Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procedure ved inkasso sag.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en ganske fornuftig ting at bruge de 3*14 kr,- på en indleveringsattest. Og så samtidig sende rykkerne på mail.

 

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal dokumentere at en mail er sendt, så tror jeg det kræver en sagkyndig udtalelse. Jeg har selv forsøgt ved at fremlægge logfiler, og det afviste Landsretten som dokumentation. Jeg vil derfor fastholde at indleveringsattest til kr 14 et det billigst vej.

mvh

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

:
Jeg har selv forsøgt ved at fremlægge logfiler, og det afviste Landsretten som dokumentation

Med logfiler mener du email??

Det lyder meget mærkværdigt hvis retten har afvist email som dokumentation. Har erfaring med det modsatte, hvor en dommer netop godtog rykkere i form af inkassolovens §10 fremsendt via email.

Fordelen ved email er at du til hver en tid kan dokumenterer hvad og hvornår du har sendt tingene.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Lou Advokatfirma Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre der er tale om et lille beløb, så er spørgsmålet om modtagelsen af rykkerskrivelsen forholdsvis ubetydelig.

Send selv et betalingspåkrav via Retten hvis kravet er under kr. 50.000 eller benyt advokat

I princippet kan du sende sagen til inkasso efter første rykkerskrivelse hvori der er givet ti dage til at betale og samtidig oplyst at sagen overgår til inkasso hvis der ikke betales indenfor fristen. Du behøver ikke sende mere end én rykker.

Mvh

David Schouenborg

Advokat 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hej.

Kan også anbefale dig at bruge Dinero.

Dokumentationen er nem at se, for du kan se i Dinero når brugeren har downloadet eller printet rykkeren/fakturaen.

Det er gratis hvis du er Pro og inkassoselskabet tager 10% i provision (i de fleste tilfælde).

Ps. jeg er fra Dinero og der er sikkert andre som tilbyder servicen. Dog tror jeg det svært at matche vores storkunde aftale :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

David Schouenborg:
I princippet kan du sende sagen til inkasso efter første rykkerskrivelse hvori der er givet ti dage til at betale og samtidig oplyst at sagen overgår

Hej David

Er der noget lovgivet krav om at skyldner skal have ti dages frisk ført sagen må sendes til inkasso, såfremt der ikke er opkrævet rykker gebyr?  

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Inkassolovens paragraf 10.

I denne tråd er der kommet mange gode bud på, hvordan man dokumentere, at rykkeren er sendt uden at man behøver en indleveringsattest, men det ville være dumt ikke at få omkostningerne med.

mvh

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)