Hej Martin
Egentlig plejer jeg ikke at deltage i diverse debatter herinde, min erfaring er at man meget hurtigt kan gøre det til en heltidsbeskæftigelse. Jeg synes der kommer mange interessante synspunkter og holdninger frem, så jeg læser ofte hvad andre skriver. Men så greb det mig pludselig... :o) ...og tak for de rosende ord, jeg skal forsøge at leve op til dem.
Min holdning er, at hvis man skal tage en mening alvorligt, så er det nødvendigt med en saglig fremlæggelse af sit synspunkt. Her i NM debatten handler det ofte om man er enten for eller imod MLM/NM. Jeg vil til hver en tid respektere begge synspunkter, når blot det er tydeligt at man ved hvad man snakker om og debatterer på lødig vis. Desværre er det alt for ofte tilfældet, at de negative ryster blot giver udtryk for hvor skidt og dårligt MLM er, men ikke et ord om hvorfor. Et argument som "det lugter af pyramide, så det er helt sikkert noget lor..." holder jo ikke. Synspunktet er fint nok, men kan ikke stå alene. Vi skal naturligvis vide hvorfor, kende begrundelsen/baggrunden for synspunktet, for at det kan tages alvorligt. Det er helt indlysende at mange tråde herinde bærer præg af dette, hvilket bringer debatten af sporet og den bliver hurtigt uinteressant.
Det er ærgerligt, for udført rigtigt, er MLM en reel og troværdig forretningsmodel som rummer muligheder man ikke finder ret mange andre steder. De negative indlæg uden substans er med til at ødelægge det for andre og det synes jeg er ærgerligt.
Påtænker man at gå ind i denne branche, skal man som det aller første indse, at det kræver af en selv at man lærer en ny måde at arbejde på og at det ikke kommer af sig selv. I virkeligheden tror jeg de negative stemmer bunder i en af to ting. Enten har man selv fejlet og ikke indrømmet overfor sig selv at man ikke selv gjorde hvad der skulle til - eller man kender en der har fejlet. MLM kan udføres af alle, ja, men det betyder ikke at det er nemt og ligetil. Og én ting er 100% sikkert, man tjener ikke en krone uden at have gjort noget for den og skal man tjene mange må man ALDRIG give op.
Pyramiden - ja det er rigtigt, ikke alle, men rigtig mange organisationer i hele verden har denne form. Det specielle ved MLM er at pyramiden består af en masse små pyramider af alle mulige forskellige størrelser. De større af dem, det er dem der tror på det, ikke giver op og virkelig lærer håndværket og arbejder på det hver dag. De små, ja det er jo enten de nye der er på vej, eller dem der ikke tror på det, giver op undervejs, ikke sætter sig ordentligt ind i håndværket eller ikke bruger nok tid på det.
Jeg har stor lyst til at arbejde med denne type markedsføring og har
igennem mange år efterhånden kigget på mange forskellige projekter,
lige fra smykker, alarmer, parfumer og til de mere gængse juicer og
kosttilskud. Desværre har jeg endnu ikke fundet det helt rigtige
produkt for mig og derfor har jeg ikke taget springet endnu. Når jeg en
gang finder det rigtige og tager springet, så skal det være en
beslutning for altid og derfor også et produkt jeg tror 100% på. Kompensationsplanen er et andet vigtigt element for mig, alt alt for mange er urimeligt indviklede og slet ikke til at finde hoved eller hale i. Jeg snakkede med en i går, som har været i gang i en del år og da jeg bad hende forklare mig hendes kompensationsplan, blev det kun til øh og øhm. Det må kunne gøres enklere og mere gennemskueligt.
Når jeg finder et produkt der giver naturligt tilbagevendende forretning, med et produkt jeg tror på og en gennemskuelig kompensationsplan, ja så er jeg klar 
Jacob.