Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS uden omsætning- skal jeg berette noget til skat?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, mig og min veninde stiftede en ApS november 2013, da vi ville overtage en café. Den fik vi ikke, fordi udleje forhøjede huslejen lige pludseligt. Vi har indtil videre ikke lavet noget, så har ingen omsætning. Vi har berettet 0 til skat i forbindelse med moms beretning. Er der andet vi skal berette til skat og hvor kan vi få mere information om det?
På forhånd tak!
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 06:49

Hej Sasha

I skal indlevere en årsrapport til E&S men jeg går ud fra at første regnskabsår løber fra stiftelsen til 31.12 2014? I så fald skal den bare indsendes ultimo maj 2015. Herudover selvangivelse.

Hvis I ikke skal bruge selskabet kan I overveje om I vil likvidere det ved en betalingserklæring, det er vist relativt simpelt hvis der endnu ikke ahr været nogen transaktioner i selskabet.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 12:28
Tak for svar! Jeg har lige fået en email fra skat at jeg skal indberetter moms nu, men det er ret simpelt. Så er der ikke andet end at vente til 2015 :-)
Vi søger stadigvæk lokale, så vi vil ikke lukke selskabet endnu. Vi håber at finde noget snart.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:53

Vær opmærksom på at hvis I ikke indsender en årsrapport til Erhvervs og selskabsstyrelsen vil i få selskabet tvangsopløst. 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:00

Ja uanset om I har omsætning skal I indberette årsregnskab til både E&S og selskabsangivelse til Skat. Det er dog ret simpelt hvis der ikke har været omsætning eller omkostninger.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 13:37
Tak for varslen! :-) Men det er først i 2015 vi skal, har jeg forstået det korrekt? Det er kun moms vi indberetter til skat hver 3. Måned
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42

korrekt forudsat jeres første regnskabsår løber fra stiftelse send i 2013 med udløb 31/12-2014 som der gættes på - det kan du se i din registrering og på CVR under dit cvr nummer

Ellers kun moms som 0 indberetning og hvis I er arbejdsgiverregistrerede så tilkommer 0 indberetning af løn hver måned - men det er I vel ikke (ses også af jeres registrering)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Apropos det med at ha et aps helt uden aktivitet, så tror jeg mange overser at der faktisk er lovpligtig arbejdsskadeforsikring som skal tegnes, en for hver ejer hvis det ikke er ren finansiel holding, uanset løn eller omsætning, så det er i sig selv nok 2 x 1200 kr om året i udgift  læs fra styrelsen som nu også har tilføjet IVS i øvrigt

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:49

Sasha:

Tak for varslen! :-) Men det er først i 2015 vi skal, har jeg forstået det korrekt? 

Det står i jeres vedtægter, hvornår selskabets regnskabsår slutter. 

Et selskab kan også køre med forskudt regnskabsår, og 1. regnskabsår kan løbe helt op til 18 måneder, så det kan både være før eller senere, at I skal indsende årsrapport.

Så læs lige jeres vedtægter igennem - dér finder du svaret!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)