Hej Jeg har tidligere haft gang i udvikling af et nyt koncept. Man kunne købe min tid til indkøbsassistance. Der skete dog det, at jeg fik alt for travlt og projektet måtte sættes på standby/lukkes ned. Nu er jeg der, hvor jeg overvejer at tage det op igen, dog ikke så omfattende som før. Før gik projektet på, at jeg kunne indkøbe hvad som helst for hvem som helst. Det var knap så velovervejet og det blev alt for omfattende. Derfor går tankerne på følgende produkt/indkøb: Julegaver/firmagaver! Projektet vil køre som et samlet køb, så hvis virksomhed 1 vil købe 10 himstregimser og virksomhed 2+3+4+5+6 også vil købe 10 stk. af den samme himstregims, så vil jeg samlet set kunne købe den billigere i et såkaldt gruppekøb. Jeg synes selv, at det er et godt koncept, men giv mig dit besyv. Ville du benytte det? Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvordan forbedrer jeg det? På forhånd tak for din tid. Michael |
Du skal nok regne lidt på om det kan betale sig. Større virksomheder køber jo ofte mange styk af gangen (500-1000+) til deres medarbejdere, for at du (og dine kunder) kan tjene på det skal du jo få en langt lavere pris end de selv kan.
Regne eksempel.
Virksomheden kan få 100 dimser til 10,/ stk.
For at dine kunder kan tjene på det skal du under kr. 10,-/stk, du skal ned på noget der ligner kr. 7,50 stk (bare et gæt) og hvis du så selv skal tjene lidt skal du kunne indkøbe til mindre f.eks. kr. 5,-/stk.
Dermed ikke sagt det er umuligt, bare at du måske bør få nogle aftaler/priser i hus først så du kan regne ud hvor meget dine kunder kommer til at kunne spare og hvor meget du kommer til at kunne tjene.