Google er fuldstændig ligeglade med billeder og andet grafik set i forhold til duplicate content, så at billederne bliver brugt flere steder er ikke et problem i den henseeende.
Duplicate content handler om tekst - ikke billeder.
Det er fordi et billede er på én side for sig selv, hvor der hverken er noget tekst eller andet på siden - sådan gør wordpress det åbenbart.
Jeg tror det der skaber duplicate content er mine titler og description i google. Den vælger selv noget på siden, og i dette tilfælde bliver det menu mm.
Så alle billede siderne hedder det samme med titel og tekst i google.
Skal jeg så bare ændre mine meta tags og så burde den ged være barberet ?
De sider kommer jo aldrig nogenside til at ranke på noget som helst alligevel når der ikke er noget tekst. Kender ikke så meget til Wordpress (det er et faktum), men kan du ikke sætte noindex på de sider?
Problemet ligger i at WordPress opretter separate Post Types til hvert billede du sætter ind, hvilket også er en fordel, da du så kan have forskellige størrelser og at der er billedtekst og tilknytning til indlæg.
Dem ønsker du selvfølgelig ikke indekseret i Google, da de allerede fremgår af de reel indlæg. Derfor skal der "noindex" på Medie-bibliotekets disse Post Types, hvilket du også har.
Spørgsmålet er så hvad der er sket siden de er er indekseret af Google alligevel. Det kunne være at de har valgt at ignorere dit noindex eller om du først har fået noindex på senere.
Med hensyn til hvor lang tid det varer før du får dem slettet i Google varierer meget. Det kan både ske fra den ene dag til den anden eller flere måneder.
Du kan i media galleriet gå ind på det enkelte billede og sætte det til noindex, follow.
Så er det kun den ekstra side billedet vises på der noindexes.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media