Jeg er så småt ved at få gang i forretningen og plus på kontoen. Engang i mellem køber jeg nye varer hjem til forretningen, og udgifterne til disse varer tager jeg fra min firmakonto. Men jeg vil jo helst ikke bruge for meget af min firmakonto, da der jo også skal være til skatten slut på året. Så kan jeg på en nem måde i Dinero, se det beløb jeg indtil videre skylder i skat ? Jeg sidder og kigger på "Rapporter - Resultatopgørsel/Balance/Saldobalance" for hele 2014, og vil næsten gå ud fra at det er her, jeg skal lave regnestykket. Men jeg er lidt i tvivl hvilke tal jeg skal bruge. Nogle der kan hjælpe her ? - Kim - |
går ud fra enkeltmandsvirksomhed og det er årets resultat du skal betale skat af helt enkelt - forudsat at alle ting du har bogført er med fuldt skattefradrag, for ellers skal der ved årets udgang laves skattekorrektion til regnskabet (f.eks repræsentation, bespisning, gaver og en del andet)
Det er også vigtigt at du har gjort dit varelager op og lagt værdien om fra varekøb til værdi varelager i status, så du har værdien med - varen er ikke en udgift før du har solgt varen, og det ved dinero ikke hvis du bare lægger alle varekøb som vareforbrug og ikke kører via lager
Venlig hilsen John H