Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til udenlandsk konto (U.K) hver måned - gode råd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bor i England og har i den forbindelse oprettet en engelsk afdeling (virksomhed) for min virksomhed. Jeg forsøger at opdrive markedet herover, men har som udgangspunkt forsat flest kunder i Danmark, som også bliver faktureret gennem vores danske virksomhed.

I opstarten har jeg derfor behov for at fortage nogle interne overførsler mellem virksomheder, således at jeg kan udbetale løn til mig selv.

Jeg kunne derfor godt tænkte mig at høre om, hvad andre har gjort eller vil anbefale.

Jeg forstiller mig at gøre følgende:

1. Lave en faktura fra min UK virksomhed til DK virksomhed hver måned (bliver mindre hver måned - afhænger af UK omsætning..)

2. Overføre beløbet via udenlandsk bankoverførsel (ville gerne have den billigste løsning.. paypal, alternativer?)

Et tillægsspørgsmål. Den interne faktura skal vel laves uden moms (VAT), da den allerede er blevet "momset" i Danmark ?

Ser frem til et par gode svar... :)

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 12:08

Først skal du overveje om du ikke i fremtiden vil fakturere dine danske kunder direkte fra englend. specielt for at spare i skat.

en alm bankoverførsel vil som udgangspunkt altid være at fortrække det er som regel  det billigste. Paypal kan også bruges men er kun billig i det øjeblik vi snakke små overførsler.

Fakturaen du skriver i danmark til det engelske firma udskrives som en serviceydelse og er dermed momsfri i danmark. men der skal svares moms af den i england.  da momsen der er billigere gør det jo ikke noget

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 12:14

Altså den almindelige overførsel fra bank er omkring de 20,- og man skal vist ikke specielt højt op i PayPal før banken er den billigste løsning :)

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:43

Karsten Krogsgaard Sommer:

I opstarten har jeg derfor behov for at fortage nogle interne overførsler mellem virksomheder, således at jeg kan udbetale løn til mig selv. 

Du skal være helt klar i spyttet, om du er konsulent for din danske virksomhed, eller om du reelt brude være lønansat i Danmark.

Som jeg umiddelbart læser dit indlæg, så lægger du op til at du er engelsk konsulent for dit danske selskab, og dermed ansat i dit engelske selskab. Du bør dermed være opmærksom på, at du ikke bare kan fakturere hvad du nu synes er passende, da du ellers vil kunne flytte store summer ud af Danmark og over i et skattely i et engelsk selskab.

De fakturaer du sender skal baseres på et reelt timeforbrug, som du fakturer til en reel timepris til dit danske selskab. 

SKAT er netop meget opmærksom på sådanne konstruktioner, hvor en udlandsdansker tømmer det danske selskab for værdier, og flytter værdierne til et skattely. 

Hvis du reelt arbejder for dit danske selskab, men bare holder din ansættelse i udlandet, så kan du godt være skattepligtig til Danmark alligevel. Hvis du arbejder som konsulent fra det engelske selskab, kan der være tale om, at du indgår i reglerne under arbejdsudleje.

Læs om arbejdsudleje her: 
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=2090675&chk=209219

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Hvis du vælger at være kunde i Danske Bank, er interne overførsler mellem deres UK branch og DK gratis. De bliver eksekveret til Nationalbankens middelkurs uden kursskæring eller andet.

Har selv arbejdet derovre, men grundet jeg stadig havde hus mv i DK overførte jeg næsten hele min UK løn til DK. -det fungerede ganske fint og var gratis.

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 16:56

Tak for svarene :)

Jeg overvejer lige hvad jeg skal gøre.

Martin >> Tak for svaret, og jeg tror umiddelbart efter at have læst reglerne som du henviser til, at det passer går under arbejdsudleje. Jeg vil lige få talt med en revisor, men umiddelbart tror jeg at det er rigtig opfattet.

vedr overførslen, så faldt jeg over tansferwise.com som virker meget lovende. Jeg har overført et mindre beløb for at teste, men det ser ud til at de er yderst konkurrencedygtige ift. en alm bankoverførsel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)