Hej, Jeg bor i England og har i den forbindelse oprettet en engelsk afdeling (virksomhed) for min virksomhed. Jeg forsøger at opdrive markedet herover, men har som udgangspunkt forsat flest kunder i Danmark, som også bliver faktureret gennem vores danske virksomhed. I opstarten har jeg derfor behov for at fortage nogle interne overførsler mellem virksomheder, således at jeg kan udbetale løn til mig selv. Jeg forstiller mig at gøre følgende: 1. Lave en faktura fra min UK virksomhed til DK virksomhed hver måned (bliver mindre hver måned - afhænger af UK omsætning..) 2. Overføre beløbet via udenlandsk bankoverførsel (ville gerne have den billigste løsning.. paypal, alternativer?) Et tillægsspørgsmål. Den interne faktura skal vel laves uden moms (VAT), da den allerede er blevet "momset" i Danmark ? Ser frem til et par gode svar... :) |
Først skal du overveje om du ikke i fremtiden vil fakturere dine danske kunder direkte fra englend. specielt for at spare i skat.
en alm bankoverførsel vil som udgangspunkt altid være at fortrække det er som regel det billigste. Paypal kan også bruges men er kun billig i det øjeblik vi snakke små overførsler.
Fakturaen du skriver i danmark til det engelske firma udskrives som en serviceydelse og er dermed momsfri i danmark. men der skal svares moms af den i england. da momsen der er billigere gør det jo ikke noget