Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min paypal vil ikke vise betalinger med moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg har flere problemer med paypal mine faktura derfra bliver ikke vist med moms? der står bare 0 kr ved moms. Og jeg har ellers sat det til at være 25 % hvad kan det være? min side som er lavet i shopify er også sat til at have priser incl. moms og det bliver oplyst på ordre at betalingen er med moms men faktuura fra paypal står uden moms?

Derudover hvordan skal jeg lave faktura når der både bliver sendt faktura fra paypal og fra shopify? hvordan ville i bogføre når det er digital salg og jeg bare vil have det skal gå automatisk?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:16

Festinat:

hvordan skal jeg lave faktura når der både bliver sendt faktura fra paypal og fra shopify? hvordan ville i bogføre når det er digital salg og jeg bare vil have det skal gå automatisk?

Er du sikker på, at der er tale om, at Paypal og Shopify ikke bare sender en ordreseddel, og dermed ikke en faktura? Sender de begge en faktura til kunden med dit CVR-nr, din adresse, mv.?

Jeg ville betragte kvitteringen fra Paypal og Shopify som en ordreseddel, og derefter anvende oplysningerne til at udarbejde en gyldig faktura, som opfylder lovens krav.

Bogføringen gøres ud fra det kontoudtog, som du kan trække fra Paypal, holdt op imod de bilag du modtager fra Shopify. Så er du sikker på, at alt er afstemt mod hinanden.

Bemærk i øvrigt, at Paypal trækker gebyrer direkte på din konto pr. transaktion, og at du skal have bogført disse gebyrer løbende.

Festinat:

jeg har flere problemer med paypal mine faktura derfra bliver ikke vist med moms? der står bare 0 kr ved moms. Og jeg har ellers sat det til at være 25 % hvad kan det være? min side som er lavet i shopify er også sat til at have priser incl. moms og det bliver oplyst på ordre at betalingen er med moms men faktuura fra paypal står uden moms?

Det kan sættes op, da jeg har kunder, som anvender både Shopify og Paypal med moms, så det kan lade sig gøre. Det er dog ikke noget jeg har teknisk forstand på at ændre på.

Du bør dog ikke betragte disse kvitteringer fra Shopify og Paypal som dine faktura, da der vel nærmest kun er tale om kvitteringer (som jo ikke opfylder lovens krav til en faktura).

Selvom du får momsen til at fungere korrekt, så lever denne dokumentation stadig ikke op til lovens krav til en faktura.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 10:34

Først tusind tak for dit gode svar! :) fedt..

Derefter, jo det er kvitteringer kunden for sendt kan jeg se, dog uden oplyst moms, dog har jeg installeret et program som arbejder sammen med shopify som automatisk udsender faktura hvorpå der også står at betalingen er foregået via paypal? herpå står der så hvad momsen er cvr nummer etc. Så den burde være gyldig nok! Når det så er sagt, hvad mener du så med at fakturaen skal laves således at den kan opholdes med paypal? Skal nogen nummer være ens på disse eller hvordan? for faktura nummeret henviser jo ikke til nogen speciel kvittering på paypal? udover at der står vedkommende har betalt via paypal? man kan selvfølgelig se at det er samme navn adresse etc. som er på paypal som på fakturaen?

Ps. hvordan bogføre jeg gebyere fra paypal?

Vh. Kasper

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:12

Festinat:

Festinat:

dog har jeg installeret et program som arbejder sammen med shopify som automatisk udsender faktura hvorpå der også står at betalingen er foregået via paypal? herpå står der så hvad momsen er cvr nummer etc. Så den burde være gyldig nok! 

hvad mener du så med at fakturaen skal laves således at den kan opholdes med paypal? Skal nogen nummer være ens på disse eller hvordan? for faktura nummeret henviser jo ikke til nogen speciel kvittering på paypal? udover at der står vedkommende har betalt via paypal? man kan selvfølgelig se at det er samme navn adresse etc. som er på paypal som på fakturaen?

Det er rigeligt fint, hvis bare du kan afstemme dine faktura med de betalinger der går ind på kontoudtoget fra Paypal, og det lyder det til at du kan.

Festinat:

Ps. hvordan bogføre jeg gebyere fra paypal?

De er alle angivet på opgørelsen fra Paypal, og skal bare bogføres på en konto for gebyrer, eller eventuelt en særskilt konto oprettet kun til Paypal.

Du debiterer gebyr-kontoen, og krediterer din Paypal-konto i balancen (som bogføres på samme måde som din bankkonto). Dit kontoudtog fra Paypal skal derfor altid afstemmes, således der er samme saldo i dit bogholderi, som der er på din Paypal-konto.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 12:05

Jeg tror jeg får brug for en bogholder, jeg har bare startet det op, og modtager lige pt. penge for digitale vare, disse for faktura som ligger automatisk i et program jeg har med forløbende nummer etc.

Paypal forstår jeg mig ikke på og overvejer at skifte til nets da paypal også er alt for dyrt i gebyr når jeg har mange små salg.

Men nu hvor jeg har paypal, forstår jeg ikke hvordan jeg bogføre dette med og uden gebyr, på mine faktura står der jo selvfølgelig ikke gebyr på fra paypal, da kunderne jo ikke betaler dette. Men dvs. mit regnskab pt. jo blive noget højere da det er regnet uden gebyr fra paypal.

Jeg har ikke noget regnskabs program som dinero etc. fordi det arbejder ikke sammen med shopify, og billy billing gør heller ikke endnu! Derfor har jeg kun et program som pt. bare selv laver faktura. uden dog at sætte det ind i et regnskabs program som kan udregne hvad jeg skylder i moms eller hvor jeg kan lave kontoplan etc. så er lidt på spanden mht til regnskab pt. prøver bare at gemme alt så det vel altid kan laves inden moms skal afregnes etc.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 12:08

Hvis nogen evt. kunne lave et Exel ark eller andet regnskabs program til mig med de indtægter/udgifter/Gebyr etc. jeg har så jeg bare kan sætte det ind de steder det skal dagligt, så ville jeg blive super glad. vil selvfølgelig gerne betale for dette.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:28

Jeg har rent faktisk et Excel bogholdersystem, som fungerer ganske udmærket, og kan håndtere både debet og kredit, samt holde styr på alle posteringerne. Der er flere af mine kunder, som anvender det, hvorefter det så kan anvendes som grundlag for årsregnskabet.

Kontakt mig gerne via min hjemmeside, hvis du er interesseret i at få en kopi af arket.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 16:01

Hejsa jeg har sendt dig en besked via din hjemmeside?

Vh. Kasper

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:27

Dinero.dk kan fint holde styr på de forskellige gebyrer der opkræves hos sælger. Jeg bruger det selv.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)