Der har været en del skriverier om A-Kasse her på amino , og ifbm jeg skal til at starte tænkte jeg at jeg jo ligeså godt kunne skifte til ASE, men umiddelbart efter jeg fik velkomstmaterialet fra ASE, fik jeg også et brev fra lederne (min nuværende fagf.) som venligt ville gøre mig opmærksom på at de da også havde tilbud til selvstændige. Nu har jeg så brugt noget til på at gennemtrevle hvad forskellen på de 2 organisationers tilbud er, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue det, nu ved jeg jo at A-Kasse, det er kun til hvis jeg lukker biksen, så det er jo på alt det andet de skal konkurrere, men jeg syntes ikke det er klart hvilken hjælp man kan få. De tillægsforsikringer på ASE, er, hvis man skal tro på beskrivelsen, for ansatte og altså ikke for selvstændige, hos lederne kan jeg slet ikke finde tillægsforsikringer, eller det vil sige de har en lønsikring, men det er jo kun til hvis du modtager dagpenge (gud forbyde det) og så kan jeg ikke rigtig se fordelen længere ? Hvordan har i andre "sikret" jer bedst muligt, her tænker jeg på adgang til rådgivning, retshjælpsforsikring o.a. ? |
Jeg lytter lige med. Jeg er i Magistrenes A-kasse og er lige startet som selvstændig.
Har du sammenlignet med Dana?
Hilsen Louise