Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Afregn moms - hvornår ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den 23 maj, for 5 dage siden, indberettet jeg mit første momsregnskab, og skal have penge tilbage. Disse penge ser endnu ikke, ud til at være gået ind på min konto. I den forbindelse, skal jeg i Dinero Afregne moms, men hvornår kan jeg gøre det ? Nu eller når jeg har en dato for hvornår pengene står på min konto ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:31

Datoen for afregning af moms et fastsat af slat. Næste gang er on få dage, husket ikke datoen i hovedet.

Du kan indberette din moms til skat op til 5 dage før. Hvis du overfører dem til skat mere end 5 dage før skal de sende pengene retur. De må ikke beholde dine penge længere.

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Eppy Bogføring Skrevet kl. 11:47

Jeg vil til enhver tid anbefale, at man bogfører momsafregningen på ultimodatoen for afregningen (eks. 1. kvt. bogføres 31/3), sådan at momskontiene nulstilles i kvartalet.

Det skyldige/tilgodehavende beløb bogføres på en konto, der hedder momsafregning, og når pengene rent fysisk flytter sig ud eller ind på bankkontoen nulstilles momsafregningskontoen.

Men eftersom Dinero ikke er opsat til, at man kan lave en sådan automatisk bogføring, umiddelbart fordi momsafregningskontoen ikke er opsat som en beholdningskonto, vil jeg vente med at bogføre afregningen til den dato pengene står på din konto, hvis du helst vil bruge den automatiske bogføringsmulighed.

Jeg ville dog selv lave en manuel bogføring af momsen, pga. ovennævnte begrænsning.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:42

KS71:

Den 23 maj, for 5 dage siden, indberettet jeg mit første momsregnskab, og skal have penge tilbage. Disse penge ser endnu ikke, ud til at være gået ind på min konto. I den forbindelse, skal jeg i Dinero Afregne moms, men hvornår kan jeg gøre det ? Nu eller når jeg har en dato for hvornår pengene står på min konto ?

- Kim -

Hej Kim.

Bare vent til du modtager pengene, det betyder intet for moms - da Dinero holder styr på det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:43

Dorthe Eppy:

Jeg vil til enhver tid anbefale, at man bogfører momsafregningen på ultimodatoen for afregningen (eks. 1. kvt. bogføres 31/3), sådan at momskontiene nulstilles i kvartalet.

Det skyldige/tilgodehavende beløb bogføres på en konto, der hedder momsafregning, og når pengene rent fysisk flytter sig ud eller ind på bankkontoen nulstilles momsafregningskontoen.

Men eftersom Dinero ikke er opsat til, at man kan lave en sådan automatisk bogføring, umiddelbart fordi momsafregningskontoen ikke er opsat som en beholdningskonto, vil jeg vente med at bogføre afregningen til den dato pengene står på din konto, hvis du helst vil bruge den automatiske bogføringsmulighed.

Jeg ville dog selv lave en manuel bogføring af momsen, pga. ovennævnte begrænsning.

Hej Dorthe.

Er ikke helt sikker på jeg forstår din udfordring.

Har du mulighed for at uddybe det ? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 08:53

Udfordring:  Lad bare dingenot klare det hele.   Bogfør den dag du får pengene retur, så stemmer trafikken på banken da (i det mindste).  Hvis du efterfølgende skulle komme i tanke om at ville vide hvordan din likviditet og momsstatus var pr. 01.04.2014  vil intet stemme overens med virkeligheden.  Det er derfor man bogfører momsafregning pr. ultimo afregningsperiode, og ikke bare "når pengene kommer eller betales"...

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:03

Roberts.dk:

Udfordring:  Lad bare dingenot klare det hele.   Bogfør den dag du får pengene retur, så stemmer trafikken på banken da (i det mindste).  Hvis du efterfølgende skulle komme i tanke om at ville vide hvordan din likviditet og momsstatus var pr. 01.04.2014  vil intet stemme overens med virkeligheden.  Det er derfor man bogfører momsafregning pr. ultimo afregningsperiode, og ikke bare "når pengene kommer eller betales"...

Tak for din tilbagemelding :)

Men det mener jeg ikke er en udfordring - ellers misforstår jeg 100%.

Din likviditet påvirkes først den dag du har betalt.

Og posteringerne flyttes ned til momsafregningen, hvorfor det ikke er et problem at følge.

Læs evt. om det tekniske her :

http://www.amino.dk/blogs/amino_blog/archive/2014/01/13/hvordan-fungere-dinero-s-nye-momsfunktion.aspx

Ellers send mig gerne en mig på support@dinero.dk med uddybning - evt. sreenshot.

Så skal jeg kigge på det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Eppy Bogføring Skrevet kl. 17:46

Jeg kan faktisk ikke se, hvornår Dinero afregner momsen. Den eneste dato jeg skal indtaste er dagen for betalingen.

Men måske gør Dinero det korrekt - altså tømmer momskontiene og flytter dem ned på momsafregningskontoen på kvartalets ultimodato? Og væk fra kontoen på betalingsdatoen.

Det fremgår ikke af den tekniske beskrivelse, på hvilke datoer bogføringen sker.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)