Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-firma eller Google Adwords??

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en 1 år-gammel webshop, hvor jeg sælger mit eget ammetøjs-mærke.

Jeg har tidligere benyttet mig af Google Adwords, men blev af et SEO-firma overtalt til at betale 3000 kr + moms for at de laver SEO for mig.

Min omsætning er pr meget begrænset, så de 3000 kr er en forholdsvis stor udgift - men mine spekulationer går på, om det i virkeligheden kan betale sig?  Om hvad jeg skal vælge at satse på - SEO-firma eller goodle adwords??

Gode erfaringer søges:-) 

Bedste Hilsner Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

SEO er en forholdsvis langsigtet løsning og absolut nødvendig. Men hvis det er en meget stor udgift for dig, at få et firma til at lave det, synes jeg at du skal vente med det :-) Læs om emnet, og gør hvad du selv af i stand til. Så ville jeg bruge pengene på annoncering i bl.a. Adwords, sociale medier, affiliate netværk osv. Derudover kunne noget god PR også være fint. 

Når du så får rigtig gang i forretningen kan du jo hyre nogle til at optimere diverse parametre, heriblandt SEO.

Dbh,
/Jakob

PS: Generelt vil jeg også sige, at man nødvendigvis ikke skal betale sig fra alt - det er jo bedst hvis man selv har en form for grundviden indenfor emnerne omkring e-commerce (hvis det er dette felt man opererer i). 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Trine

Jeg tænker at hvis ikke du kan få positivt afkast af Adwords, så får du nok også svært ved det ved SEO, medmindre konkurrencen er meget lav. Jeg syntes at typen af produkter du fører er ret snæver og derfor bør det være ret nemt at opsætte Adwords og få testet hvad der virker. Når du så ved hvilke søgeord der fungerer, så ville jeg også gå igang med SEO rettet mod det du har sporet dig frem til virker.

Jeg ser bestemt også dine produkter som nogle der ville passe fint til en fokuseret indsats mod Facebook brugere, det bør være muligt for dig at ramme "minmave" brugerne på facebook med et rimeligt afkast. 

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine. 

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at bruge nogle penge på en SEO bog. Så kan du læse den i første omgang og se hvilke ting du selv kan lave. Det er nemlig rigtig meget SEO som du faktisk forholdsvis nemt selv kan lave. Du kan evt. tage et kig på SEO-LEX bogen som er ret godt skrevet sådan vi alle kan forstå den.  

Dermed ikke sagt at du ikke skal betale et seo firma for hjælp også. Jeg syntes klart selv at pengene er bedst brugt på SEO, og kun et meget begrænset budget på AdWords. Det tror jeg mest på i det lange løb. Et SEO firma kan håndtere de ting du ikke selv har tid til, eller ikke selv kan finde ud af. Men før du ved hvad dette er bør du som nævnt lige læse lidt om hvad SEO består af. 

Online markedsføring er ultra vigtigt for os webshops, så lær alt hvad du kan om emnet, så vil det gøre du er bedre rustet til at træffe de rigtige beslutninger herom når du skal bruge penge på det. 

Venligst

Simon

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal kigge på både SEO i det små men lægge pengene i Adwords. Man kan godt (så vidt jeg forstår) sige at man kun vil betale for et meget lille antal besøg hver dag, det koster meget lidt per besøg at få ganske få besøg men vil du betale for at få mange stiger prisen.

Søg på google special search i forums og blogs efter dine sætninger....ammetøj, tøj til gravide osv. så kan du deltage i debatter der omhandler det du kan levere...det er i bund og grund det seo drejer sig om, at tiltrække kunder der hører om dig på nettet.

Håber det giver mening, hvis man betaler 10000kr. for SEO får man ca. 40timers arbejde, grundlæggende er der jo nogle programmeringsting man kan overveje men hvis man går ud fra det er iorden, hvad er det så man får...man får en anden til at bruge sine søgeredskaber til at kunne gøre opmærksom på dit site og dine produkter.

Denne SEO har stor værdi hvis betalingen er meget lille i forhold til værdien for firmaet, men det er bedre for IKEA at købe positiv omtale end din shop med ammeudstyr. Du har for stor en risiko for at tabe ved det, og ord på nettet kan hurtigt tabe værdien når et debatindlæg ligger på side 3. Jeg prøver at sige, seo er noget der skal vedligeholdes løbende.

Man må jo altid lave en afvejning af om det man betaler for har den rette værdi for en selv...(for 250 i timen for seo ville jo egentlig ikke være dyrt)

Hvis adwords giver dig 250 besøg for 250kr.  så skal seo manden alligevel være ret god hvis han på en time skal skaffe dig 250besøg, men han kan måske på den time sikre at du får 10besøg per uge de næste 52uger-så er det halv pris for seo imod adwords...jeg kan ikke sige hvad der er bedst for dig.

 

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres gode svar!!:-))

Sagen er den, at jeg har fuldtidsjob ved siden af, så jeg har ikke tid til at lave SEO selv. 

Jeg har tidligere haft et dagsbudget på 60 kr på Googleadwords, og det virker jo super - lige indtil pengene er brugt op. Og så er man igen usynlig.

"Ammetøj/graviditetstøj" og lig. er meget dyre ord, så de 60 kr varede ofte kun ca 10 klik.

Mit spørgsmål var - om det bedre kunne betale sig for mig at bruge ca 3000 (+ moms) kr på googleadwords - end på Kompetencekanalen, som Seo-firmaet hedder.

Hvad mener I?? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En sund blanding!

Hvor meget har du overvejet selv at bruge lidt penge på adwords og forsøge dig frem? 

SEO er efterhånden også så dejlig pop, basalt gælder det jo om at få beskrevet sine produkter ordentligt - og gerne med ord man mener sine kunder og ikke hvad man selv bruger.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

I din situation var det måske en god ide at dele dit budget så du bruger 1500 kr på adwords og 1500 kr på seo

Husk at tjekke op inden du går igang hvad de giver dig for beløbet er det onsite seo eller er det linkbuilding

ligeledes er det vigtigt at du i din aftale med dem sikre dig at du eks har 30 dages opsigelses varsel så du ikke er bundet op på en langsigtet plan

Husk også at sikre at du hver måned får en rapport over hvad der rent faktisk er udført af arbejde for dig budget

 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar:-)

Firmaet vil dog ikke arbejde for mindre end 3000 kr + moms... 

Lige nu er jeg usynlig, da jeg har opsagt min adwords, så  spørgsmålet er om det ikke var bedre at betale 3000 i adwords - så kommer jeg jo helt i top fra starten, men er så usynlig igen når pengene er brugt op...

Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Min side hedder i øvrigt

www.youandyou.dk/

www.youandyou.com

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)