Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Her er mine erfaringer med start af IVS (DIY)

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nu er jeg så færdig med at registrere 2 x IVS, et Holding, og et Drift selskab.

Jeg har valgt at gøre det selv, selv, så jeg vil gerne dele lidt ud af erfaringer omkring dette så det måske kan hjælpe andre igang. Der er nemlig ikke nogen grund til at betale for at få andre til at gøre det.

Selve registreringen foregår online. Der er mange ting at tage stilling til, men der er sådan set ikke så meget der skal udfyldes. Det man skal være opmærksom på er at man på forhånd har stiftelsesdokument, vedtægter samt en eller anden form for kapitaldokumentation parat. Sidstnævnte kan blot være en erklæring fra dig med underskrift om at der er sat xxx antal kroner ind på en konto til formålet.

Dette bringer mig videre til det næste der skal være styr på, nemlig en konto til virksomheden i banken, denne kan oprettes som "under stiftelse". 

Jeg kan forstå at nogen har haft problemer med dette, men jeg havde ikke problemer med det i min bank (Nordjyske Bank).

Erhvervsstyrelsen har dette fine dokument der hjælper dig igennem selve registreringsblanketten: http://erhvervsstyrelsen.dk/file/447241/pixievejledning_registreringsblanketten.pdf d

Det er sådan set nemt nok, man udfylder blanketten, vedhæfter ovennævnte dokumenter som eksempelvis PDF (bemærk at stiftelsesdokumentet og vedtægterne gerne må være på samme dokument, og at der ligger skabeloner til dette på nettet ved at google det).

Når registreringen er gennemført skal man vente i 20 dage på at registreringen går igennem. Imidlertid er det min erfaring at det er en rigtig god ide at ringe til selskabsstyrelsen efter ca 1 uge for at høre hvordan det går. På det tidspunkt har din registrering også fået et Journalnummer og det er en god ide at få det da du skal bruge det senere (for nemheds skyld). 

Det virker nemlig som om at erhvervsstyrelsen først får fingeren ud af fugteren når man rykker efter registreringen. På dag 21 har du med garanti endnu ikke modtaget noget, og derfor skal man ringe til dem igen. Her vil man få at vide at man skal skrive en mail til dem, og forklare skriftligt hvorfor din registrering haster (det giver nemlig ikke sig selv). 

Herefter går det stærkt. Max 2-3 dage så har du en email med registreringen, cvr nummer, samt en regning på 670.- kroner for registreringen. 

Sådan registrerer man et IVS. Det er super enkelt, og der er masser af hjælp at få herinde, men også generelt hvis man ikke ved om man skal tage stilling til et eller andet i registrereringen, så google det. 

Kan klart anbefale at spare de 1500.- kroner man typisk betaler ekstra (oveni de 670) for at lade en revisor gøre det. Det tager sammenlagt 1-2 timer af din tid, og er ret nemt,.

Mvh

Ruben

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også gået i gang selv, men jeg kan ikke finde skabelonerne, du skrev at man kunne google sig til det, men du er tydeligvis bedre end mig til det :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som John skriver er det super vigtigt at have en konto til det, og du kan ikke bare bruge en i dit eget navn! Du skal få banken til at oprette en konto uden ejer som står til "under stiftelse". Når du får dit cvr nummer til dit IVS oplyser du banken det, og så skal du også bede banken om at lave den konto til nemkonto til selskabet.

Den lovpligtige ansvarsforsikring er et must, og er billig ved Top Danmark. Jeg giver 1200 pr næse om året.

Hvis du ikke finder hvad du skal bruge på Johns side så sig lige til, så må jeg finde nogle af de dokumenter jeg hentede. Fandt lidt forskelligt heriblandt en fin skabelon til stiftelsesdokumenterne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for tips og gode råd - det er meget brugbart, når mans selv står over for at starte et IVS.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er glad hvis du kan bruge det. Jeg ser ingen grund til at bruge tusindvis af kroner på at få en anden til det (advokat) når vi taler i begynderfasen. Senere hvis det går godt og anparter skal sælges eller opkøbes osv er det naturligvis en ide at få advokat med ind over for at sikre at alt bliver taget med i eksempelvis en anpartsindehaveroverenskomst eller lignende. Men på det tidspunkt er økonomien måske også bedre til det.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Jeg lavede det også selv. Det er simpelt når der anvendes de tilgængelige dokumenter, samt John´s blog.

Johnny

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uldal

Uldal:
Den lovpligtige ansvarsforsikring er et must, og er billig ved Top Danmark. Jeg giver 1200 pr næse om året.

Super godt med en 'hands on' IVS vejledning :-)

Ansvarsforsikringen er vel kun i forbindelse med driftselskabet? Er prisen på forsikringen baseret på, om man har alle sine forsikringer hos Topdanmark?

På forhånd tak og god søndag.

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kun arbejdsskadeforsikring (ikke ansvar) i drift OG i alle holding der ikke er registreret som branche ren finansiel holding - andre holding kræver også selvstændig abejdsskadeforsikring

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)