Hejsa jeg har flere problemer med paypal mine faktura derfra bliver ikke vist med moms? der står bare 0 kr ved moms. Og jeg har ellers sat det til at være 25 % hvad kan det være? min side som er lavet i shopify er også sat til at have priser incl. moms og det bliver oplyst på ordre at betalingen er med moms men faktuura fra paypal står uden moms? Derudover hvordan skal jeg lave faktura når der både bliver sendt faktura fra paypal og fra shopify? hvordan ville i bogføre når det er digital salg og jeg bare vil have det skal gå automatisk? |
Festinat:hvordan skal jeg lave faktura når der både bliver sendt faktura fra paypal og fra shopify? hvordan ville i bogføre når det er digital salg og jeg bare vil have det skal gå automatisk?
Er du sikker på, at der er tale om, at Paypal og Shopify ikke bare sender en ordreseddel, og dermed ikke en faktura? Sender de begge en faktura til kunden med dit CVR-nr, din adresse, mv.?
Jeg ville betragte kvitteringen fra Paypal og Shopify som en ordreseddel, og derefter anvende oplysningerne til at udarbejde en gyldig faktura, som opfylder lovens krav.
Bogføringen gøres ud fra det kontoudtog, som du kan trække fra Paypal, holdt op imod de bilag du modtager fra Shopify. Så er du sikker på, at alt er afstemt mod hinanden.
Bemærk i øvrigt, at Paypal trækker gebyrer direkte på din konto pr. transaktion, og at du skal have bogført disse gebyrer løbende.
Festinat:jeg har flere problemer med paypal mine faktura derfra bliver ikke vist med moms? der står bare 0 kr ved moms. Og jeg har ellers sat det til at være 25 % hvad kan det være? min side som er lavet i shopify er også sat til at have priser incl. moms og det bliver oplyst på ordre at betalingen er med moms men faktuura fra paypal står uden moms?
Det kan sættes op, da jeg har kunder, som anvender både Shopify og Paypal med moms, så det kan lade sig gøre. Det er dog ikke noget jeg har teknisk forstand på at ændre på.Du bør dog ikke betragte disse kvitteringer fra Shopify og Paypal som dine faktura, da der vel nærmest kun er tale om kvitteringer (som jo ikke opfylder lovens krav til en faktura).
Selvom du får momsen til at fungere korrekt, så lever denne dokumentation stadig ikke op til lovens krav til en faktura.