Når jeg gemmer filer fra Powerpoint som PDF, så opstår der en tynd, hvid tværgående stribe gennem alle billeder i præsentationen - i dette tilfælde er der tale om screenshots (se vedhæftede fil). Jeg har sørget for at komprimere mine indsatte fotos - uden resultat. Hvad går der galt?
Det første jeg lagde mærke til er at den hvide streg er nøjagtig midt på siden. Kan det være en hjælpelinie, margen, et eller andet der kommer med i pdf'en?
Prøv eventuelt at installere PDF Creator fra sourceforge. Så kan du "Printe" din PDF. Microsoft Office er (undskyld til dem, der er religiøse Microsoft-fanatikere) mildest talt elendig til at understøtte PDF-standarderne, og vil typisk levere middelmådige resultater, der end ikke egner sig til print på en husholdningsprinter :/
Hej Søren, mange tak for input. Du fik mig til at lave følgende øvelse: 1) Forstørrede et foto, så det fyldte hele siden, 2) Arrangerede at det hhv. kom helt frem (bring to front) og helt tilbage (send to back), 3) Lavede et pdf-print af hver. Resultatet blev i begge tilfælde, at der IKKE var nogen hvid stribe. Til gengæld var den der igen, når jeg mindskede fotoet tilbage til oprindelig størrelse.
Konklusion: Min teori er, at tværstriben opstår pga. høj opløsning i fotoet - måske som en reaktion på at programmet ikke kan håndtere grafikken... Måske løsningen er at skifte pdf-program, som der bliver foreslået længere nede.