Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trusler?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet i flere år, i store danske virksomheder og aldrig oplevet at få en trussel, hverken fra mine medarbejdere, eller fra kunder.

Efter jeg er blevet selvstændig, er det åbenbart anderledes når man handler med andre enkeltmandsfirmaer.

Normalt er det der sker, at folk ikke vil betale, selvom de har været tilfredse med produktet og har underskrevet en kontrakt, som sætter spillereglerne.

Truslerne er kommet, efter jeg så har stævnet folk eller truet med at ville stævne dem.
En kunde ringede til en anden kunde og fortalte at de var ved at samle en tæskehold.
En anden har skrevet at han vil udstille mig på nettet.

Det virker som om det er en hel normal procedure, at true, hvis man mener man har ret til noget, som man ikke har betalt for.Det virker som om at fordi man driver et enkeltmandsfirma, så er det i orden at true.

Er jeg bare uheldig, eller er det også noget i andre oplever?

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke normalt hos mig. Du skal bare holde hovedet koldt, stævn dem, og hvis de truer dig så gør du bare opmærksom på at du ikke vil finde dig i det og at du vil melde det til politiet. Meget simpelt og enkelt. Har du leveret en ydelse så skal kunden selvfølig også betale.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet en enkelt gang at blive truet med tæsk efter at have truet med stævning. Sådan noget pis gider jeg ikke finde mig i og jeg meldte manden til politiet. Det er trods alt kun penge.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig oplevet at et "tæskehold" vil blive sendt min vej, skete det ville jeg helt sikkert melde det til politiet.

Du vil nok opleve at tæsk er ikke de eneste du bliver truet med af små mennesker når det begynder at gå dig godt. Det næste problem er at de starter alle mulig usande rygter om dig og din virksomhed

Lær at lev med problemet, undgå tosserne når du kan og tag kun til genmæle hvis du bliver direkte konfronteret ellers spilder du din tid.

Man kan ikke gå igennem livet uden at få lidt knubs så op på hesten igen :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handlet med mange virksomheder store og små, men jeg har aldrig oplevet at blive truet af en kunde. Nu er det også yderst sjældent vi stævner kunderne, måske er det her det går galt, vi har heldigvis 7-9-13 gode betalere og de få der ikke vil glemmer vi bare alt om og vil ikke lave forretning med dem mere.

Men jeg tror "problemet" er, at det er så nemt at true med Trustpilot, facebook eller et andet sted på nettet i forhold til for 5 år siden, der var man nød til, at håbe på at kontakt eller en anden ville tage end sag hvis man reelt skulle true med noget, i dag er det så nemt at hænge andre ud fordi selv om man ikke selv har levet op til sine forpligtelser, men ofte får man jo kun den ene side af historien.

Desværre tror jeg ikke, at dette ændre sig med nettet får man bare bedre muligheder og det må vi som selvstændige så forholde os til og vurdere kunderne bedre inden man giver kredit.

God weekend :)

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et eksempel:

En kunde bestiller mit produkt og får de leveret 1/10. Aftalen er betaling, en uge senere. Prisen er aftalt til 10.000
Kunden betaler ikke og den service vi har aftalt jeg skal levere med produktet, i et halvt år vil jeg ikke påbegynde før jeg har fået pengene. Kunden ødelægger i den forbindelse, for 3000 kr på produktet.
Kunden henvender sig kun engang imellem og vi aftaler så at han betaler de 3000, hvilke han gør i midten af december.
Vi aftaler slutbetaling den 28/12.
Jeg modtager stadig ingen betalting og kunden ødelægger for 300 på produktet. Vi aftaler at jeg retter de 300 og at jeg så får betaling.
Stadig ingen penge.
Jeg får så en henvendelse fra en anden kunde, som ønsker et produkt magen til. Jeg skriver til den anden kunde at modtager jeg ikke betalingen, vil jeg komme og hente det. Jeg skriver at hvis jeg ikke har fået dem senest den 13/3, henter jeg det den dag.
Vi skriver frem og tilbage at han ikke vil betale de 3000 som han selv ødelagde for, samt at han mener, at 10.000 er for meget.
Det ender med at han betaler mig 8000, hvor han fratrækker 3000. Vi aftaler så at jeg intet har med produktet at gøre mere og han selv står for det hele.
Måneden efter ødelægger han for 600 kr. Vi aftaler jeg tager op til ham og laver det, mod kontantbetaling. Det var i slutningen af marts.
I starten af april, har manden ødelagt for 1000 og ønsker jeg kommer op og laver det gratis.

Herefter tog jeg ikke telefonen mere når han ringede. Jeg gider ikke blive ved med at bruge tid på ham.

I går skrev han så til mig om jeg behandlede alle mine kunder på den måde og kom med trusler om at han ville skrive ud til mine kunde, samt på nettet.

Jeg ved ikke med andre, men jeg synes jeg har ydet en god service og har faktisk haft et tab her. Så jeg føler det er min ret at sige stop.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke du skal prøve at være lidt mere selektiv med hvem du handler med. Lyder som om du ikke har været så heldig når du både har været igennem at skulle stævne og få tilbud om tæsk.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal holde ved, ellers vinder de som bare er ude på at svindle

Jeg vil download app`en Opkalds recorder, den kan optage alle dine ind og udgånede samtaler, hvis de truer dig på tlf. så send lydfilen til dem og sig hvis de ikke betaler, så overgår sagen til politiet.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkert for nogen en god ide - jeg ville blot skifte branche hvis det skulle blive en nødvendig.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Onlime.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Skriv til ham, at du er ked af, at han ikke synes, at du har leveret en god service. Nævn herefter, at du har gjort dit allerbedste for at tilfredsstille hans behov, hvilket du underbygger med eksempler. Prøv at skære det ud i pap for ham, så han måske indser, at du rent faktisk har ydet en god service. Det er et skud værd at prøve at får ham til at indse det. Nogle folk er dog blinde for at se sager fra andre vinkler, men mange gange kan man godt tale lidt til deres fornuft.
Til sidst skriver du så, at du ikke kan hjælpe ham, da du ikke længere har noget med produktet at gøre (så vidt jeg forstod på dig). Ønsk ham en god dag.

Tror jeg ville gøre sådan :) Og så, som du selv siger, få sagen ud af verdenen, så du kan bruge din tid på mere fornuftige ting.

Jeg driver til dagligt Onlime.dk - Vi leverer Danmarks bedste løsning, når det kommer til backup og lagerplads i skyen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)