Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dedikeret server i Danmark?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har nu i et godt stykke tid ledt efter en dedikeret server i Danmark. Jeg ejer en spilhost, og indtil videre har vi kun servere i udlandet. Vi er godt klar over, at det er vigtigt med en lav forsinkelse, når der spilles FPS (CS:S, CS:GO etc.), så vi fandt en server til en rimelig pris i DK, som vi fik at vide, at vi også kunne få opgraderet CPU'en i, og at det selvfølgelig var uden betaling. Alt i alt ender vi med en dedikeret server med en CPU i den lave ende af, hvad vi kan tillade os mht. spilservere, og alligevel betaler vi dobbelt så meget for den dedikerede server i Danmark, som vi gør for vores dedikerede servere i udlandet, som fungerer noget nær 3 gange så godt. Vi har fået opbygget os et ret godt ry i Danmark, med kunder der anbefaler os til højre og venstre, og en nedetid over det seneste år, der ligger på 0% (hvis man vel at mærke ser bort fra vedligeholdelse, som der næsten heller ikke har resulteret i nedetid). Vi kan godt mærke, at den server, vi har fået fingrene i her i Danmark, langt fra kan leve op til vores forventninger - en enkelt spilserver tager op mod 40% af CPU'en, til trods for, at vi blev anbefalet netop den CPU.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke få en server hostet i Danmark til 500DKK pr. måned, hvor alt er i toppen, men om ikke andet ville jeg prøve at spørge herinde, om I kender et sted, hvor dedikerede servere falder til en nogenlunde fair pris? Når vi snakker om spilhosting er beskyttelse mod DDoS angreb selvfølgelig en selvfølge.

Skulle det ikke vise sig, at vi kan få en server til en fair pris pr. måned, så har tankerne været på at købe selv og få det houset - men igen, DDoS beskyttelse er dælme vigtigt, og det eneste sted, hvor jeg umiddelbart kunne finde noget, var på Siminn.dk, hvor de vil have 800-900DKK pr. IP, og som en dedikeret host, der tilbyder dedikerede IP'er til hver spilserver, går det hurtigt hen og bliver en underskudsforretning.


Har I nogle forslag? 

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Vi har vores dedikerede server ved www.connspire.dk og de er yderst konkurrencedygtige hvad angår pris og kvalitet.Vi har opdelt vores server i flere VPS'er og har hele vejen igennem fået yderst kompetent vejledning.

Jeg ved at de udover en dedikeret server også kan tilbyde en mere fleksibel løsning end en dedikeret server, hvor du kan opgradere din host med mere ydelse fra deres ressource pool (læs: det er ikke en VPS). Måske kunne det være en mulighed for dig, når du har brug for en kraftig CPU?

Tag en snak med Ronnie - ronnie@connspire.dk - han har i den grad styr på serverhardware og han vil helt sikker kunne give jer et godt tilbud :)

Vh Karsten

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten!

Tak for dit svar :)

Det er netop Connspire, som vi har vores ene server ved. Som sagt kan CPU'en ikke helt følge med, og at give lidt over 1000DKK pr. måned for noget, hvor én enkelt spilserver bruger op mod 40% af CPU'en, er lige i den gode ende, når vi ikke tager mere end 70DKK for en spilserver... 

Derudover er vi ellers ret tilfredse - Ronnie har været yderst hjælpsom :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis :)

Ja, det hænger ikke helt så godt økonomisk sammen for dig som det måske burde!
Men jeg er nu ret sikker på at vi godt kan finde en løsning?
Jeg har sendt dig en mail, og så lad os gå i en konstruktiv dialog om at finde en pris- og løsningsmodel du kan vækste din virksomhed med :)

MVH
Ronnie 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie,

Jeg har også svaret tilbage nu :)

Og lige for at være helt klar: Vi er ikke utilfredse - vi blev tværtimod positivt overraskede over at finde dedikerede priser til så billige priser i Danmark :)

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Velbekom :)

Jeg kan også kun tale ud fra egne erfaringer, men vi kører heller ikke spil-servere - kun web og database servere, og der er det ikke CPU'en der trykker.. Det lyder voldsomt at den bruger 40% af CPU'en på en enkel spilserver, så kan godt se at regnestykket ikke holder hvis du sælger dem til 70kr/stk :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Jeg opfatter slet heller ikke det her som en negativ ting om os! Tværtimod.
Jeg vil bare godt enten finde en god løsning med jer, eller få jer sendt godt afsted til en anden service udbyder :)
Jeg er selvfølgeligt ikke tilfreds, hvis I ikke er tilfreds. Hele vores eksistensgrundlag er god service, godt netværk og til gode priser!

Så hvis i ikke er vilde med vores priser ifht jeres indtjeningsoptioner, så er vi endnu engang friske på en dialog om vores mellemværende :)

-Ronnie 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad forventer du af ddos-protection? Det er jo ikke noget hvor du bare installere noget software og så går det væk ... de fleste løser ddos problemer ved at 0-route den maskine der rammes af det ... hvilket vil stoppe de negative effekter på netværket, men den maskine der angribes vil stadig ikke være tilgængelig.

Alternativt så skal du have så stor en netværks kapacitet at du "bare" kan filtrere angrebet og stadig have kapacitet til-overs til legit-trafik.  Der findes mange forskellige løsninger, og de fleste af dem kan angriberne finde ud af at omgå hvis de virkelig vil ... så spørgsmålet er, hvad forventer du? :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)