Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/moms til virksomhed under 50.000 i omsætning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at opstarte en mindre online tøjvirksomhed, og forventer ikke en omsætning på over 50.000 kr.

Derfor ville jeg høre hvilke regler der er.

Når jeg eks. sælger en trøje, hvor indkøbsprisen ekskl. moms er 200 kr. og jeg skulle gerne tjene 10% så den derved koster 220 kr. skal jeg derefter ligge moms oveni prisen?

Eller behøver jeg på ingen måde at tænke på det, og bare sælge trøjen til 220 kr. og så angive mit overskud på min selvangivelse? Hvis ja, hvor skal jeg så angive det?

På forhånd tak for svaret.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 21:46

Du har da ikke forstået noget som helst vedr. moms.   måske du skulle sætte dig ind i helt basale moms regler inden du begynder at lege købmand.

Når du køber en trøje til 200 ekskl. moms, skal du naturligvis betale momsen af de 200 kr. dvs. 50 kr. altså en samlet pris på 250 kr.  Så er der sgu ikke noget god ide at sælge dem for 220 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47

Hvis du er overbevist om ikke at komme over 50.000 kr i oms på 12 mdr så kan du glemme alt om moms. Kommer du over - og du kunne ha forudset det, kan du pålægges moms + samme i bod af alt du har faktureret uden moms, så vær sikker

Er du uden momsregistrering kan du glemme alt om moms. Du kan ikke trække moms fra på det du køber og du skal ikke lægge moms på det du sælger . læs alt om det her:http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Du ser du skal føre regnskab og opgive det du tjener til skat og betale skat af dit overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:55

Jeg ville nok bare oprette et enkeltmands virksomhed

Da :

1. Da som anden bruger siger at du kan risikere at bøde for momsen vis du kommer over.
2. Det ser mere professionelt ud når du kan give en regning med moms
3. Du opgiver også de overskud af virksomheden på selvangivelsen og betaler det samme i skat .
4. Du behøver ikke revisor regningen vis du selv gider sætte dig lidt ind i skatte reglerne . 

Det skal lige siges at jeg ikke selv er revisor men sådan driv jeg selv en virksomhed dog med mandskabs udlejning i sin tid så anbefalingerne er taget ud fra det jeg selv endte ud med at gøre .  

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 22:10

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men vil nok lige omformulere det en lille smule, han skal jo ikke "glemme alt om moms" han skal glemme alt om indberetning af moms

Når han køber en vare skal han jo stadig betale momsen hos leverandøren og så lægge avancen på varens indkøbspris incl. moms

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Tilmeldt 11. May 14
Fra  Basic Style Skrevet kl. 07:00

Kan godt se det er noget volapyk, det jeg fik skrevet, rettede i det, men kan se at jeg ikke fik læst det ordenlig igennem bagefter.

Tilmeldt 11. May 14
Fra  Basic Style Skrevet kl. 07:04

Vil bare lige være sikker på jeg forstår det nu. Jeg køber en varer af en leverandør, hvor jeg betaler prisen for varen inkl. moms, og så kan jeg sælge den videre uden at tænke mere over det, er det korret forstået?
Så det eneste jeg skal oplyse på min selvangivelse er overskud/underskud

Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:56 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39

ja du skal føre regnskab, brug f.eks. www.dinero.dk gratis op til 1 mio i omsætning i standard versionen og ja du køber en vare og hele prisen inkl. moms er en udgift og du sælger varer uden at lægge moms på og hele prisen er en indtægt og du skal ikke tænke på moms og kun opgive dit overskud til skat. Regnskabet med alle bilag gemmer du i 5 år så du kan fremlægge det hvis skat beder om det. Som ikke registreret skal du kun ha udgifter som er 100% forbundne med indtægterne - ikke noget med at rode med indkøb af ting du bruger delt privat/virksomhed Smile

Jeg ville nok registrere og tage arbejdet med moms men du kan sagtens køre uden som også beskrevet her (tror du fik den tidligere, men læs godt i gennem) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html den forklarer hvad du skal når du ikke driver med momspligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)