De fleste som laver grafisk arbejde plejer sjælendt at tillade mere en 3 til 5 rettelser i alt og skal der laves noget ud over det, så koster det fx 300 kr. Når du er så dygtig som du er, så burde det vil ikke være nødvendigt, at rette det en masse gange. ?
Det er selvfølgelig rigtigt, men når en kunde vil have lavet noget om rigtig mange gange, fordi man ikke ønsker den detalje, som de ønskede for 2 time, så kan det godt ende ud i tage lidt tid, desværre.
Måske skulle man tillade 3-5 rettelser, som du nævner!
Hvis en kunde skifter mening, når du er begyndt at lave logoet, så skal du være mere konsekvens. Fx hvis jeg ville have en programmør til at lave en hjemmeside i wordpress og så han gjorde det, men ville så have han laver den i joomla, så skal jeg betale for at det laves om. Kunne det være en mulighed, du lavede nogle vilkår, som står i bunden af din mail, så når kunden takker ja til et tilbud, så takker de ja til dine vilkår. Der kunne fx stå maks 5 rettelser og der efter koster de x kr. for en rettelse.
Tror også du skal fokusere på kunder der er villige til at betale 2000 kr. for et logo. Der er en masse der tilbyder logoer til 200 kr. og mange er ikke gode og der er mange ombudet og de kan nemt sælge det. Dog er det svært at tjene penge på det, med de priser. Du skal tænke på den måde, du sælger en iPhone og går efter dem, som er villig til at give din højere pris, for der er massere i forvejen der heller vil købe en billig huawei og få noget der ikke er lige så godt. ( Eksemplet er ment som en metafor)
Ideen med vilkår i bunden af mailen, kunne være en fantastisk mulighed, så jeg også sikrer mig, at jeg ikke laver gratis arbejde, som faktisk er en pæn sum værd!
- Derudover, som du siger, skal jeg nok opdele mine kundetyper, så jeg får de kunder, som jeg ønsker i stedet for antallet af kunder.
Tusind tak for rigtig godt indput! Helt sikkert noget, jeg vil tage med videre!
Hvis vi ikke snakker længere tekster, ville jeg nok også passe på med at tage penge for hver enkelt lille detalje.
Her tror jeg det er bedre at lige læse det igennem, og gøre kunden klar over hvis det er en fejl - Det tager sikkert ikke lang tid for dig, men kunden vil højest sandsynligt få en god oplevelse ud af det.