Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Under 18 og vil starte eget webshop, men hvilke regler gælder der?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en drøm om at starte min egen webshop, men har rigtig svært ved at finde ud af reglerne, der gælder for mig, som er under 18 (17). Ide, website og alt andet it er der styr på. Er der nogle der har lyst til at ramse alle de forskellige og vigtigste regler op, eller måske linke til en side hvor man kan læse det?

Mvh Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kan være sikker på ikke at komme over 50.000 i omsætning/salg på en hvilken som helst 12 mdr periode, og i øvrigt kan lave de aftaler du behøver med evt. betalingsindløsere, så må du drive shoppen uden moms. Du har fuld regnskabspligt og skal opgive dit overskud til skat fra krone 1 - læs om at drive virksomhed uden moms: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Hvis du skal ha CVR fordi du forventer at kunne komme over 50.000 eller fordi du vil importere fra uden for EU (kræver registrering) eller skal bruge CVR til betalingsindløser eller andet, så skal dine forældre påtage sig det økonomiske overansvar til du er 18 OG du skal søge dit lokale statsamt om dispensation for at stifte virksomhed som umyndig, og kan læse om det her med eksempler og linkshttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

god vind med det

john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 14
Skrevet kl. 21:52
Tusind tak for svaret.
Så hvis man omsætter for mindre end 50000 kan man bare starte sin lille hobby webshop op og begynde at sælge unden problemer? (Ud over stadig at opgive det til skat)

Og hvor meget arbejde er der i for en mindreårig at få et Cvr, og kunne drive en helt normal webshop som får 50000 kr i omsætning pr år? Er det noget der tager tid, eller skal forældrene bare lige hurtigt skrive under og have overøkonomien indtil man bliver 18?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

jonnyas:
Så hvis man omsætter for mindre end 50000 kan man bare starte sin lille hobby webshop op og begynde at sælge unden problemer? (Ud over stadig at opgive det til skat)
Ja - hvis ikke man har brug for CVR til andet, ex betalingsløsning eller leverandører så JA - Overskrider man de 50 t og kunne ha forudset det, kan det være dyrt (koste moms + bod) men det kan man styre jo

jonnyas:

Og hvor meget arbejde er der i for en mindreårig at få et Cvr, og kunne drive en helt normal webshop som får 50000 kr i omsætning pr år? Er det noget der tager tid, eller skal forældrene bare lige hurtigt skrive under og have overøkonomien indtil man bliver 18?

Det kunne du nu læse i det link du fik, så det arbejde må du lige gøre dig Smile Ansøgningsprocedure osv er beskrevet - med krav om budget og grundliggende krav til ansøgning osv

vh John H

Tilmeldt 21. May 14
Skrevet kl. 23:03
Tusind tak for din hjælp John! :)
Jeg har læst alle dine links igennem, og det var en stor hjælp! Men en ting jeg lige ville høre, hvor lang tid tager det at registrere sig, og hvor registrere man sig henne? Hvis du har skrevet det i bloggen, må jeg have overset det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

jonnyas:
Tusind tak for din hjælp John! :)
Jeg har læst alle dine links igennem, og det var en stor hjælp! Men en ting jeg lige ville høre, hvor lang tid tager det at registrere sig, og hvor registrere man sig henne? Hvis du har skrevet det i bloggen, må jeg have overset det.

Da jeg registrerede mig gennem Statsforvaltningen tog det ca. 3 måneder. Det hjælper dog nogen gange at ringe til dem og presse lidt på ;-) Fedt du har modet og viljen til at kaste dig ud i det - rigtig god vind med projektet.

Mvh,
/Jakob 

Tilmeldt 21. May 14
Skrevet kl. 12:05

Okay tak! :)

Og det er også selvom man er over de 18 år, at man skal vente ca. 3 måneder? ikke fordi jeg har noget imod at vente 3 måneder når det nu skal være. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51

nej det stod vel at den lange tid er i statsamtet for under 18 årige. Over 18 skal jo kun registrere CVR og det tager ca 1 uge max med moms normalt

Tilmeldt 21. May 14
Skrevet kl. 14:11

Okay, tusind tak! :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)