Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri og momspligtig omsætning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Grænsen for momsregistrering er 50.000,. Men hvis man nu har både momsfritaget og momspligtig omsætning, er det så samlet omsætning eller kun den momspligtige, der skal overstige 50 for at man skal momsregistreres?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

Kun den momsplligtige del - der hvor det ofte går galt er fat folk ikke helkt ved hvad der er momsfrit og tror noget galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:26

Tak ☺

Her er tale om en specifik momsfritaget ydelse og så salg af "tilbehør" som ikke er fritaget. Men den del holder sig fint under 50.000.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:48

Hvorfor spørger du ikke hos SKAT?  alternativt en godkendt revisor

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:08

Den momspligtige omsætning

Men det lyder som et lidt atypisk setup - enten køre man med lønsumsafgift eller moms, begge dele har jeg aldrig hørt om

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Jonas Jørgensen:

Den momspligtige omsætning

Men det lyder som et lidt atypisk setup - enten køre man med lønsumsafgift eller moms, begge dele har jeg aldrig hørt om

Jo en Maasør der er certificeret RAB (modsat en der ikke er) har jo momsfri behandling, men kan gokdt sælge kremer eller andet ved siden af som så er momspligtig - samme med fcerificeret yoga osv

Det kræver blot disse tye RAB certifficering for at kunne være momsfri og lønsum og så kan man godt have en momspligt ydelse ved siden af (i pri9ncip kunne en sådan tilbyde haveservice for at thene lidt ekstra også. - men normalt er det udstyr -krem osv

Mange tror der er momsfrie grundet betegnelse, men der er certificeringskrav og “skattegodkendelse “i princisp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)