Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der betales moms af penge jeg ikke har modtaget?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Det er angående jeg var en af de "heldige" der blev fanget i Ewires konkurs
Jeg havde en håndfuld ordre sammen dag Ewire lukket, Jeg nået derfor ikke at trykke acceptere på Ewires hjemmeside, så kunden har aldrig betalt for produktet. Da fejlen ligger ved mig og jeg først sener opdaget, at disse penge ikke var en del af Ewires konkurs og derfor heller ikke mit krav i konkurs boet, har jeg valgt at kunderne ikke skal betale på efterkrav. Skal jeg betale moms af ting jeg har solgt, som kunden aldrig har betalt for (og ikke skal).?

Håber spørgsmålet er forståligt. :)

Mvh. Mathias. 

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at du skal indberette momsen af fakturaer du har modtaget og sendt. Så hvis du har penge ude at svømme så skal du stadig betale momsen på dem, men når du registrerer dem som tabs, så får du momsen retur på den.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der betales moms for de faktura du har sendt også selvom der ikke er blevet betalt penge til dig. Du skal så prøve at indkræve pengene eks. inkasso og hvis det ikke lykkes så kan du lave en kreditnota til sidst også vil du få momsen tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt ude af kontekst, men hvorfor skal dine kunder ikke betale fordi Ewire lukkede? du har udført et arbejde og de har (går jeg ud fra) modtaget en vare? det er vil for at tjene penge du driver forretning, du kan jo bare forklarer kunden som det er at din betalingservice er gået konkurs og du må opkræve pengene på anden hvis. ang. spørgsmålet kan jeg se de andre har svaret dig :-)

vh Jacob

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Dalgaard:
lidt ude af kontekst, men hvorfor skal dine kunder ikke betale fordi Ewire lukkede?

Udfordringen er jo at kunderne har betalt hvis ordren er gået igennem webshoppen. Ewire trak penge fra kundernes konto med det samme, og forbrugerne kan jo ikke vente på et konkurs bo bliver opgjort, de skal naturligvis have de varer de har bestilt og "betalt" Sådan valgte jeg i hvert fald at se på det, selvom det kom til at koste nogen penge for mig.

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmeste mange tak alle sammen.

Grunden til kunde ikke skal betale, er fordi det er min fejl kunden ikke er blevet trukket. Normalt ville jeg indkræve pengene, men da jeg lavet en fejl angående hvilken ordre der var "dækket" af Ewire, mener jeg ikke kunden skal forstyrres, da det er to måneder siden og de enkelte beløb er af mindre karakter. I skal være velkommen til at mene det er dårlig forretning, der er en håndfuld kunder der har været heldige :) Spørgsmålet var også til at få information omkring hvor dette skulle klares. Jeg har fået svar, så mange tak. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MMYnwa:
Normalt ville jeg indkræve pengene, men da jeg lavet en fejl angående hvilken ordre der var "dækket" af Ewire, mener jeg ikke kunden skal forstyrres, da det er to måneder siden og de enkelte beløb er af mindre karakter. I skal være velkommen til at mene det er dårlig forretning,
Tværtimod - god forretningsånd og forhåbentlig kommer det igen flere gange at opføre sig ordentligt når man selv mener man har lavet en fejl og der er gået så længe - så jeg synes da du har reageret korrekt. Kan du bevise, at den oprindelige faktura (som jeg ikke helt har forstået) må være gået gennem Ewire er 100% tabt kan du jo afskrive, men kan du ikke bevise det så er det vanskeligt, når du har faktureret OG sendt vare og kunden har modtaget og er glad, men du ikke kan få penge grundet noget ewire rod, hvor du ikke kan tage kravet med i boet.

Håber andre forstår bedre og evt kan råde når man som her frivilligt sendere vare på en faktura der døde og hvor man ikke frivilligt vil kræve kunden pengene?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg oplevede fuldstædig det samme som dig, godkendte ikke beløbet hos Ewire da jeg ikke havde vare på lager - det har jeg fået efter Ewires konkurs og har ligeledes valgt at det ikke skal gå ud over kunden.

Rigtig sure penge, men jeg tror lidt på karma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay på den måde det hænger sammen. Det havde ingen relevans var bare nysgerrig, men tak for forklaringen. :-)

Vh Jacob

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)