Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en god webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med nogle gode råd. En almindelig google-søgning af sætningen "start af egen webshop", giver alt for mange resultater, så jeg håber at nogle erfarne webshop-masters kan hjælpe mig igennem junglen:

Jeg skal starte en webshop op, og jeg er åben for selv at lave den(hvis der er en forholdsvis nem vejledning) eller betale mig til at nogle professionelle laver den for mig. Jeg tænker, at det med tiden forhåbentlig kan lokke andre udenlandske købere til(primært i EU), så jeg kunne godt tænke mig, at der også vil være mulighed for at udenlandske købere kan læse teksten på deres sprog. Måske shoppen automatisk finder ud af, hvor man befinder sig, og så oversætter hjemmesidens indhold til det pågældende sprog, eller ved at køberen kan trykke på sit flag og så herefter oversætter.

Jeg håber, at I kan hjælpe.

På forhånd tak.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 09:45

Hvis du er helt grøn, vil jeg anbefale du læser bogen E-pusher. Den vil give dig en hel masse grundlæggende viden som du kan bygge videre på.

Med mindre du har et særligt produkt, der henvender sig til udenlandske købere, så vil jeg råde dig til at starte med at fokusere på Danmark. Du vil formentlig have rigeligt med arbejde i markedsføring osv. til det danske marked. E-pusher beskæftiger sig også mod nogle af de muligheder og udfordringer med at rette en webshop mod udlandet.

I forhold til valg af webshop-platform er der et godt blog-indlæg om det her. Shopify er en billig løsning, hvis du starter op i det små og ikke har den store opstartskapital. Og så kan du selv lave shoppen. Dandomain er også et godt bud for en nybegynder, men mange synes den er lidt dyr i løbende omkostninger. Du kan dog også selv lave en simpel shop hos Dandomain.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 10:17

Som Bjørn skriver så hav fokus på dit hjemmemarked til at starte med - der er rigtig meget du skal tænke på "bare" med det danske marked.

Omkring løsninger - så findes der rigtig mange muligheder - og der kan holdes lange taler om du skal vælge en såkaldt "hostet" løsning eller en "open source".

Der findes også stort set lige så mange webshopsystemer som holdninger om hvad der er bedst, så det er lidt af en jungle.

Vi kan tilbyde en meget enkel - og nem løsning, som er lige til at gå i gang med hos www.ehandelsfirmaet.dk kan du komme i gang med din nye shop for under kr. 1.000,- ved at bruge rabatkoden SPAR500 - så er du i hvert fald nemt og billigt i gang med en webshop, hvor du ikke skal tænke på design eller udvikling, det er nemlig med i prisen.

Held og lykke...

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 10:31

Hej Thomas - Det er en fin webshop du kan levere synes jeg - enkel og overskuelig, tror jeg skal ha sådan en med den gode rabat :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 11:18

Hej Navnebror :)
Jamen du skal da være meget velkommen - tilbuddet kører til og med mandag.

God weekend.

Tilmeldt 28. Apr 13
Skrevet kl. 19:35

Tusind tak for jeres svar. Jeg tror, jeg prøver med noget open source. :-)

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 07:39

Hej Pernille 

Det lyder som et spændende projekt du har gang i, som andre skriver så sørg for at gøre hjemmearbejdet ordentligt inden du kaster dig ud i shopløsningen. Sørg for at finde ud af hvilke krav du har til din shop.

- Hvor mange varer skal den håndtere.

- Betalinger hvordan og hvor mange.

- Billeder af produkter, hvordan skal de præsenteres.

- Beskrivelsen af produkterne.

- Skal man kunne grupperer produkterne

- Skal shoppen kunne håndtere dropshipping

osv. osv. osv.

Det kan blive dyrt og tidskrævende hvis du bare hopper igang, og senere finder ud af, at du er startet HELT forkert.

Tilmeldt 28. Apr 13
Skrevet kl. 16:11

Hej, tak for din kommentar.

Ja, det er rigtigt, der er rigtig mange ting, man skal have styr på. 

-Med tiden kan det blive til mange produkter

-Der skal billede af hvert produkt og har også tænkt at produktet skal vises på en lille video. Så det skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg gør. Men læste, at med Open Source, så er der næsten ikke nogle grænser for, hvad der er muligt :-) Man skal selvsagt "bare" lige vide, hvordan man koder ind osv.

-Beskrivelsen har jeg styr på.

-Hvad mener du med at gruppere produkterne? Tænker du forskellige farver/størrelser? I så fald, så ja, det skal der være mulighed for at vælge imellem.

-Nej, jeg har mit eget lager :-)

Jeg føler, at jeg har rimeligt styr på alt andet end webshop-formen lige nu, men jeg må lige i tænkeboks.

Vh,

Pernille

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)