Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du bruge ekstern indkøbshjælp til julegaverne/firmagaverne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere haft gang i udvikling af et nyt koncept. Man kunne købe min tid til indkøbsassistance. Der skete dog det, at jeg fik alt for travlt og projektet måtte sættes på standby/lukkes ned.

Nu er jeg der, hvor jeg overvejer at tage det op igen, dog ikke så omfattende som før. Før gik projektet på, at jeg kunne indkøbe hvad som helst for hvem som helst. Det var knap så velovervejet og det blev alt for omfattende. Derfor går tankerne på følgende produkt/indkøb:

Julegaver/firmagaver!

Projektet vil køre som et samlet køb, så hvis virksomhed 1 vil købe 10 himstregimser og virksomhed 2+3+4+5+6 også vil købe 10 stk. af den samme himstregims, så vil jeg samlet set kunne købe den billigere i et såkaldt gruppekøb.

Jeg synes selv, at det er et godt koncept, men giv mig dit besyv. Ville du benytte det? Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvordan forbedrer jeg det?

På forhånd tak for din tid.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:22

Du skal nok regne lidt på om det kan betale sig. Større virksomheder køber jo ofte mange styk af gangen (500-1000+) til deres medarbejdere, for at du (og dine kunder) kan tjene på det skal du jo få en langt lavere pris end de selv kan.

Regne eksempel.

Virksomheden kan få 100 dimser til 10,/ stk.

For at dine kunder kan tjene på det skal du under kr. 10,-/stk, du skal ned på noget der ligner kr. 7,50 stk (bare et gæt) og hvis du så selv skal tjene lidt skal du kunne indkøbe til mindre f.eks. kr. 5,-/stk.

Dermed ikke sagt det er umuligt, bare at du måske bør få nogle aftaler/priser i hus først så du kan regne ud hvor meget dine kunder kommer til at kunne spare og hvor meget du kommer til at kunne tjene.

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Skrevet kl. 11:30

Hej Jakob

Tak for din kommentar.

Min målgruppe vil ikke være større virksomheder. Det er klart, at de allerede selv kan trykke prisen.

Målgruppen vil være de mindre virksomheder, som kan se en fordel i at lade mig lave indkøbsarbejdet. Jeg skal ikke som sådan lege julegaveforhandler og mine kunder skal heller ikke bruge mig udelukkende for at få lavere priser. Det skal være den administrative rolle/løsning, der skal være trækplastret.

Der er mange mindre virksomheder, som udsætter julegavekøbet og hvorfor så ikke lade mig gøre det for en beskeden pris?

Michael

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Dine produkter skal være unik eller i hvert fald noget nyt, der er mange der sælger firmagaver, og de sælger alle det samme. Mht salg og indtjeningsmuligheder skal du have mulighed for at købe uden minimum eller med et meget lille minimum og så forhandle mængde rabat med leverandør. Dvs virksomheden har ikke en mer pris, men laver du et godt salgs arbejde og rabatten er din gevinst. 

Med sikkerhed der er mange mindre virksomheder som synes det kunne være fedt at kunne tilbyde noget anderledes lækkert. Sidste år solgte jeg firmagaver og det fortsætter næste år. Vi udviklede et desk top set i læder med firma logo til en  fornuftig pris som solgte rigtig godt (du kan pm mig hvis det har interesse), men pointen er det var let at komme ind hos virksomheder fordi produktet var 'nyt' og relevant. 

Skal du ud og sælge dimsedutter og mit indtryk er markedet er mættet. Har virksomheden tænkt sig at købe vin lige som sidste år, hvorfor så betale dig for det. Virksomheden vil kende prisen inden de handler, uanset om der senere kommer en rabat. Under alle omstændigheder ved de godt at du også skal tjene penge, så bliver dit trækplaster at handle for dem og levere til den rigtige pris, så tror jeg du har fat i den lange ende.. og få så lavet nogle ordentlige leverandør rabatter. 

mvh

http://www.mwcreation.net

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Skrevet kl. 10:38

Hej Mikkel

Tak for dine brugbare kommentarer.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at markedet er mættet med dimsedutter til medarbejdergaver - og så alligevel... Der dukker nok noget op alligevel.

Jeg har overvejet, om min service skal være gratis, og at min indtjening så skal baseres på procenter af det salg, som jeg skaffer julegave-leverandørerne. Jeg vil ikke sætte mig fast på en enkelt eller to leverandører, men lave nogle gode aftaler, så mine kunder får gaverne til den bedste pris. Levrandørerne sprøjter jo kataloger ud 2-3 måneder før jul og der hvor jeg er bogholder kan jeg se, at katalogerne ryger direkte i skraldespanden. Jeg synes faktisk, at det er synd, da der er brugt penge på at få dem trykt i tykt, flot, glitrende papir og også få dem sendt ud.

Hvis jeg går videre med konceptet, tager jeg fat i dig igen. Jeg vil da gerne høre om dine desktop-sæt mm. og hvis du er klar til en provision af salget, kan det også blive interessant.

Michael

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 19:39

... der gives selvfølgelig forhandler rabat;)

mvh 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 19:39

... der gives selvfølgelig forhandler rabat;)

mvh 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)