Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid går der før min side er ude af google ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg bruger Wordpress på min side, og derfor indexerede google alle mine billeder, da de har en hjemmeside selv.

Jeg vil ikke have dem indexeret, da det giver dublicate content, så jeg har lavet en no index tag på alle mine sider med billeder.

Hvor lang tid går der før mine billeder er ude af google ?

EDIT:

Er der nogle som har andre metoder til at google ikke skal indexe mine billeder og andre medier når man bruger wordpress?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:39

Google er fuldstændig ligeglade med billeder og andet grafik set i forhold til duplicate content, så at billederne bliver brugt flere steder er ikke et problem i den henseeende.

Duplicate content handler om tekst - ikke billeder.

Tilmeldt 17. May 14
Skrevet kl. 10:43

Hvis du laver en søgning i google på site:repselv.dk

Så kommer der mange sider op som denne: http://repselv.dk/iphone-4-antenne-reparation/iphone_4_antenne_reparation_step_12/ 

Hvis man går over til sidste side på google står der følgende:

For at vise dig de mest relevante resultater har vi udeladt nogle poster, der ligner de 34, der allerede vises.
Hvis du vil, kan du gentage søgningen, hvor de udeladte resultater medtages.

Men det kunne også være jeg bare skulle tilføje nogle forskellige meta titler og descriptions til hver side ?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:54

Det er så fordi tekstindholdet på de sider meget tyndt og derfor ligner dine sider hinanden - hvis du ser bort fra bileder.

Se evt. hvad Grosen Friis siger i denne video om emnet.

Tilmeldt 17. May 14
Skrevet kl. 11:02

Tak for linket.

Det er fordi et billede er på én side for sig selv, hvor der hverken er noget tekst eller andet på siden - sådan gør wordpress det åbenbart.

Jeg tror det der skaber duplicate content er mine titler og description i google. Den vælger selv noget på siden, og i dette tilfælde bliver det menu mm.

Så alle billede siderne hedder det samme med titel og tekst i google.

Skal jeg så bare ændre mine meta tags og så burde den ged være barberet ? 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:11

De sider kommer jo aldrig nogenside til at ranke på noget som helst alligevel når der ikke er noget tekst. Kender ikke så meget til Wordpress (det er et faktum), men kan du ikke sætte noindex på de sider?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:14

Problemet ligger i at WordPress opretter separate Post Types til hvert billede du sætter ind, hvilket også er en fordel, da du så kan have forskellige størrelser og at der er billedtekst og tilknytning til indlæg

Dem ønsker du selvfølgelig ikke indekseret i Google, da de allerede fremgår af de reel indlæg. Derfor skal der "noindex" på Medie-bibliotekets disse Post Types, hvilket du også har.

Spørgsmålet er så hvad der er sket siden de er er indekseret af Google alligevel. Det kunne være at de har valgt at ignorere dit noindex eller om du først har fået noindex på senere.

Med hensyn til hvor lang tid det varer før du får dem slettet i Google varierer meget. Det kan både ske fra den ene dag til den anden eller flere måneder. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 17. May 14
Skrevet kl. 11:15

Det er også det jeg har gjort.

Tak for hjælpen! :-)

Tilmeldt 17. May 14
Skrevet kl. 11:18

Hej Gita

Jeg har sat no index på mine sider, men det er sket for nyligt, så det tager nok bare tid :-)

Men så har jeg i hvert fald gjort det rigtige - nemlig med at sætte no index tag på siderne.

Tak for hjælpen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:36

Du kan i media galleriet gå ind på det enkelte billede og sætte det til noindex, follow.

Så er det kun den ekstra side billedet vises på der noindexes.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)