Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån på vej til mindre virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:01

Det er fint, at bankerne endelig får noget modspil. Det virker som om, at jo flere hjælpepakker bankerne får, jo mere holder de på deres penge. Det er på ingen måde befordrende for det danske erhvervsliv.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

Men ha lige med at det jo ikke er til helt nye iværksættere. Der er krav om 5 års regnskab og jeg tør æde min stråhat på at virksomheder med under 20 mio omsætning og vækst kan glemme alt om det her

Det er virksomhedsobligationer de vil udstede - i puljer på 10-100 mio lidt som equity og venture selskaber der investerer i virksomheder men her i det som kaldes mindre virksomheder, og det er i deres øje - påstår jeg-  slet ikke nye ideer eller nogen med en mio i omsætning som kommer til at være med i deres virksomheds obligationer. Den slags obligationer står og falder jo med, at hvis renten sættes til 8% så skal kursen ikke lande meget under 100 før det er en farlig sag, og ryger kursen til 90 fordi en del ikke kan klare lånet, så bliver det en engangsforestilling. Virkomhedsobligationer kræver meget stor sikkkerhed i lånet trods alt og ydes slet ikke til helt små og nye

Bare til orientering - jeg ser også gerne konkurrence og bedre lånemuligheder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)