Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop – Support – Usikkerhed

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål: Jeg er usikker på, om det har nogen betydning, at min webshop flyttes fra et domæne til et andet domæne.

Efter mange timers søgen, og læsning på nettet om webshops (især på Amino), besluttede jeg i dag, hvor jeg skulle købe min webshop. En af de ting som jeg lagde vægt på, da jeg skulle vælge webshop var, at der var en god support (også om aftenen).

I eftermiddags bestilte jeg så en færdig webshop. Jeg synes, at det var lidt svært at finde ud af prisen for den endelige webshop med tillægspriser for moduler osv. Derfor havde jeg telefonisk kontakt med hostingfirmaet, hvor en medarbejder guidede mig igennem.

Kort fortalt, så fik jeg bestilt webshoppen. Derudover fik jeg bestilt flytning på 2 allerede registrerede  domæner over til hostingfirmaet.

Aftalen var, at webshoppen skulle ligge på domæne 1, og domæne 2 skulle bare flyttes, da jeg måske skulle bruge det på et tidspunkt (til at pege på domæne 1).

Da jeg ved spisetid pakker min nye webshop ud (registrere endeligt, betale og nyde synet at min helt egen webshop), så opdager jeg, at der er sket en fejl:

Webshoppen ligger på domæne 2.

Heldigvis reklamerer hostingfirmaet med, at der er support til kl. 22.00 (dog på mail fra kl. 18.00).

Jeg skriver til hostingfirmaet, at der er sket en fejl, og hvad fejlen er.

Efterfølgende får jeg en mail om, at de vil kigge på det mandag, og få fejlen rettet.

Øv, øv, øv tænkte jeg. Jeg havde jo regnet med at skulle i gang med at lave noget på webshoppen i weekenden. – og jeg troede, at support betød, at fejlen blev rettet med det samme. Jeg beslutter mig derfor for at skrive igen. 

Jeg spørger om det betyder, at jeg først kan komme i gang med at bruge produktet/webshoppen på mandag.

Jeg får svaret, at jeg kan sagtens bruge det som det er. Når det bliver tilrettet på mandag, er det kun domænenavnet, de gør noget ved. Det har ikke indvirkning på produkterne i denne.

Jeg er klar over, at der flyttes mange domæner og webshops dagligt (jeg er ikke den første i verden der skal have flyttet en webshop Smile) Mit problem er bare, at jeg ikke selv har nok styr på, om flytningen kan give problemer for mig. Måske ville jeg aldrig opdage problemerne. Det er rigtigt vigtigt for mig, at der ikke er problemer med webshoppen (ud over dem jeg selv kommer til at lave).

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:27

Hvad betaler du for de ydelser du får? Bare for at afstemme forventningerne.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 21:35

Hej Dan

Jeg har ikke betalt endnu, men prisen er:

Webshop: kr. 299,- pr måned 

Jeg skal betale for 6 måneder til at starte med: kr. 1.794,-

Dertil kommer betalingsmoduler, regnskabsmoduler, årsafgift på domæne osv.

Mange hilsner

Birgitte

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:21

At flytte en pegning tager 10 sek så ja det er dårligt. Medmindre at de mener at support er at sende en mail med at de se på det senere Big Smile

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 22:35

Hej Remy
Jeg blev faktisk noget træt af svaret om at kigge på tingene på mandag.

Den søde medarbejder, der hjalp mig i eftermiddags, gav mig hendes direkte nummer. Så kunne jeg bare ringe, hvis jeg havde brug for support. Det nummer ringede jeg selvfølgelig på, før jeg skrev mails, men telefonen ringede bare ud.

Jeg er gået lidt "død" i den webshop - ved ikke om jeg skal købe den eller vælge en anden.

Når du skriver det tager 10 sek., så lyder det ikke som om det vil volde mig nogle problemer med at flytte pegningen 😊

Så må jeg jo bare beslutte mig for om jeg vil have den eller ej 😊

Mange hilsner
Birgitte

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:58

Birgitte Holm:

Når du skriver det tager 10 sek., så lyder det ikke som om det vil volde mig nogle problemer med at flytte pegningen 😊

Så må jeg jo bare beslutte mig for om jeg vil have den eller ej 😊

En flytning kan tage 10 sekunder.. ja - men det kan skabe problemer, endda store problemer.

Personligt ville jeg planlægge en flytning bedre end bare at skifte ting, det vil samtidig betyde der går noget arbejdstid i flytningen. Om din host gør dette ved jeg ikke. Men aldrig om jeg ville lave et skift på en kunde uden at vide hvordan siden reagere på den nye server.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 11:06

Lucas - Hosting4Real:
En flytning kan tage 10 sekunder.. ja - men det kan skabe problemer, endda store problemer.

Hej Lucas

Jeg er lidt forvirret - jeg tror, at jeg venter med at lave webshop til mandag efter hostingfirmaet har lavet ændringen. 

Ellers skal jeg på jagt efter en anden webshop her i weekenden ved et hostingfirma, der har en support for sådanne nogle lidt uerfarne og forvirrede som mig Skype-Wink

Anbefalinger modtaget gerne Smile

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:25

Birgitte Holm:
Anbefalinger modtaget gerne Smile

Der må jo være en grund til at du valgte dem. Og det er jo ikke alle her i verden der også arbejder i weekenden. Vent til på Mandag og se om de får styr på sagerne.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 12:05

Hej

Du kunne også vælge at starte eks med en wordpress shop

hvilket kan laves langt billigere hvor du så kun skal betale for hosting

det du så skal betale for er et tema til din hjememside

se et  eksempler på en shop lavet i wordpress her

http://bjerreleather.com/

sådan en shop kan du fint få op at køre for under

1500 kr engang for alle

dertil kommer så ca 250 kr årligt tiol hosting

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:14

Hvis de siger, at du bare kan gå i gang, så synes jeg du skal stole på det. Det må være deres hovedpine, at få det fixet uden ulemper for dig, og det kan de helt sikkert også.

Det er selvfølgelig ikke smart af dem, at skrive at de først kan løse problemet på mandag, men det kan jo have sin begrundelse i, at der vitterligt ikke vil opstå problemer ifb. ændringen.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)