Mit spørgsmål: Jeg er usikker på, om det har nogen betydning, at min webshop flyttes fra et domæne til et andet domæne. Efter mange timers søgen, og læsning på nettet om webshops (især på Amino), besluttede jeg i dag, hvor jeg skulle købe min webshop. En af de ting som jeg lagde vægt på, da jeg skulle vælge webshop var, at der var en god support (også om aftenen). I eftermiddags bestilte jeg så en færdig webshop. Jeg synes, at det var lidt svært at finde ud af prisen for den endelige webshop med tillægspriser for moduler osv. Derfor havde jeg telefonisk kontakt med hostingfirmaet, hvor en medarbejder guidede mig igennem. Kort fortalt, så fik jeg bestilt webshoppen. Derudover fik jeg bestilt flytning på 2 allerede registrerede domæner over til hostingfirmaet. Aftalen var, at webshoppen skulle ligge på domæne 1, og domæne 2 skulle bare flyttes, da jeg måske skulle bruge det på et tidspunkt (til at pege på domæne 1). Da jeg ved spisetid pakker min nye webshop ud (registrere endeligt, betale og nyde synet at min helt egen webshop), så opdager jeg, at der er sket en fejl: Webshoppen ligger på domæne 2. Heldigvis reklamerer hostingfirmaet med, at der er support til kl. 22.00 (dog på mail fra kl. 18.00). Jeg skriver til hostingfirmaet, at der er sket en fejl, og hvad fejlen er. Efterfølgende får jeg en mail om, at de vil kigge på det mandag, og få fejlen rettet. Øv, øv, øv tænkte jeg. Jeg havde jo regnet med at skulle i gang med at lave noget på webshoppen i weekenden. – og jeg troede, at support betød, at fejlen blev rettet med det samme. Jeg beslutter mig derfor for at skrive igen. Jeg spørger om det betyder, at jeg først kan komme i gang med at bruge produktet/webshoppen på mandag. Jeg får svaret, at jeg kan sagtens bruge det som det er. Når det bliver tilrettet på mandag, er det kun domænenavnet, de gør noget ved. Det har ikke indvirkning på produkterne i denne. Jeg er klar over, at der flyttes mange domæner og webshops dagligt (jeg er ikke den første i verden der skal have flyttet en webshop
|
Hvad betaler du for de ydelser du får? Bare for at afstemme forventningerne.