript snippet til at "bryde ud" af det frameset. Det kan du sandsynligvis også gøre med iframe. En Google tur efter "break out of iframe and redirect" tyder på du kan det (link til koder hos Stackoverflow).
Du kan også forsøge at forhindre det med at blokere for hotlinking i din .htaccess-fil.
Som Niels dog har skrevet, så får du jo trafikken - så personligt ville jeg lade dem gøre det, da det kan give dig flere besøgende.
Faktisk har deres site tidligere været fremme pga de scrapede madopskriftssites og lokkede madbloggere til at lave sitewide follow-links til dem. Det betød at de overtog en masse gode placeringer i Google med traffik på ord, som madbloggerne ellers ville have fået. (Du kan læse lidt om historien på Concept-I.dk's blog)
Dengang brugte de scraping - og så er deres nye? brug af iframes i stedet umiddelbart at foretrække - medmindre Google begynder at indeksere det de putter i iframes. Så kunne du blive ramt af Duplicate Content (DC). De har dog sat både noindex på deres iframe-sider, så selv hvis Google begyndte at indeksere indhold i iframes er risikoen minimal.