Jeg sidder og stirrer mig blind på et lille problem, som jeg skal have hjælp til. Jeg har solgt en vare for 210 kr + fragt 39 kr = 249 kr. Disse 249 kr er overført til min konto fra kunden. Nu når jeg skal bogføre dette køb i Dinero under kassekladde, er jeg lidt i tvivl om jeg skal bogføre 249 kr til min konto og 39 kr til porto - eller 210 kr til min konto og 39 kr til porto. Jeg gætter lidt selv på det første, da der jo går 249 kr ind på min konto - men jeg tænker så, om det ikke så ikke også ser ud som om at kunden har betalt 249 kr + 39 kr = 288 kr! |
KS71:Jeg sidder og stirrer mig blind på et lille problem, som jeg skal have hjælp til.
Jeg har solgt en vare for 210 kr + fragt 39 kr = 249 kr. Disse 249 kr er overført til min konto fra kunden.
Nu når jeg skal bogføre dette køb i Dinero under kassekladde, er jeg lidt i tvivl om jeg skal bogføre 249 kr til min konto og 39 kr til porto - eller 210 kr til min konto og 39 kr til porto.
Jeg gætter lidt selv på det første, da der jo går 249 kr ind på min konto - men jeg tænker så, om det ikke så ikke også ser ud som om at kunden har betalt 249 kr + 39 kr = 288 kr!
Hej Hej.
Hvis jeg forstår rigtigt : Du har solgt en vare til 249 kr. (hvor fragt er en del af det) og du har købt fragt ude i byen til 39 kr.
Jeg ville slet ikke kigge i kassekladden.
1. salg -> faktura -> find faktura -> registrere indbetalingen
2. lav et køb af fragt.
Så du i mål.
De bedste hilsner
Rasmus