Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

træk 99 kr hvert år fra din kunde? hvad skal jeg bruge?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Emil Larsen:
ham som jeg køber ideen af har selv prøvet at lave sådan aftale og han skulle stille en bank garanti på 100.000,00 danske Kr. kan det ikke lade sig gøre på en anden måde jeg kan ikke stille 100.000,00 kr. ind på en konto 

Det kan du ikke komme udenom hvis du bruger Nets/Teller til formålet, og der kommer du jo til hvis du skal tilbyde Dankort

Desværre.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes alt for mange mennesker hænger fast i "ej så kan jeg ikke modtage dankort betaling" - helt seriøst, hvem har et Dankort idag? Måske min farmor på 80. Alle har VISA/Dankort hvis endelig noget - Det fungerer som et ganske almindeligt VISA kort og der kan du bruge alle udbydere.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt seriøst, Hvorfor skriver du sådan noget vrøvl uden at sætte dig ind i tingene først ?

Med udgangen af december 2013 var der godt 4,9 millioner Dankort. Heraf er knap 4 millioner Visa/Dankort og godt 900.000 Dankort. Antallet af Visa/Dankort er svagt stigende i 2013 og antallet af Dankort er svagt faldende.

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke om den var ment på mig - jeg ved ærlig talt ikke hvor du har din statistik fra, men at der skulle være 4,9 millioner dankort i omløb lyder i mine øre meget forkert - Det er næsten hver eneste person i Danmark, inkl. børn fra 0-18. Men det kan jo være der tælles folk med som har mere end et kort.

Efter min stærke overbevisning, vil jeg sige at har man et 'rent' Dankort - så har man i det mindste ved siden af også et almindeligt debit/kreditkort til brug i udlandet eller nethandel. F.eks. et Visa electron eller Mastercard debit. Som online shopejer (hvilket jeg også selv er) har jeg ALDRIG været udefor en kunde der har haft problemer med at betale fordi kunden kun har et Dankort.

Jeg ser absolut ingen grund til at benytte verdens dyreste løsning (Nets) når der er gratis løsninger tilgængelige, som jeg personligt vil mene er 30x bedre end nets.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:42

Roberts.dk:

Helt seriøst, Hvorfor skriver du sådan noget vrøvl uden at sætte dig ind i tingene først ?

Med udgangen af december 2013 var der godt 4,9 millioner Dankort. Heraf er knap 4 millioner Visa/Dankort og godt 900.000 Dankort. Antallet af Visa/Dankort er svagt stigende i 2013 og antallet af Dankort er svagt faldende.

Så Dankort udgør under 20% af de samlede dankort. Naturligvis vil udskiftningen ske løbende, som de almindelige dankort udløber.. Det giver vel egentlig sig selv.

Derimod kan du jo læse hele statistikken fra nets, og se at transaktionsfrekvensen på visa/dankort er stærkt stigende.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54

danmarks dyreste løsning NETS??? det er vel snarere danmarks billigste - og mon ikke det er forklaring på, at man ikke finder en eneste større seriøs shop, zalando, wupti, whiteaway - elgiganten osv der ikke bruger Nets.

De der ikke bruger er de som enten ikke bliver accepteret af nets (økonomi eller risiko eller site der ikke overholder regler) eller som ikke har råd til at stille sikkerhed = små shops

Du kan skulle stille garanti men transaktionsomkostningen er da generelt - med mindre du er en MEGET lille shop med næsten ingen omsætning, langt lavere hos NETS end nogen som helst anden. Gå ind på www.kortgebyr.dk og se til der er kryds i dankort og se så hvor meget lavere prisen er per transaktion. 

Hele diskussionen om hvor mange visadankort der er i forhold til dankort er så gammel som den er nytteløs

Alle visadankort der bruges uden NETS er VISA kort slet og ret - der er ikke dankort men rene visa kort og omkostningen er som for rene visakort. 

Alle visadankort der bruges via NETS er rene DANKORT og omkostningen er den meget lavere som der er ved dankort.

Visadankort har intet at gære med dankort hvis ikke de bruges via NETS helt enkelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03

Jacob:

Så Dankort udgør under 20% af de samlede dankort. Naturligvis vil udskiftningen ske løbende, som de almindelige dankort udløber.. Det giver vel egentlig sig selv.

Derimod kan du jo læse hele statistikken fra nets, og se at transaktionsfrekvensen på visa/dankort er stærkt stigende.  

Det er helt enkelt en gang pærer og bananer rodet sammen. Hos alt andet end nets er visadankort eller dankort men rene visakort med ren visakort omkostning

Hos nets er alle visadankort rene dankort med lavt dankort gebyr

Det er derfor helt irrelevant hvor mange der er hvad i forhold til omkostningen. Da de fleste større shops har nets, er alle visadankort der rene dankort og nets vil ikke frigive statistik længere, over antal der kører rent dankort men alle nets transaktioner med visa dankort er rene dankort, og sidste kendte statistik var at langt over 80% af alle visadankort var rene dankort - takket være at langt flest kører via nets

Eneste relevante er at alle med visa eller master kan betale i alle løsninger der tager visa eller master, men det har så intet med dankort at gøre - det er bare et navn der viser, at kortet kan bruges som rent visa ELLER som rent dankort med vidt forskelligt gebyr til følge

vh

Tilmeldt 14. Jun 14
Skrevet kl. 14:09

Hej John,

Klart benytter mange af de største online shops i Danmark Nets - (Zalando som du nævner, gør dog ikke). De har dog også et budget der tillader at betale flere tusinde kroner i oprettelse og abb. priser.

Skal en iværksætter igang med sin første online-shop - så er omkostningen for en Nets løsning + Seperat betalingsgateway et kæmpe hul i budgettet for en nystartet virksomhed. Især når der er løsninger der i oprettelse og månedlige omkostninger er 100% gratis.

Benny's Hårvoks vil gerne igang med at sælge på nettet. Han regner ikke med at sælge mere end 30 ordre i måneden til at starte med, med en pris på 50kr,-

I løbet af det første år med tilfældig online udbyder til 2,9% + 30cent per trans:
Oprettelse: 0
Månedlige udgifter: 0
Transaktionsgebyrer: (ca. 3,5kr per trans) = 1260

I alt. 1260

Med Nets og Quickpay:
Oprettelse: 3500 (Tal jeg fik herfra amino, er ikke sikkert hvor aktuelt det er)
Månedlige udgifter: 150+83 * 12 = 2796
Transaktionsgebyrer: 396 (nets 1,1kr per trans)

I alt:  6692

Jeg mener endda der er flere månedlige udgifter, da Teller også kræver et årligt abb gebyr..... Under alle omstændigheder kan vi vist godt konkludere at en Nets-løsning er VÆSENLIGT dyrere end en anden. Og dette kun for at kunne modtage "Dankort" betaling. Det er stort set eneste fordel.

(I må lige tage forbehold for min udregning her, det gik hurtigt) 

Når man kommer over en vis ordremængde månedligt, kan man senere overveje om man får mere ud af at vælge en anden udbyder. Jeg mener bare at for enhver person der starter sin første webshop, så er Nets ikke den løsning man skal løbe med åbne arme hen imod.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

enig i at Bennys shop ikke er til Nets - jeg taler bare om shops som man forventer at leve af, der er Nets ret så uomgængeligt fornuftigt - trods besvær ved oprettelse og evt sikkerhedsstillelse - så helt enig, er man meget lille så er det hipper som happer. Siden fra Ulrik Moe www.kortgebyr.dk er så smart at man med kryds i dankort og alt kan vælge antal transaktioner og gennemsnitspris, også for Bennys hårvoks, og så ser man hvad det koster per transaktion ALT inkluderet (garantistillelse er ikke med da det jo ikke er en omkostning i sig selv. Benny og andre kan jo i alle fald teste den, jeg synes den er godt opbygget og har ikke set et eneste seriøst argument for at den ikke giver korrekt pris, tværtimod et OK fra de fleste betalingsløsnings udbydre.

Jeg bøjer mig for Benny med 30 dåser og du har også helt ret med Zalando som selv tager gebyret ved visa kort helt enkelt - lidt sjovt for en så stor shop men du har ret

vh John H

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)