Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IMPORTREGISTRERING spørgsmål

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil gerne importere varer fra Asien.

Jeg er klar over at jeg skal importregistreres.

Men:

Hvis mine varer kommer i kuverter med værdi op til 80 kr hver, slipper jeg for tolden?

Eller skal jeg alligevel angive det i min import angivelse?

Jeg vil heller ikke få en faktura. Højest en screenshot, hvad har jeg betalt. Kan det accepteres?

Tak på forhånd John Wink

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du som virksomhed skal importere noget så er den bagatel grænse på de 80 kr ikke gældende, det er kun for private.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Kan jeg som virksomhed slippe så for posthåndteringsgebyr?

Hvordan foregår det i praksis?

Bliver varerne tilbagehold på forhånd?

De sendes til en privatadresse.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i din registrering selv beslutte hvordan dine vare skal fortoldes. En af mulighederne er at du må sælge varerne med det samme, mod at du betale 0,2 promille af det samlede beløb en i ekstra told, så vidt jeg husker. (Ret mig gerne hvis dette er forkert). 

Gebyret, som sikkert er det fra post DK du tænker på, kan du ikke slippe for, medmindre du vælger en anden speditør, som så også står for fortoldningen. Denne løsning kan dog i mange tilfælde være noget dyrere i fragt, så det er noget du skal gøre op med dig selv. 

Jeg har selv gode erfaringer med DHL, de er dyre, men hurtige og de klare også fortoldningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

som importør er du ansvarlig for korrekt fortoldning = korrekt toldnummer til importen og det vil kunne skabe forsinkelse og besvær hvis ikke der kan være en dokumentation med pakken. Hvis told skal ha fat i dig for at få værdien, er det meget upraktisk - så den med ingen faktura er ikke god.

Uanset 80 kr værdi vil told altid ha pligt til at lægge små pakker sammen, så kommer der mange under 80 kr og de ser det er til samme, får man også der risiko. Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html som begge i let form fortæller lidt om import fra uden for EU

Hvis du ud over importregistrering også er momsregistreret, så bliver momsen ikke en udgift men bare en indrapportering af importmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 52
Fra  Awi Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Du kan godt købe varer med en værdi op til 80.- uden at skulle betale hverken told eller moms.
Det kan læses på postdanmarks hjemmeside.
( Og jeg har selv skriftligt fået dette bekræftet hos SKAT - Det er dog ikke noget de skilter ret meget med og det tog mig flere uger at få et skriftligt svar ud af dem. Måske det også var det du skulle prøve?)

MEN... Du skal være opmærksom på at postdanmark godt kan finde på at ligge flere småforsendelser sammen, og så fortolde dem. Jeg har dog snakket med dem ( Kun telefonisk ) og fået at vide at de kun sammenligger pakkerne, hvis de kan se at de kommer fra den samme afsender.
Det vil sige at hvis du bestiller flere pakker/kuverter fra samme sælger, kan de godt finde på at lægge dem sammen. Hvis ikke du gør (skulle det ifølge hende jeg snakkede med i telefonen) ikke være nogen risiko for at de ligger dem sammen.

Jeg har selv i snart to måned købt vare hjem til min egen virksomhed efter dette princip, og har endnu ikke oplevet at noget er blevet lagt sammen.

Men vær obs på at det er en rigtig god idé at have det på skrift fra SKAT og faktisk også postdanmark (sidstnævnte har jeg bare ikke selv nået)

Pøj pøj med projektet :)

MVH Janni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen det kan da givet gå at flere pakker til under 80 kr kører igennem hver for sig - jeg siger bare told i princip skal lægge dem sammen og at man som importregistreret er ansvarlig for korrekt toldnummer og at told kender værdien på varen. Der er givet masser der går igennem.

En anden sag er så, at jeg ikke rigtigt fatter hvis man kan få en seriøs forretning til at køre med pakker til en værdi under 80 kr. Gratis forsendelse = pengene er med i varens pris - og der skal pokker mig mange pakker til under 80 kr til før man har noget der ligner en seriøs omsætning og kan forhandle en god pris hjem hos de der små pakke leverandører, men det er jo op til enhver. Der må skulle mange pakker af den slagt til en seriøst drevet shop. Den smule told og et evt post dk gebyr på en forsendelse burde vel normalt kunne dækkes af den besparelse der er i EN import til 16.000 kr med hårdt forhandlet pris - frem for 200 pakker af 80 kr ville jeg mene.

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 52
Fra  Awi Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke alle virksomheder der har mulighed for at gå ud og låne til deres opstart (fx 16.000.-). Derfor er det smart at kunne starte stille og roligt op med at importere små forsendelser. Men jeg kan godt følge dig i (John H) at det ikke er en bæredygtig løsning på lang sigt og det mener jeg også at man skal holde sig for øje, når man planlægger at starte op på denne måde.

MVH Janni

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for indlæg!

En af dem beskriver dog, at disse 80 kr gælder kun for private?

Altså: kan jeg (CVR registreret) få mange 80-kr-pakker fra forskellige forhandler UDEN at behøve importregisterers?

Og tror mig, John - hvis jeg skulle bestille mere, så bliver det måske for 300-400 kr - så post danmark vil spise mig levende med deres 160 kr hver gang.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)