Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må jeg købe en gård i mit holding selvskab have heste og arbeje i butik på grunden , og bo i nabo kommune

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en gård ,i min nabo kommune i mit holding ,ved godt jeg ikke må bo der .

1. må jeg driver forretning der som består af en fysisk butik og hestepension (30 heste)?

2. leje huset ud til en billig penge mod at personen varetager en af del arbejde med heste.?

3.give mig selv løn for arbejde på gården?

4. hvad med moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53

Det vil jo være langt mere drift end det man normalt registrerer et holding til - så hvorfor ikke i et driftsselskab under dit holding, måske med holdig som ejer af huset bare

Hvad 1 angår er der ikke selskabsretsligt noget i vejen men hvad der ellers er af regler og servitutter aner jeg ikke

2 - du må leje ud men hvis det er billigt så vil jeg mene den ansatte jo sættes i skat af den besparelse og det kan vise sig dyrt

3 vil jo igen normalt høre under drift at udbetale sig løn, men så ja

4 det virker som momspligtig omsætning fysisk butik og hestepension

Der er ikke skygge af tvivl for mig om, at du skal ha fat i en revisor eller økonmikyndig som ud fra de helt konkret tal kan råde dig til hvilken form der er bedst

vh John H

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:50

Noget andet kan jeg privat købe en bolig fra mit holding selvskab så jeg kan flytte ind.

feks jeg køber en gård i holdingen ,sparre lidt penge sammen privat og køber efter 2-4 år ,må jeg det?

nb.de 2-4 år bor jeg andet sted og lejer boligen(gården) ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07

Cookie - John Hannover:
Hvad 1 angår er der ikke selskabsretsligt noget i vejen men hvad der ellers er af regler og servitutter aner jeg ikke

Næ - men man bør nok overveje at få formålsparagraffen i holding afstemt med aktiviteterne for at undgå efterfølgende diskussioner om hvor vidt udgiften er afholdt som et udslag af hovedaktionærs egne interesser.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Henrik Koudahl:
Næ - men man bør nok overveje at få formålsparagraffen i holding afstemt med aktiviteterne for at undgå efterfølgende diskussioner om hvor vidt udgiften er afholdt som et udslag af hovedaktionærs egne interesser.....
Jep - helt projektet kræver givet helt andre formål og vedtægter - eller oprette drift under holding - med relevant formål og branche - men i alle fald udgår jeg fra at hestepension til 30 heste drives som regulær forretning hvor de 30 hesteejere betaler for pensionen/opstaldning

vh

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 15:14

Hej pingrid

Vær opmærksom på både landbrugs- og bopælspligt hvis det er en landejendom.

Mvh.

Michael Christensen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)