Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til leje loven

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Altomargan.dk - Jan:
Hvis man kiggede din indlæg igennem, bare de sidste 1000 af dem,

Ja og hos dig kan man nøjes med 100 for at konstatere dine  svar til andre, bl.a. så  så sendt som i går.

Mit svar her er også baseret på erfaring igennem 6 år med lejeloven.

Ib gå nu ud i sandkassen og leg med dine humørikoner, der skal være lidt fritid til de voksne.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:39

Altomargan.dk - Jan:
foreligger der nu to domme fra Vestre Landsret, men desværre med hver sit resultat

Ja og det tager erfarne jurister og advokater netop med i deres rådgivning.Wink

Jura er ikke så klokkeklar, som du gerne vil gøre den til 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48

En udlejeperiode på 3 år vil normalt blive tilsidesat i boligretten, da det normalt ikke vil kunne udmøntes i udlejers forhold.

Mon udlejer er i udlandet hvad kræver 3 års uopsigelighed for at slippe dansk skattepligt?

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 11:15

Altomargan.dk - Jan:
foreligger der nu to domme fra Vestre Landsret, men desværre med hver sit resultat

Ja og det tager erfarne jurister og advokater netop med i deres rådgivning.Wink

Jura er ikke så klokkeklar, som du gerne vil gøre den til 

DU tager tingene ud af kontekst for prøver så at ændre opfattelse af retspraksis ved at sætte tvivl ved det som der netop er blevet understreget i det afsnit hvor tingene fremgår. Du er ikke for kløgtig. Der er noget perfid over dine fordrejninger. 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:50

Ja min udlejer bor i Norge.

Og jeg er blevet lidt klogere tror jeg, flere har sagt til mig at man må godt under §11 skrive at kontrakten er gensidig uopsigelig i 2 år, men man må ikke gøre det i 3 år, grænsen er ved 2 år, ellers kunne nogen jo også måske finde på at skrive 10, 20 eller måske 50 år.

er der nogen der ved om jeg har ret i de 2 år ??

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnie Pedersen:

Ja min udlejer bor i Norge.

Og jeg er blevet lidt klogere tror jeg, flere har sagt til mig at man må godt under §11 skrive at kontrakten er gensidig uopsigelig i 2 år, men man må ikke gøre det i 3 år, grænsen er ved 2 år, ellers kunne nogen jo også måske finde på at skrive 10, 20 eller måske 50 år.

er der nogen der ved om jeg har ret i de 2 år ??

Jeg er forholdsvis sikker på, at folks opfattelse omkring udlejning i 2 år hænger sammen med retten til fremleje af lejebolig når visse betingelser er opfyldt, Den grænse for fremleje der almindeligvis er 2 år kan fraviges hvis der fra administrator eller ejer indrømmes længere fremlejeret, bemærk dette gælder lejeboliger. Omsat betyder det, at har din udlejer udlejet en af ham lejet lejlighed i f.eks. 3 år, så skal der foreligge en aftale om dette med administrator, ejer, eller boligselskab. Hvis IKKE han har sådan en aftale, så er fremlejekontrakten ugyldig i forholdet mellem din udlejer og den han lejer af, hvorfor den han lejer af kan opsige lejemålet.

MEN hvis lejligheden ejes af din fremlejegiver, så er der intet at komme efter, da han jo selv bestemmer hvor lang tid han vil leje lejligheden ud, og du som aftalepart har underskrevet aftalen med de norterede forhold der er mere vidtrækkende end lejeloven. 

Er det en andelsboligforening, skal foreningen også have godkendt fremlejen, såfremt der i foreningens regler er begrænsninger i forhold til udlejning.

Men uanset hvad, så er tingene op ad bakke hvis der kontraktmæssigt ikke er forhold der gør at den kan annuleres ved boligretten,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib har jo givet svaret med sit link

http://www.familieadvokaten.dk/breve-700/b700-86.html

Konklusionen i dette er at du i værste fald hænger på 3 år. Alle der flytter til udlandet og som ejer fast ejendom er nødt til at lave lejekontrakter som er uopsigelige i 3 år for at slippe dansk skattepligt - så jo der findes et utal at den slags kontrakter.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)