Jeg har personligt overtaget en del Finch kunder igennem tiden, disse har selvfølgeligt ikke været super tilfredse med Finch's arbejder. Men jeg har da også hørt gode ting. Min erfaring er at Finch skal have en hel del konverteringer for at vise sit værd, hvilket betyder du også skal bruge en god portion penge. Det jeg savner fra Finch er umiddelbart meget mere hands on istedet for maskinelle ændringer, der er altså så mange ting der ikke kan automatiseres i Adwords opsætninger og optimering hvilket Finch kampagnerne - som jeg har set - også bærer præg af.
Det var ligesom om at så snart man havde sagt ja og de fik kørt robot i stilling mistede man kontakt til dem.
Ingen opfølgning på faldet i omsætning.
Jeg stoppede deres adgang til min adwords og kampangerne de havde sat op og der gik 8 måneder så fik jeg et opkald fra dem omkring tilfredshed med produktet.
Har for 2-3 år siden overtaget en kampagne som brugte for 100.000 kr. om måneden i Adwords og kørte med Finch. For at være helt ærligt, så brugte jeg 2-3 timer på at gennemskue hvad det var Finch botten egentlig gør.
Konklusion: den hæver og sænker priserne med 1 øre af gangen og det virker rimelig random. Den laver så mange ændringer i timen at du umuligt kan få et overblik i ændringsoversigten.
Men jeg kan kun sige at det er ikke her at en robot vinder over menneskets sunde fornuft. Jeg har lige siden jeg overtog kampagnen brugt et noget mindre budget og lavet en fordobling i konverteringerne.
Så mit råd til dig er at køre kampagnerne selv eller få en anden til det.... Finch robotten kan ikke anbefales uanset hvor fine "Rapporter" de lokker med i starten :)