Hej kloge amino'er. |
Hej Susanne
Du er vel ikke så heldig, at du tidligere har afleveret dem til en revisor, så så måske stadig har dem ?
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Hej kloge amino'er. |
Hej Susanne Du er vel ikke så heldig, at du tidligere har afleveret dem til en revisor, så så måske stadig har dem ? Med venlig hilsen |
Hej Viggo, |
Hej Susanne Ja, det er en værre een.
De vil garanteret se om udtog passer med bon. For at se om nogle beløb er faldet ved siden af kassen. Og der er jo det at sige til det: Alt skal gemmes i 5 år. Når der er spurgt efter noget, så bliver de ved. Johnny |
Tja.. Der er intet at hente, så de kan grave så meget de vil. |
Ja ikke heldigt - det som formentlig er sagen er, at det din bank viser jo bare er det som er gået i banken, men uden bevis fra kasseapparat så kunne du jo teoretisk set ha stoppe oceaner af kontanter i lommen, også selv om du tilmed slog dem ind. Det er så der du kan stå i forhold til skat, som jo ellers kan føle det nødvendigt selv at ansætte et beløb for hvor meget I har solgt via kassen. I en fysisk butik må man jo formode, at ud over nets/kort betalinger, så er der også betalt kontant i kassen - og det er nok det de leder efter. jeg tror ikke jeg kan følge den med miste 85 t på bundlinjen - det i har fakturaer på og som kan afstemmes med bank er jo givet til at rekonstruere så risiko er blot at skat sætter jeres kasseapparat indtjening højere end I gjorde i jeres regnskab - med deraf forøget skattegrundlag. Det kan være en ide, hvis I havde revisor på, at lade ham deltage for at trække jeres vej i at sandsynliggøre den omsætning jeres regnskab har vist. god vind med det John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det beskriver det meget godt. At dokumentationen ikke er fyldestgørende betyder at SKAT får mulighed for eventuelt at lave en skønsmæssig ansættelse. Bevisbyrden vendes så og sige og det vil være jeres opgave at bevise at SKAT's skøn er forkert. |
Tak for dit svar John. Det lyder jo ganske sandsynligt. Så må vi bide i det sure æble og tage imod hvad skat afregner. Vi kan jo ikke dokumentere, at vi ikke har stukket penge i lommen, så jeg kan godt se problemet. Hvad bonrullerne angår, ville de alligevel ikke kunne bruges i den sammenhæng. De viser blot hvad der er gået igennem dankortterminalen i løbet af dagen, og ikke om vi i så fald havde modtaget kontant betaling. |
de ville vel vise det samlede salg, og forskellen mellem det som var via dankort ville så være kontant går jeg ud fra - Men I skal jo prøve at argumentere jeres sag i form af måske at kunne vise andre perioder, eller som sagt, hvis I havde revisor på, få ham til at tage snakken med skat - det kan være godt anvendte penge vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com