Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købelystne kunder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob og Per.

Tak for jeres overvejelser.

Vi har bl.a. fået en masse mails fra kunder der har bestilt frilandsænder og frilandsgæs sidste år, og mange af dem vil garanteret købe igen i år, hvis blot de bliver gjort opmærksomme på dette. Derfor ville det være rart at få dem med ind i nyhedsbrevsfolden.

De kan jo også lige så godt købe deres juletræer på Dyssegaarden.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 10:02

Thorborgs Vidner:

Så har jeg jo misforstået spørgsmålet. Der bliver spurgt om "man må" sende sådan en mail, og ikke om det er en god idé.. Jeg kan sagtens følge dine argumenter, men idéen/shoppen skal vel sælges på en eller anden (lovlig) måde.

Desuden er det jo ikke en mail fra en webshop man tidligere har handlet hos, da den jo ikke er lavet endnu. Jeg forestiller mig at man har samlet emails på  Dyssegaarden på den gode gammeldags måde med papir og blyant i forbindelse med turen derud, til Gløgg og æslet Don Pedro. 

Det er muligt at det er mig der skal kravle ned i et hul og skamme mig lidt... Jeg så indlægget som et oplæg til debat, og ikke et specifikt spørgsmål. Men kan man ik bare sende Don Pedro rundt med invitationer så?Snail

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:09

Per Allerup:
Men kan man ik bare sende Don Pedro rundt med invitationer så?Snail

Haa.. Det kunne da være ganske opsigtsvækkende.. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:17

Juletræssælgeren:
Vi har bl.a. fået en masse mails fra kunder der har bestilt frilandsænder og frilandsgæs sidste år, og mange af dem vil garanteret købe igen i år, hvis blot de bliver gjort opmærksomme på dette. Derfor ville det være rart at få dem med ind i nyhedsbrevsfolden.

Ok, nye info der.. Så tror jeg ikke at den går. De har jo som sådan ikke givet jer deres emailadresser med henblik på at blive kontaktet igen med andet end den handel (med ænder) de har henvendt sig om, og SÅ er det lidt anstrengende (og muligvis ulovligt) at sende dem en mail med henvisning til en webshop, hvor de kan købe et helt andet produkt. Igen uden at vide det 100%, er jeg nu sikker på at den enten ikke går, eller strider mod lovgivningen eller god skik i det hele taget. 

Men hvis de henvender sig igen, kan man vel lave en ordentlig email signatur, hvor der er link til webshoppen. Og så er der jo mange mange andre måder at markedsføre sig på... Søg evt. rundt her på Amino. Det vrimler med kompetencer. 

/Jacob 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:03

Hej Morten,

Jeg ville absolut passe på med at kontakte de gamle kunder. Lovgivningen giver lov til at kontakte gamle kunder med henblik på salg af varer indenfor samme kategori, hvis kunderne har haft mulighed for at frabede sig sådanne henvendelser i forbindelse med afgivelse af samtykke og e-mail-adresse. Idéen ligger altså lige på grænsen, hvis ikke over. Desuden tror jeg mange, som andre her i tråden, vil betragte henvendelsen negativt.

Fokusér hellere på at lokke flere på listen ad andre veje, f.eks. via signatur i e-mails, når du besvarer kundehenvendelser, samt mulighed for at tilmelde sig når man besøger farmen. :) 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 07:46

Hej David, Per og Jacob.

Tak for jeres meldinger. Jeg kan se at mange af vores "gamle" kunder selv er opmærksomme på at kontakte os igen.Nu skal jeg bare "lære" dem at tilmelde sig vores nyhedsbrev.

Det kunne være at jeg skulle lade vores æsler gå rundt og indsamle emailadr. ;-)

Ha´ en rigtig god dag.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)