Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Bogføringsspørgsmål ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og stirrer mig blind på et lille problem, som jeg skal have hjælp til.

Jeg har solgt en vare for 210 kr + fragt 39 kr = 249 kr. Disse 249 kr er overført til min konto fra kunden.

Nu når jeg skal bogføre dette køb i Dinero under kassekladde, er jeg lidt i tvivl om jeg skal bogføre 249 kr til min konto og 39 kr til porto - eller 210 kr til min konto og 39 kr til porto.

Jeg gætter lidt selv på det første, da der jo går 249 kr ind på min konto - men jeg tænker så, om det ikke så ikke også ser ud som om at kunden har betalt 249 kr + 39 kr = 288 kr!

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:43

KS71:

Jeg sidder og stirrer mig blind på et lille problem, som jeg skal have hjælp til.

Jeg har solgt en vare for 210 kr + fragt 39 kr = 249 kr. Disse 249 kr er overført til min konto fra kunden.

Nu når jeg skal bogføre dette køb i Dinero under kassekladde, er jeg lidt i tvivl om jeg skal bogføre 249 kr til min konto og 39 kr til porto - eller 210 kr til min konto og 39 kr til porto.

Jeg gætter lidt selv på det første, da der jo går 249 kr ind på min konto - men jeg tænker så, om det ikke så ikke også ser ud som om at kunden har betalt 249 kr + 39 kr = 288 kr!

Hej Hej.

Hvis jeg forstår rigtigt : Du har solgt en vare til 249 kr. (hvor fragt er en del af det) og du har købt fragt ude i byen til 39 kr.

Jeg ville slet ikke kigge i kassekladden.

1. salg -> faktura -> find faktura -> registrere indbetalingen

2. lav et køb af fragt.

Så du i mål.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:20

Tak Rasmus :)

Jeg bruger normalt kun kassekladden når jeg skal registrere en betaling, da jeg altid har et gebyr som skal betales til Paypal. Men denne gang valgte kunden af føre beløbet direkte ind på min konto, og derved uden gebyr.

Jeg kigger på dit forslag, og måske vender jeg tilbage ;)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)