Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver så PISSED !!!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, undskyld mig. Men jeg har fandme snart fået nok af det danske system kaldet SKAT........

Jeg ser dette indlæg Digital postkasse - Husk at checke denne regelmæssigt! og får så lige efter logget ind på min digital postkasse.
Der ligger et brev fra SKAT med følgende ordlyd:

SKAT mangler din betaling

Vi kan se at, at du den 17. maj 2014 manglede at betale kr. 19.624,04 til os. Vi beder dig betale beløbet på indbetalingskortet nederst på siden senest d. 2. juni 2014. Hvis du ikke kan betale beløbet nu, skal du ringe til os.

Din gæld består af:

10.02.2014 Moms kvartal 01.10.2013 - 31.12.2013 kr. 18.921,02
28.02.2014 Rente kr. 146,06
31.03.2014 Rente kr. 249,01
30.04.2014 Rente kr. 242,95
17.05.2014 Gebyr kr. 65,00

Sum kr. 19.624,04

Helt i orden at jeg skylder i moms. Det er en helt klart smutter og normalt plejer jeg >altid> at betale moms til tiden. Ved ikke hvorfor det er smuttet her.
Hvad jeg dog >SLET IKKE< forstår er at jeg >IKKE< har fået en e-mail eller en rykker fra SKAT. Jeg har >INTET< hørt, NA DA!
Da der fra min side er sket en fejl (jeg har i farten helt glemt at betale), så er jeg >IKKE< klar over at jeg skylder SKAT. Hvad gør din virksomhed, hvis der er nogen der skylder dig penge ? Ringer/skriver du ikke til dem ? Er der nogen det er smuttet for og er der nogen der bevidst ikke betaler til tiden. Du ved nok hvem der er hvem...

Åbenbart ikke SKAT...... Så der løber ovenstående renter på. Sådan set også OK, hvis det var med vilje at jeg ikke ville betale, hvis det var at jeg ignorerede eventuelle rykkere. Men det er >IKKE< tilfældet. Jeg er bare >IKKE< klar over at jeg skylder pengene, jeg var i den tro at jeg havde betalt. Jeg har ikke fået nogen som helst henvendelse. Ikke engang i min digitale postkasse, som jeg har glemt at checke jf. min henvisning til ovennævnte indlæg og at jeg finder denne besked fra SKAT.

Det der virkeligt PISSER mig grundigt af, er at de skriver følgende i rykkeren, som de har sendt til mig digitale postkasse:

"Vi kan se, at du den 17. maj 2014 manglede at betale kr. 19.624,04 til os."........

Jo tak! Jeg ville da gerne have haft en rykker noget før, så jeg i stedet for at skylde kr. 19.624,04 kunne have nøjes med at skylde jer kr. 18.921.02. Med andre ord en forskel på kr. 703,02

Nå men jeg vil da godt klage over at jeg ikke får en rykker. For jeg kunne have sparet lad os sige kr. 600,- i renter, hvis jeg havde fået en rykker d. 12.02.2014 (Ok med rykkergebyr på f.eks. kr. 100,-). Men nej, her er hvad der står mht. at klage:

Du har mulighed for at klage. Hvis du skal klage skal du skrive til Skatteankestyrelsen, Ved Vesterport 6, 6. sal. 1612 København V.

Det koster kr. 400,- at klage.

HVORFOR FANDEN KOSTER DET KR. 400,- AT KLAGE ?

Fordi begge parter har fejlet ?

Jeg har i øvrigt med det samme betalt det skyldig beløb på kr. 18.921,02. For det er årsagen til at jeg har tjent penge. Med andre ord, tjener jeg penge, så skal jeg bla. svare moms og skat. Helt fint med mig. Det gør jeg med glæde, det er min pligt i samfundet....

Men jeg synes der er noget fundamentalt galt med systemet, når det kan skrive som gør, samt at det koster kr. 400,- at klage...

Resten, som er renter og gebyr kommer jeg også til at betale. Men jeg er så dumsmart stædig at det kommer til at koste systemet en gevaldigt masse besvær at inddrive pengene.... Også selvom det kommer til at koste mig ekstra i rykkergebyr.... Men vi skal jo holde hjulene kørende i DK og have en fandens masse offentligt ansatte......

Go' weekend!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, enhver anden samarbejdspartner ville have sendt en venlig påmindelse i første omgang.
Nu må du imidlertid forberede dig på en stribe af indlæg her, der vil opdrage på dig og blot ryste på hovedet over din manglende evne til at have styr på dine sager.
Betal og vær glad, selvom det næppe forventes (altså det med at være glad).

Go' weekend :) 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender normalt 2 påmindelser og ringer også gerne. Det der tricker mig her er at jeg har opsat alle steder, hvor det er muligt, en e-mail adresse de kan sende mig oplysninger på. Det har det offentlige SELV BEDT MIG OM!

Det fungerer for alle andre af mine leverandører og kunder. Bare ikke SKAT....

Folk må gerne "opdrage" mig og ryste på hovedet. Men så skylder de fandme også at forklare mig, hvordan at SKAT og det offentlige ikke kan få en så simpel ting til at fungere, som at sende en rykkerskrivelse dagen efter pr. e-mail, så jeg er orienteret (og min egen skyld, hvis jeg ikke læser), forudsat selvfølgelig at SKAT kan finde ud af at opsætte deres system, så e-mails fra dem ryger i indbakken og >IKKE< i SPAM....

Jeg vil også gerne betale renter, hvis det er mig selv der ikke vil betale efter rykker 1 og rykker 2......

Det er i virkeligheden ikke specielt svært, det fungerer (og skal fungere) for os almindeligt dødelig mennesker. Men ikke for SKAT....

SUK SUK og atter SUK!

Husk nu at nyde det gode vejr her i weekenden! Smile

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Jeg vover lige et par stjerner her, og kaster lidt sur mave i debatten.  Den der skylder penge væk er selv ansvarlig for at få betalt til aftalt tid.  Skattevæsen er ikke et supermarked hvor du ved udgangen skal betale for dine varer.  Jeg er forundret over hvordan du kan drive virksomhed og glemme at betale moms, ovenikøbet over 1/2 år.  Det kan skyldes stress, forvirring eller meget arbejde - uanset vil din pengebeholdning være optimistisk stor - og med mindre du har forskudt regnskabsår burde det af dit regnsskab fremgå med røde lamper, at der ligger gammel momsgæld.  Vi kan godt blive enige om at der har og meget knas med digitale postkasser, nemid og medarbejdersignatur med dertilhørende rettigheder, men det undskylder altså ikke at man hyler op om at "det er også for dårligt at de ikke sender en rykker" - specielt ikke fordi du selv har valgt at blive momsregistreret med alt hvad dertil hører.   Og nu vil du så ovenikøbet til at belaste systemet med at klage over noget som du slet ikke får noget ud af at klage over - blot kaster du mere grus i maskinen til glæde for alle os andre der igen skal vente endnu længere på svar fra disse instanser der nu også skal spilde tid på endnu en dumsmart klage...

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:
skal spilde tid på endnu en dumsmart klage...

Der er noget du gevaldigt har misforstået. Hvis der ikke bliver klaget over så åbenlyst forkerte ting som at man skal betale 400kr for at klage. Bliver systemet jo aldrig bedre. Men du er vel ligeglad med at der faktisk er folk der ikke har råd til at betale 400kr for at kunne klage, når bare det ikke lige er dig selv det rammer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er der egentlig at klage over i denne sag? "Hej mit navn er xxx, jeg vil gerne klage over min egen uansvarlige glemsomhed, og nu er jeg sur fordi det har kostet mig penge at glemme"  Trådstarter skriver selv følgende: Resten, som er renter og gebyr kommer jeg også til at betale. Men jeg er så dumsmart stædig at det kommer til at koste systemet en gevaldigt masse besvær at inddrive pengene.... Også selvom det kommer til at koste mig ekstra i rykkergebyr.... Men vi skal jo holde hjulene kørende i DK og have en fandens masse offentligt ansatte......" Det var ikke mig der startede med at skrive dumsmart, men dumt det er det.  At det koster 400 kr. at klage er en helt anden sag og klart problematisk, kan blot ikke se hvilken relevans det har i denne sag hvor der intet er at klage over andet end glemsomhed.  Og inden du farer i blækhuset og uddeler dårligt karma, så læs venligst hele mit indlæg og forstå hvad der skrives.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at kunne blive ligeså forarget, vil jeg give Roberts.DK ret i en række punkter. Det er virksomhedens ansvar at betale moms, og andre beløb, til tiden og så er det også virksomhedens ansvar, at kontrollere for post - måtte dette være fysisk eller digitalt.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Minder mig da lige om at jeg da nok lige skal tjekke min postkasse... Argh!!!

Synes også det er underligt at det koster 400kr, de er sq ikke kede af det. Dog får man pengene igen, hvis man får medhold. Men hvor stor er chancen så for det? Om man har råd eller ej (som der bliver nævnt?) så er det lidt fucked at betale for at klage.

Det er ikke kun skat der er sådan, jeg har oplevet næsten det samme med mit brændstofsselskab.
Min bank havde tilbageført min PBSbetaling (og iøvrigt taget 200 for det) før jeg registrerer dette, lukker de mit kontokort uden lige at forhøre med en rykkerskrivelse eller noget. Så står jeg der i Aalborg og skal tanke og må bruge mit dankort både på turen hjem og på broen.
Jeg får en rykkerskrivelse 5dage efter, havde endda indbetalt manuelt og må ringe ind 2 gange for at rykke dem for at åbne mit kort.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Det er virksomhedens ansvar at betale moms, og andre beløb, til tiden og så er det også virksomhedens ansvar, at kontrollere for post - måtte dette være fysisk eller digitalt.

Pointen er jo netop her, at hvis systemet virkede (e-mail rykker) og de havde lagt en rykker i den digitale postkasse (og sendt en e-mail om ny post i digital postkasse, men det virker heller ikke), så var pengene jo blevet betalt, ikke til tiden og derfor med lille rente og evt. rykkergebyr og alle havde været glade.

Men systemet fungerer ikke :-(

Jeg >HAR< opsat digital postkasse til at sende e-mail ved ny post (men der kommer ingen). SKAT har aldrig sendt nogen rykkere før nu, men påført renter forskellige datoer (burde de så ikke havde sendt en rykker samtidigt ?)

Helt i orden at man glemmer at betale, men det mindste man kan forlange er sgu da en rykker, lige efter betalingsdatoen er overskredet. Hvor svært kan det være. Men der kommer intet, na da....

Havde digital postkasse ikke været indført, så var der kommet en rykker pr. alm. post. Men som virksomhed er man tvunget over på digital postkasse. Helt i orden med mig, forudsat at det virker. Men det gør det ikke. Og det virker ikke engang hos SKAT med at sende til digital postkasse. For jeg har ikke fået en rykker før 3½ måned efter (har de lige pludselig fået systemet til at virke?).

Så ja, jeg vil også give Robert.dk ret. Det er virksomhedens ansvar at betale moms. Men når man nu er i den tro at den >ER< betalt, synes du så ikke systemet fejler ved >IKKE< at sende en rykker ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved undskyldningen "jeg troede jo", det kan man desværre ikke bruge til så meget :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)