Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drengerøvstest - Surströmning? :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er.

Jeg faldt over denne ">VIDEOYouTube, hvor nogle "seje fyrer" fra Texas skal spise surströmning, og synes simpelthen at det var så morsomt at det skulle deles her på Amino. Nu er der sikkert nogle af jer der har set det før, da det er nogle gamle videoer.

Men Surströmning er simpelthen en traditionel ret i Sverige, som består af nogle sild der er konserveret gennem fermentering som er hvor de ligger sildene i en dåse, hvor de bliver gæret i en blanding af magre sild i saltlage og den gæring varer så 3 til 4 måneder.

Men nok om det, jeg blev altså ret nysgerrig på hvor denne surströmning kan købes, da vi blandt min vennekreds har lavet mange mærkelige ting igennem tiden, og synes at dette skulle tages op som en drengerøvstest. Så ville høre om nogle af jer amino'er kender til denne ret, og hvor den kan købes? :)

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål, men vil gerne komme med et super godt tip.

Lad vær at åbne dåsen indenfor, og lad vær at lugte til det med tømmermænd. Så kan jeg love dig for der sker ting og sager i din mave der ikke lige frem er det fedeste. Jeg kunne ikke få mig selv til at spise det efter den lugt, men kan du skille den mellem lugt og smag, smager det vist okay.
(: 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads W:

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål, men vil gerne komme med et super godt tip.

Lad vær at åbne dåsen indenfor, og lad vær at lugte til det med tømmermænd. Så kan jeg love dig for der sker ting og sager i din mave der ikke lige frem er det fedeste. Jeg kunne ikke få mig selv til at spise det efter den lugt, men kan du skille den mellem lugt og smag, smager det vist okay.
(: 

Mange tak for dine råd Mads W. Nu tror jeg desværre at det bliver på tømmermænd, ellers skal det være første dag på byfesten at denne "drengerøvstest" skal tages op. Men igen mange tak for dine råd, vil helt klart holde det uden døres, når man ser hvordan folk reagere. :D

Jeg er meget sart når det kommer an på lugt, så får nok ikke taget nogen bid af de sild, men mon ikke at de andre er "modige" nok til at prøve.

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Nu ved jeg ikke hvor tæt du er placeret på Sverige, men hvis du har muligheden for at tage færgen over sundet, kan du købe det i nærmeste ICA Express :-) Du svinger til venstre når du stiger af færgen og går ca. 200 meter - lidt længere end Systembolaget. 

Kan anbefale dig at gå efter fileterne - så skal du ikke også slås med alle de små sildeben :-)

I øvrigt så overdriver de ikke i klippet - lugten når du åbner dåsen, samt konsistensen af det er simpelthen forfærdelig. 

Kan også godt lide " target="_blank">ham her :-)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gav min italienske svorger en dåse som tak for udveksling af madkulturelle oplevelser (komave). Da han åbnede dåsen kunne det lugtes gennem to store sikkerhedsdøre....

Det er primært en efterårsspise. Er ind imellem set i IKEA.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde i mit tidligere job to svenske kolleger, og de sagde altid at det smagte langt bedre end det lugtede Smile

Mvh Carsten

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor den kan købes i DK ved jeg ikke. jeg fik en af mine venner til at tage en dåse med fra Sverige.

1. Åbn dåsen under vand, det kan forkomme at noget af indeholdet ryger ud, da der er tryk på.

2. Tag handsker på når du åbner dåsen, du vil ikke kunne vaske lugten af, og der vil gå flere dage før den forsvinder.

3. Åbnes udendørs, helt klart, lugten sætter sig fast i ting og der vil gå lang tid før den forsvinder igen.

4. Lugten var uudholdeligt, og smagen ligetil. Måske er det bare mig som er en vatnisse :)

Held og lykke med det :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i forbindelse med et tidligere arbejde boet ~1½ års tid i Stockholm. En af mine daværende kolleger fortalte mig at brandvæsnet var blevet kaldt ud til et gaslæk i en bygning på Södermalm (del af Stockholm).

Da brandvæsnet kom frem, var der intet gaslæk, i stedet kunne de konstatere at underboen til ham der havde tilkaldt dem, sad og spiste surströmning på sin terrasse. Lugten var så stærk at overboen, der ikke var svensker og derfor ikke kendte til lugten af surströmning, havde troet at det var et gaslæk.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Løwe:

Hej Nikolaj

Nu ved jeg ikke hvor tæt du er placeret på Sverige, men hvis du har muligheden for at tage færgen over sundet, kan du købe det i nærmeste ICA Express :-) Du svinger til venstre når du stiger af færgen og går ca. 200 meter - lidt længere end Systembolaget. 

Kan anbefale dig at gå efter fileterne - så skal du ikke også slås med alle de små sildeben :-)

I øvrigt så overdriver de ikke i klippet - lugten når du åbner dåsen, samt konsistensen af det er simpelthen forfærdelig. 

Kan også godt lide

" target="_blank">ham her :-)

Jeg bor desværre i Esbjerg området, så der er langt til Sverige for bare en enkelt dåse surströmning. Havde håbet på at der var nogen der måske kendte en online shop, hvor det var muligt at bestille en dåse. :)

Mange tak for dit råd ang. fileterne, det vil da helt klart være det rareste at undgå de små sildeben.

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg havde i mit tidligere job to svenske kolleger, og de sagde altid at det smagte langt bedre end det lugtede Smile

Mvh Carsten

Det må man da også håbe, hvis det smagte som du lugter, så ville jeg nødig smage det efter at have set de videoer! :D

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)