Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms gulpladebil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået det kan man, hvis man har en gulpladebil, som benyttes både privat og til erhverv, fratrække den fulde moms på driften.

Men hvordan bogføre jeg dette i mit regnskab?

/Karina

Tilmeldt 6. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:23

Du kan fratrække hele momsen af driftsudgifterne for blandet benyttede biler til og med 3 tons, hvis din omsætning er over kr. 50.000 om året. For biler mellem 3 og 4 tons er der delvis fradrag for momsen ud fra et skøn.

Bogføres som driftsudgifter med fuldt momsfradrag. Der er udgifter til benzin/diesel, reparation mv.

Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:53

Tak for svaret - for at være 100% sikker på, at jeg har forstået det korrekt vil jeg gerne have det uddybet.

Altså hvis jeg f.eks. har en værkstedsregning på kr. 500,- incl. moms, debiter jeg min driftsudgiftskonto med kr. 100,- ?

Men hvordan får jeg dem over på momskontoen og med i momsafregningen?

Kan jeg i det hele taget fratrække denne moms, når jeg anvender statens takster til al firmakørsel?

Du skriver at min omsætning skal være over kr. 50.000,-, men er det ikke nok at jeg blot er momsregistreret? De først par år forventer jeg ikke at min omsætning når op på kr. 50.000,- men jeg vil dog alligevel momsregistrere mig.

/Karina

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:36

Hvis du har en værkstedsregning på 500kr incl. moms skal alle 500kr på din driftsudgiftkonto og derved ryger de 100kr i moms automatisk ned på momskontoen.

Har du ikke overvejet at køre det hele privat og så udbetale kørpenge til dig selv efter statens takster?
På den måde kan du udbetale 20.000km * 3.35kr pr år skattefrit til dig selv. Når du alligevel ikke regner med, at din omsætning kommer over 50.000kr de første pr år, tror jeg den denne model bedst kan betale sig for dig. Det betyder bare du betaler alle regningerne selv og ikke trækker momsen fra.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)