Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Triprapport.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt..
Triprapport.dk / triprapporter.dk's koncept er, at besøgende kan del dine oplevelser med rusmidler, eller læse om andres oplevelser.

Og lige for, jeg ikke får svineren, står der klart og tydeligt på forsiden:

"Vi vil på ingen måde opfordre folk til, at hverken prøve lovlige eller ulovlige rusmidler.
Rusmidler er ikke legetøj, og de kan føre til varige fysiske og specielt psykiske men.

Hvis du nu alligevel har i sinde, at afprøve et eller flere rusmidler, anbefales det, at du sætter dig meget grundigt ind i, hvad du har med at gøre!
"

Men nok om det - hvad synes I om siden og dets koncept? Jeg har gjort så meget som muligt ud af søgemaskineoptimeringen og lavet den så overskuelig og simpel som muligt..

Koncept/idé og design/brugervenlighed vil jeg gerne have bedømt.

http://triprapport.dk

På forhånd tak

fuckyeah.dk
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:36

Jeg må indrømme at jeg finder det usmageligt dobbeltmoralsk at skrive at du på ingen måde vil opfordre folk til at tage stoffer, men så "hvis du nu alligevel lige vil prøve, så læs lige lidt om hvad det er du kaster dig ud i"

På den måde ser jeg siden som en mere eller mindre direkte måde at anbefale hvilke stoffer man "bør prøve"..

Derudover er der ikke just meget indhold på siden - faktisk ingenting, så det er svært at se hvad det helt præcist er du vil med den.

Jeg kunne nemt frygte at siden ville ende som "åhh hvad, prøv det her super fede stof som sælges hos xx" når brugerne selv kan indtaste ting. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. Dec 06
Skrevet kl. 01:04

Hej Anders,

Hvis jeg ikke skrev på forsiden, at jeg ikke vil opfordre folk til at indtage rusmidler - så vil jeg få dårlige kommentarer fra andre folk af. Derfor skriver jeg, at hvis man har i SINDE at prøve, bør man læse GODT og GRUNDIGT omkring, hvad man propper i sig, og har styr på de rigtige omgivelser og ikke "bare" lige snupper 10 piller og smutter til 80 års fødselsdag - hvis du forstår..

Der er - endnu - intet indhold, da jeg liiiige har smidt siden op (1-day projekt).

Det med "åååh, hvad, prøv det her super fede stof som sælges xx", det har intet med siden at gøre. Man kan dele sine oplevelser med rusmidler, og det er ikke et salgssite, det vil sige, der er ingen steder på siden, hvor der står HVOR mange køber ulovlige rusmidler.

Hvis en indsætter en rapport, hvor der står "Jeg fik købt xxx fra xxx", så slettes det omgåes - og rapporterne SKAL først tjekkes igennem af en administrator - så disse rapporter kommer aldrig til at finde sted. 

fuckyeah.dk
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:27

blivbankrøver.nu er den ny side hvis du har tænkt dig at blive bank røver.

Så hvis du har i sinde at blive bank røver finder du på vores side hvilke våben det er bedst er bruge under et kup og hvad du skal tageforbehold for...

*Der et p.t tilbud på politi scannere og kaffekrus*

Alså det er jo sygt det du har gang i... 

Først starter man på det ene rusmild derefter kan man gå ind på den side og tjekke hvad man skal prøve næste gang...

Så vågner man en dag i sit eget pis og bræk og lort, hvor det er forsent at skrive om sin oplevelse da man ikke engang kan huske hvad man selv hedder...

Tilmeldt 1. Dec 06
Skrevet kl. 02:48

Ken - Jeg ved godt at de fleste mennesker ikke kan fordrage stoffer osv. Det er også helt fair. Så længe man ved hvad man har med at gøre, og har sat sig ind i hvordan det virker, og hvad det gør ved sindet, kan der intet ske (!). Det er noget andet noget, hvis en 13-åriget bare PROPPER sig med stoffer, uden at vide hvad det er han fylder sig med. Der findes 2 sider, som jeg vil synes du skal kigge på, før du brokker dig og skælder mig ud.. www.psychedelia.dk (nok danmarks største og ældste) samt  www.pillreports.com ..

"*Der et p.t tilbud på politi scannere og kaffekrus*"

- Vi sælger og har intet med salg at gøre stadigvæk, da det er ulovligt.

Og man starter ikke "bare" på et rusmiddel. Somsagt, kan man bare holde sig fra det hvis man ikke kan lide det. Der står ikke på min side, at folk skal tage det før de må se og læse om stofferne på sitet.

Jeg har også selv haft dårlige tanker om stoffer. Jeg tager det ikke selv - men en side med oplevelser er spændene, og der er intet ulovligt i at fortælle om sine oplevelser.

Desuden er alkohol og nikotin også et stof. Alkohol er mere skadeligt end de forskellige rusmidler, som i kalder "STOFFER". Stoffer kan åbne for sprituelle og intense oplevelser, og det er DET siden skal omhandle.. Ikke 13-åriget drenge der lige har pralt af at ryge deres første hash.

Jeg synes du skal kigge på www.psychedelia.dk hvis du stadig har ondt at se på stoffer. Jeg ved godt, at i ikke kan lide det - og jeg kan godt forstå det - men lad venligst vær´ med at genere, at jeg har lavet en side om det. Jeg har brug for bedømmelsen af designet og brugervenligheden, ikke omkring stoffer og en lang diskussion. Det må du kunne forstå.

Desuden bruger mange stoffer til at åbne op for sindet, og hjælpe folk. Tro det eller ej. Hvis du er nysgerrig og stadig 'brokker dig' eller hvad man kan kalde det, kan jeg give dig et link på at det faktisk er sandt.

Synes bare det er lidt tamt, at få sådan en kommentar du smed, uden du faktisk selv ved, hvordan og hvorledes stofferne kan virke på kroppen. Læs om det før du udtaler og skælder dig ud på den måde. 

fuckyeah.dk
Tilmeldt 1. Dec 06
Skrevet kl. 02:52

Og bankrøver og rusmidler, har da ikke en fløjtende fis med hinande at gøre og kan ikke sammenlignes. "Så hvis du har i sinde at blive bankrøver", skal vel tolkes som "Så hvis du har i sinde at blive narkomand" - det er siden HELLER ikke til. Det er VIDEN om rusmidler. 

Og det er ikke sygt, det jeg har gang i - det er bare ikke set før, så det er nok det som forbavser dig.

fuckyeah.dk
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 03:38

Det med tilbudet skulle fattes som en joke... 

Det jeg mener man skal være bange for er du jo har en side hvor folk kan læse om hvad der findes...

Her kan ALLE jo læse om folks oplevelser med disse stoffer... Så hvis lille Peter prøver noget til en fest og synes det var fedt går han måske på nettet og kigger rundt... finder din side og ser hvad andre har prøvet og fået ud af det...

Nu sidder jeg ikke som 50/60årig og tænker på de fede tider... men som 21årig og har haft venner der lige skulle prøve dit og dat til fester o.s.v...

Dem jeg har kendt har haft problemer med stoffer som besøg af politiet, overdosis, bøder, mistet både job, kærste, bil og hus...

Vi snakker alså om folk der ikke kan styrer det da de bliver afhæning af det ligsom cigaretter... de stopper bare ikke lige igen...

Mange har svage sind og kan ikke bare sige stop... 

Med sådan en side skal du vide hvad folk tænker og kan gøre med det indhold der er...

Og jeg bedømte osse kun dit koncept...

Hvis det ikke er farligt og kan hjælpe andre... hvorfor ser man så folk bukke under for det og får ødelagt sit liv? og hvorfor er det så ulovligt?

Og er Alkohol farligere end stoffer? Well jeg napper en go flaske rødvin (som jo er godt for hjertet) og du napper en extacy pille (som kan åbne dit sind og brænde nogle hjerne celler)... skal vi se hvad der er farligst?

Og lige til design og brugervenlighed...  Alt er jo lige til... måske lidt flere farver eller væk med den hvide baggrund...

At jeg ikke ved hvordan det påvirker kroppen? ikke på egen krop ihvertfald... Har set andres og deres opførsel herefter...

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:06

Ken Krejlgaard Poulsen:

Det jeg mener man skal være bange for er du jo har en side hvor folk kan læse om hvad der findes...

Her kan ALLE jo læse om folks oplevelser med disse stoffer... Så hvis lille Peter prøver noget til en fest og synes det var fedt går han måske på nettet og kigger rundt... finder din side og ser hvad andre har prøvet og fået ud af det...

Hmm.. jeg så da lige i nyhederne den anden dag, at man nemt kan røve en butik ved at true en ansat, og følge dem ind i butikken, bagbinde dem og så stikke af med dagens indtjening.
Jeg så også hvordan et rambuk tyveri fandt sted, og der har de ikke fundet de skyldige...
Jeg ved da også hvor dårligt museum'er er beskyttet imod tyveri, og vil være lette mål for nogle ret værdifulde genstande, som jeg kan sælge på det sorte marked...
Banjo's Likørstue havde jo også ham hasheren, som konstant sad og røg... sammen med børn... hvordan tolker vi den så..

Jeg forsvarer ikke hjemmesiden, men den formidler bare grimme ting, ligesom medierne gør... og dem tager vi da ikke af... det kaldes oplysning...

Jeg vil dog overveje, om man ikke skulle lave konceptet for hjemmesiden om, og så sige, at det skulle være "din værste oplevelse med stoffer" istedet... det vil kunne hjælpe andre med at se grusomhederne i stoffer, istedet for at det er nogle selvfede københavnere der sidder og fortæller om deres sidste tåger...

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:23

Med Internettet er alt information efterhånden tilgængelig, og en stor del af begrænsningen er op til den enkeltes ansvar.

Jeg anerkender Internettets uanede muligheder for informationsformidling, men mener også, at man som udgiver har et stort ansvar for, hvad man vil udgive.

Jeg finder formålet med din side dybt anstødelig, og jeg mener ikke at den tjener andet formål end at råde folk til indtage ulovlige stoffer, som giver dem det bedste trip, men derudover invaliderer dem dels fysisk og psykisk.

Din hjemmeside bliver en gade-anerkendt rådgivningsside for 8-16 årige børn, som sidder og udveksler erfaring med indtagelse af stoffer. Og din side tilskynder til brugen uanset, hvordan du vender og drejer det.

Hvorvidt det er lovligt eller ulovligt, vil jeg lade være op til andre. Men anstødeligt er det, og ansvaret er dit.

Brug dine kræfter og energi på bedre formål end rådgive børn om at indtage stoffer som giver det bedste trip.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:27

JesperMadsen:

Ken - Jeg ved godt at de fleste mennesker ikke kan fordrage stoffer osv. Det er også helt fair. Så længe man ved hvad man har med at gøre, og har sat sig ind i hvordan det virker, og hvad det gør ved sindet, kan der intet ske (!). Det er noget andet noget, hvis en 13-åriget bare PROPPER sig med stoffer, uden at vide hvad det er han fylder sig med.

Så det du siger er, at hvis man læser lidt på nettet om hvad heroin indeholder, så sker der ikke noget ved at bruge det????
Så der er i virkeligheden ikke noget der hedder hash-psykose, det er bare folk der ikke har sat sig ind i effekterne før de brugte det..
Og hvis en 13-årig vil tage stoffer er det helt fint, bare de kigger lidt på din side først?

Undskyld mig, men det virker som om at DU ikke har sat dig helt ind i tingene..

Det er en udbredt misforståelse BLANDT MISBRUGERE, at hvis bare man kender den person man har købt det af, eller hvis bare man har set en anden bruge det samme stof/læst om effekten, så sker der ikke noget..
Der er bare den lille hage, at det samme stof godt kan virke forskelligt på forskellige personer.. og derfor kan man ALDRIG læse sig frem til virkningen og man der kan ALDRIG være nogen garanti for at der ikke sker noget.

Det er helt tydeligt ud fra det du skriver, at du selv er misbruger, ellers ville du kunne se fornuften i det folk fortæller dig på siden her..
Den eneste måde stoffer kan hjælpe folk på, er at give dem en metode til at flygte fra hverdagen i stedet for at indse og bearbejde deres problemer.

PS normalt besvarer jeg ikke denne slags mails med vores firmanavn vedhæftet, men jeg bliver rasende, når jeg hører den slags idioti!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)