Det vil jo være langt mere drift end det man normalt registrerer et holding til - så hvorfor ikke i et driftsselskab under dit holding, måske med holdig som ejer af huset bare
Hvad 1 angår er der ikke selskabsretsligt noget i vejen men hvad der ellers er af regler og servitutter aner jeg ikke
2 - du må leje ud men hvis det er billigt så vil jeg mene den ansatte jo sættes i skat af den besparelse og det kan vise sig dyrt
3 vil jo igen normalt høre under drift at udbetale sig løn, men så ja
4 det virker som momspligtig omsætning fysisk butik og hestepension
Der er ikke skygge af tvivl for mig om, at du skal ha fat i en revisor eller økonmikyndig som ud fra de helt konkret tal kan råde dig til hvilken form der er bedst
Hvad 1 angår er der ikke selskabsretsligt noget i vejen men hvad der ellers er af regler og servitutter aner jeg ikke
Næ - men man bør nok overveje at få formålsparagraffen i holding afstemt med aktiviteterne for at undgå efterfølgende diskussioner om hvor vidt udgiften er afholdt som et udslag af hovedaktionærs egne interesser.....
Næ - men man bør nok overveje at få formålsparagraffen i holding afstemt med aktiviteterne for at undgå efterfølgende diskussioner om hvor vidt udgiften er afholdt som et udslag af hovedaktionærs egne interesser.....
Jep - helt projektet kræver givet helt andre formål og vedtægter - eller oprette drift under holding - med relevant formål og branche - men i alle fald udgår jeg fra at hestepension til 30 heste drives som regulær forretning hvor de 30 hesteejere betaler for pensionen/opstaldning